Hon ska väl till Sydamerika nu efter detta tal. Tar hon tåget så kanske hon kan knåpa ihop ett tal som innehåller sanning men då måste hon börja med källkritik och inte slå ifrån sig annan fakta. På hemresan så kan hon slå följe med någon migrantkaravan och lära dom att inte skräpa ner där dom drar fram.
Har väntat länge på att hon ska kollapsa, är det nu det händer? En normalstörd vuxen skulle ha svårt att hantera hennes situation, vad är det dom får hennes föräldrar och alla andra påhejare att tro att Greta med sin bakgrund och låga ålder fixar det? Känns helt omänskligt, men det sitter väl fint att ha en världskänd dotter. Stackars unge.
Hennes föräldrar bryr sig inte om hennes psykiska välmående. Sektmedlemmarna tänker att ändamålet helgar medlen. Vem bryr sig om vad som händer Greta. Världsstjärnor utnyttjas till absurdum tills de bryter ihop eller tar sina liv. Vuxna offentliga personer utan kända diagnoser som gett sig in i presidentvalen har knäckts med tiden. Vi får se Gretas utveckling.
Hon ska väl till Sydamerika nu efter detta tal. Tar hon tåget så kanske hon kan knåpa ihop ett tal som innehåller sanning men då måste hon börja med källkritik och inte slå ifrån sig annan fakta. På hemresan så kan hon slå följe med någon migrantkaravan och lära dom att inte skräpa ner där dom drar fram.
Hmmm... migrantkaravaner drar ju norrut, Sydamerika ligger söderut, senast jag tittade på kartan. :-)
Hmmmm... med tanke på vad jag hittade på ett av plakaten så ser jag att somliga håller på att vässa besticken, stövlar eller icke. "Eat the rich"... (!)
Undras om Greta och andra rika ingår i gruppen "äta" eller "ätas"? Hur som helst låter det lite obehagligt, lite som "Logan's run". Där hade de inte heller några synliga stövlar, även om diktaturen var riktigt hård och folk över en viss ålder avlivades, av någon utgrundlig eller outgrundlig anledning.
Usch denna Greta, hennes tal var ju bara för roligt. Fejk krokodil tårar, och att lite häftigt dra ut på dom amerikanska orden. Riktig komik, jag fattar ingenting. Men man börjar väl bli för gammal..
Att kunna visa känslor är en styrka, framförallt i tal, vad hade Hitler varit utan sina hysteriska tal?
Men du kanske är van med ett liv utan känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nu har vi facit i hand hur det gick
Förintelseförnekelse menar du!? Finns massor!
Här en rätt otäck tråd på FB.
Citat:
Vilka är dom tre troligaste förklaringarna till att förintelsen ägt rum?*
Likaså vilka är dom tre mest diskuterade förklaringar till att förintelsen aldrig ägt rum?*
Jag tror på att någon slags "förintelse" ägt rum. Med deportationer. Jag tror alltså på att judar deporterats till läger. Där diverse otrevligheter hänt. Som straffarbete, medicinska tester. Och krematorier.*
Däremot har jag aldrig kunna förlika mig vid tanken på miljoner döda judiska straffångar i tyska koncentrationsläger under 1940-talet.
Stackars flicka. Någon slags hormoniell störning, lätt autistiska drag samt en enorm idoldyrkan kommer att få denna kerub att gå in i väggen.
Någon borde göra en orosanmälan och tvinga henne till något slags retreat och vila upp sig. Jag betvivlar att hennes uppmärksamhetskåta föräldrar kommer att skydda henne.
Det var skrämmande att höra henne så gott som bryta ihop under talet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!