Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-23, 19:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hon ska väl till Sydamerika nu efter detta tal. Tar hon tåget så kanske hon kan knåpa ihop ett tal som innehåller sanning men då måste hon börja med källkritik och inte slå ifrån sig annan fakta. På hemresan så kan hon slå följe med någon migrantkaravan och lära dom att inte skräpa ner där dom drar fram.

Kanada härnäst var det väl.
2019-09-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tillhör du a) eller b)?

Bara för protokollets skull.

Stackare, märks hur intakt sfären är, precis som med eran profet så finns det endast svart eller vitt.
Är det nu jag skall klistra in en emoji?
2019-09-23, 19:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Har väntat länge på att hon ska kollapsa, är det nu det händer? En normalstörd vuxen skulle ha svårt att hantera hennes situation, vad är det dom får hennes föräldrar och alla andra påhejare att tro att Greta med sin bakgrund och låga ålder fixar det? Känns helt omänskligt, men det sitter väl fint att ha en världskänd dotter. Stackars unge.

Hennes föräldrar bryr sig inte om hennes psykiska välmående. Sektmedlemmarna tänker att ändamålet helgar medlen. Vem bryr sig om vad som händer Greta. Världsstjärnor utnyttjas till absurdum tills de bryter ihop eller tar sina liv. Vuxna offentliga personer utan kända diagnoser som gett sig in i presidentvalen har knäckts med tiden. Vi får se Gretas utveckling.
2019-09-23, 19:20
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hon ska väl till Sydamerika nu efter detta tal. Tar hon tåget så kanske hon kan knåpa ihop ett tal som innehåller sanning men då måste hon börja med källkritik och inte slå ifrån sig annan fakta. På hemresan så kan hon slå följe med någon migrantkaravan och lära dom att inte skräpa ner där dom drar fram.

Hmmm... migrantkaravaner drar ju norrut, Sydamerika ligger söderut, senast jag tittade på kartan. :-)
2019-09-23, 19:20
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Usch, låter som om vi var på väg mot stöveltramp, av ett slag som vi inte sett förut...

Gilla eller ogilla, håller med dig att det är svårt att avgöra än så länge.
Några stövlar kommer de inte klampa omkring med.

https://www.koin.com/wp-content/uplo...sept-20-A.jpeg
2019-09-23, 19:29
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Visst. Det är lugnt

Tack, men det var nervöst ett tag. Tänk dig själv att, blott för ett ögonblick, förväxlas med "Giant Squid"!
2019-09-23, 19:37
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Några stövlar kommer de inte klampa omkring med.

https://www.koin.com/wp-content/uplo...sept-20-A.jpeg

Hmmmm... med tanke på vad jag hittade på ett av plakaten så ser jag att somliga håller på att vässa besticken, stövlar eller icke. "Eat the rich"... (!)

Undras om Greta och andra rika ingår i gruppen "äta" eller "ätas"? Hur som helst låter det lite obehagligt, lite som "Logan's run". Där hade de inte heller några synliga stövlar, även om diktaturen var riktigt hård och folk över en viss ålder avlivades, av någon utgrundlig eller outgrundlig anledning.
2019-09-23, 19:40
Medlem
Soterns avatar
Det var det mest ruskiga tal jag hört. Rent smärtsamt att se. Pinsamt, patetiskt och vidrigt. Hitler hade varit stolt.
2019-09-23, 19:44
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det var det mest ruskiga tal jag hört. Rent smärtsamt att se. Pinsamt, patetiskt och vidrigt. Hitler hade varit stolt.

På vilket sätt "ruskigt"? Pga innehåll eller framförande, eller tänkbara implikationer?
2019-09-23, 19:44
Medlem
henkesss avatar
Usch denna Greta, hennes tal var ju bara för roligt. Fejk krokodil tårar, och att lite häftigt dra ut på dom amerikanska orden. Riktig komik, jag fattar ingenting. Men man börjar väl bli för gammal..
2019-09-23, 19:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Att kunna visa känslor är en styrka, framförallt i tal, vad hade Hitler varit utan sina hysteriska tal?
Men du kanske är van med ett liv utan känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nu har vi facit i hand hur det gick
Förintelseförnekelse menar du!? Finns massor!
Här en rätt otäck tråd på FB.
Citat:
Vilka är dom tre troligaste förklaringarna till att förintelsen ägt rum?*

Likaså vilka är dom tre mest diskuterade förklaringar till att förintelsen aldrig ägt rum?*

Jag tror på att någon slags "förintelse" ägt rum. Med deportationer. Jag tror alltså på att judar deporterats till läger. Där diverse otrevligheter hänt. Som straffarbete, medicinska tester. Och krematorier.*

Däremot har jag aldrig kunna förlika mig vid tanken på miljoner döda judiska straffångar i tyska koncentrationsläger under 1940-talet.
(FB) Vilka är dom tre främsta bevisen för och emot existensen av förintelsen?
2019-09-23, 19:46
Medlem
Imnshos avatar
Stackars flicka. Någon slags hormoniell störning, lätt autistiska drag samt en enorm idoldyrkan kommer att få denna kerub att gå in i väggen.

Någon borde göra en orosanmälan och tvinga henne till något slags retreat och vila upp sig. Jag betvivlar att hennes uppmärksamhetskåta föräldrar kommer att skydda henne.

Det var skrämmande att höra henne så gott som bryta ihop under talet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in