Citat:
Ursprungligen postat av
theanthropologist
Nej, Hitler (som andra politiker) hade talskrivare, till skillnad från Greta.
Hitler var en oppurtunist som tyvärr inte lyckades söka på rätt linje som arkitekt. Och som därför inte kom in. Hans måleri av byggnader är bra tycker jag. Som politiket blev han påverkad av de infiltratörer som manipulerade NSDAP innefrån och som använde de karriärsugna nazistena som målvakter att hängas i Nürnburg. Själva blev de stom,en i CIAs stay-behind-nätverk i Europa.
Jag tror att det i varje avseende är helt irrelevant att jämföra honom med Greta, som ger allt för mänskligheten.
Ok,
Jag snabbstuderade lite och läste att han var en hängiven egen talskrivare. Men det kanske är Goebblespropaganda. Han verkar även ha tränat som fan på att bli karismatisk, men hos Hreta är det naturligt.
I samma artikel nämns även att Churchill gillade att skriva sina egna tal. Men personligen känner jag inte till Churchills tal.
Håller med om att man inte kan jämföra nazism med Greta för då måste man sakna några proppar i skallen, men det kommer man nog inte ifrån med tanke på Gretas fanatiska stalkers.
https://www.businessinsider.com/why-...-orator-2015-5
Citat:
Joseph Goebbels, the Nazi propaganda minister, wrote in his diary that Hitler was known to write his own speeches and edit them up to five times.
He would "work deep into the night, several evenings running, occupying three secretaries taking dictation straight into the typewriters before carefully correcting the drafts," according to British historian Ian Kershaw.
"He simply did not want to rely on anyone to write his speeches," Loebs told Business Insider. "For Adolf Hitler, public speaking was so important that he would never trust anyone to write his speeches for him."
Ok en liknelse till, och det är att sällan har mänsklighetens historia vilat så mycket på en enskild personlighet.