2019-09-14, 09:08
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
https://pbs.twimg.com/media/D9P1k7qW...g&name=900x900
Ja, Gretas värld är ju svart och vit
2019-09-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hon äter vegansk med sin pojkvän samt har mycket sex.

Haha eller hur? Tror knappast det. Hon släpper nog knappast till för någon.
Senast redigerad av DarthMaul2000 2019-09-14 kl. 09:56.
2019-09-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På något sätt är Greta en ovanlig Asperger-flicka. Inte brukar väl de gilla äventyr och omväxling och variation så mycket som Greta? Eller offrar hon sig för den goda sakens skull?

Fast möjligtvis räcker det för henne att hennes pappa är med överallt. Det kanske ger henne trygghet och en viss struktur och förutsägbarhet (som du nämnde) i tillvaron.

Diagnoserna står som spön i backen nu för tiden, snart är det fler i en klass som har diagnos än som inte har det. Det är som i skolmatsalen, där är numera vanlig kost så ovanlig så att det är specialkost. Så Greta är det egentligen i grunden inget alls fel på, hon är på god väg att bli en alldeles vanlig flicka. Tyvärr kan man inte ge alla bokstavsbarn en sådan chockterapi som Greta fått.
2019-09-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Jag hör också skillnaden mellan opera och musikal, men min teori var att Greta struntade i den stolliga prestigeskillnaden.
Förut spelade jag trummor i Rammstein, men nu skall jag spela i Lasse Stefanz istället. Det kommer att bli lika roligt, och så slipper jag flyga.
2019-09-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det var nog ingen som tog en selfie med GT så länge jag tittade.

1500 deltagare hörde jag att det var, inte illa.

Nej, håller med om att det är en stor grupp. (Å andra sidan brukar t.ex allsvenska fotbollsderbyn locka hela 15 000-20 000+ åskådare, varav kanske inte alla är jätteintresserade av sport utan mest går för att det är en kul och social grej om än inte helt billig.)

Det är klart att Greta har fått stort genomslag och massor av mediautrymme som gör många nyfikna och engagerade. Det är det ingen som ifrågasätter. Hon har verkligen utvecklats till ett känt fenomen -men varför? Vem/vad ligger bakom hajpen? Follow the money, kanske?
2019-09-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nej, håller med om att det är en stor grupp. (Å andra sidan brukar Hon har verkligen utvecklats till ett känt fenomen -men varför? Vem/vad ligger bakom hajpen? Follow the money, kanske?
Ja, det måste vara nåt lurt. Det kan inte vara att hon säger sanningar.
2019-09-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Ja, det måste vara nåt lurt. Det kan inte vara att hon säger sanningar.

Syftar du på forskarna eller Greta?
2019-09-14, 11:09
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Anstränger du dig för att INTE förstå? Du kan väl omöjligt ha missat vad som håller på att hända?
Nja jag vet iallafall att stora skattehöjningar är på gång. Avfolkningen av landsbygden fortsätter på grund av höga bränslepriser. Antalet anhörginvandrade som går direkt in i pensionssystemet ökar utan bortre gräns. Skjutningar och våldtäkter ökar konstant samtidigt som polisen beskärs och verkar bli mer blasé kontinuerligt. Miljöförstöring ute i världen är omfattande och det botar vi med höjd skatt på plastpåsar i Sverige.
Klimathotet och Greta Thunberg används som något för politiker och massmedia att peka på så märker inte folk att kommunerna går på knäna ekonomiskt. Vår demokratur är på väg rakt mot klimatdiktatur. Vad tänkte du på som håller på att hända?
2019-09-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
När skulle hon ha tid och tillfälle till det? Hon är ju bevakad hela tiden. Inget föräldrafritt preci
2019-09-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
När skulle hon ha tid och tillfälle till det? Hon är ju bevakad hela tiden. Inget föräldrafritt precis.
2019-09-14, 11:45
Medlem
Kortare reportage från Gretas klimatdemo i DC!

https://youtu.be/D4pEagUriRQ
2019-09-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du är så underhållande ibland!

Greta är jätteglad! Det kom många fler än hon hade väntat sig:

Alla är glada över att det kom så många. Men visst, du har kanske höga krav på Greta. Vänta då till nästa vecka. Då blir det fler.

Och vad händer sedan?
Jag vet inte om du inte redan förstått det men Greta har redan slagit igenom och fått en enorm plattform för sin rörelse. Politiker, media, påven och kändisar är med på tåget men ingen kommer vilja göra skillnad där den behövs, vilket är en väldigt udda situation när så många mäktiga personer ställt sig bakom. Ingen av dessa makthavare kommer riskera förhindra handel eller skärpa lagstiftningen mot stora klimatbovarna. Greta och hennes vänner kommer det dock gå super för ja men momentumet för förändring riskerar att rinna ut i sanden om inget händer trots all denna uppmärksamhet.
Senast redigerad av Roxyn 2019-09-14 kl. 11:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in