Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Man får väl anta att pappan är lite mer "bred" när det gäller samtalsämnen, och med Greta pratar de bara vid behov.
Då går det nog bra ändå.
Frågan är om det går läsa böcker ombord? Läsa i plattan? Eller gungar det för mycket? Nåja, gungar det för mycket så kan man väl lösa det med talböcker, om de tagit med sig sådana. Då klarar i alla fall Greta resan bra. Då kan hon använda tiden ombord till att plugga.
Att plugga under resan vore ett riktigt bra tidsfördriv om hon nu orkar det.
Jag förutsätter dock att hon fortsätter köra sina FFF? Att hon sitter uppe på däck med sitt plakat under fredagarna. Miljökampen tar väl inte semester bara för att hon är ute och seglar?
Får hoppas hon har med tillräckligt med solskyddsfaktor så hon inte anländer till Amerika helt rödbränd i fejat.
Citat:
Ursprungligen postat av
vonStahlhein
Någon annan har kanske redan tagit upp det; men vet besättningen vad de gett sig in på? Förstår de hur mycket diagnoser ungen har? Om hon får ett panikanfall eller liknande mitt ute på havet, vet de hur de ska agera? Pappa Svante verkar ju inte vara någon stabil och trygg kille som sitter och storbölar för att tyskar skiter i hans klimahysteri. Så antagligen får de andra ta i ett eventuellt psykbryt. Grattis, grabbar!
När har Svante storbölat över tyskarnas ignorans?
Jag tror faktiskt inte de har tänkt igenom det du nämner tillräckligt, eller så kommer Svante få ett större ansvar än han tidigare trott. Gissningsvis har de andra i besättningen sett Greta i något nyhetsinslag eller sociala medier och tyckt att hon ser snäll ut och kämpar för en god sak - lite som en IRL-Lisa Simpson.
Samtidigt finns en stor risk att allt blir en gungande sitcom där ute...
Det hade faktiskt varit riktigt bra om de hade gjort en reality show av det här, kanske Big Brother : Environmental Activist Edition. Jag hade definitivt följt detta online!