2019-09-25, 19:47
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Fasen vad alla ungar blivit politikintresserade, när jag var i Gretas ålder va det inte en jävel som brydde sig om nåt, förutom kanske att röka och supa, är det nåt nytt eller är Greta undantaget? Eller min krets som va lite cp?

Tror faktiskt det är fredagsstrejken från skolan som tilltalar ungdomarna mest.
2019-09-25, 19:52
Medlem
Citat:
Fasen vad alla ungar blivit politikintresserade, när jag var i Gretas ålder va det inte en jävel som brydde sig om nåt, förutom kanske att röka och supa, är det nåt nytt eller är Greta undantaget? Eller min krets som va lite cp?

Att tonåringar är intresserade av politik är väl inget nytt alls? Sedan visar många studier att dagens ungdomar blivit "dummare" trots informationssamhället vi lever i.

Många väldigt unga var engagerade mot Irak kriget (dessa protester gick dock inte så bra tyvärr).
2019-09-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men nu brukar hennes TV-framträdanden i många fall även se ut så här:

Greta Thunberg | The Daily Show https://www.youtube.com/watch?v=rhQVustYV24

Så just det är ju inga bekymmer. Bara förutsättningarna är de rätta. Sedan får man tänka på att hon blir äldre och mognare, så trots misstag emellanåt så har hon ju utvecklats oerhört mycket sedan förra hösten. Och bättre kommer hon att bli.
...

The Daily Show: Bevisar inte så mycket. Den typen av show är betydligt mer förberedd än de vill ge sken av. (Konkurrensen är stor så inget lämnas åt slumpen.)

Letterman och Jay Leno beskriver detta väldigt väl när de beklagar sig över professionella skådespelare som inte vill förbereda skämt, manus (drafts/topics), eller någon form av repetition före sändning och sedan visar sig inte kunna improvisera.

Jag tror det blir mer problem ifall hon i framtiden tvingas vara spontan i intervjuer, där frågeställaren inte är ute efter att stryka henne medhårs utan vill ha något intressant att publicera. (Även i intervjun som jag länkade ville ju reporten stryka henne medhårs, men nu var reportern inkompetent och krånglade till ordvalet.)

Hon är ju stark motståndare till flyget. Om hon t.ex. skulle ifrågasätta flygfrakt och förbjuda sådan import/export för dess inverkan på miljön (och reduktion av andra långväga transporter) så skulle många miljardärer sätta i halsen vilket skulle få allierade nyhetsbolag att agera.

Det är klart att hennes PR avdelning ser till att hon aldrig kommer läsa upp ett sådant uttalande, men man vet inte om hon kanske säger sin egen åsikt under någon intervju och därefter får problem.

Citat:
Håll upp en kamera mot vilken ung tonåring som helst och de kommer att fejka vilket intresse som helst för att få vara i TV. I brist på kamera kan de själva annonsera kors och tvärs och drömma om att de blir berömda som Greta.

Ha en dialog med dem under en tid och du inser snabbt att de är intresserade av det gamla vanliga. (Underhållning, spänning, dramatik, romans/relationer, äventyr, sex - och någon väldigt enstaka figur intresserar sig för politik eller schack.)

Att lärare kör ut elever för att demonstrera betyder ingenting. Lärare har använt elever på detta sätt sedan 80-talet även om det blir allt vanligare i samband med att PISA-resultaten sjunker. Kanske nya prioriteringar visar på ett samband?
2019-09-25, 19:58
Medlem
Vedklyvens avatar
Hela Gretahajpen som är en Mediaprodukt är bara ett bevis att PK-Världen blivit sinnessjuk.

En psykiskt labil 16-åring hyllas som någon slags Jesusgestalt.

Vad kommer att hända med flickstackarn när hajpen är över? Kommer hon då att inse att hon bara är en cyniskt utnyttjad förbrukningsartikel.
2019-09-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jo det gör det. Samma princip som för 500 år sedan när en enda vågade trotsa dåtidens kyrka och hävda med emfas att jorden faktiskt var rund. Extremister sådana som du "påstår" att jorden är platt. Samma sak med din Klimathitler, Greta Thunberg.

Tråden handlar om Klimathitler. Klimatfantasier får ni ta i andra trådar.

"Klimathitler" är ett kul öknamn fast egentligen vill jag dock Greta väl. Hon behöver kompisar och lugn och ro och anonymitet istället för den här sjuka cirkusen.

Förstår du ens själv vilket strunt det är att likställa dåtidens religiösa ovilja att anpassa sig till
vetenskap, med vår tids anpassning till densamma?

Och vilket grandiost hatiskt strunt det är att jämföra Greta Thunberg med Hitler...
man tar sig för pannan.
2019-09-25, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad Greta gjort är att få upp klimatfrågan på dagordningen och öka dess vikt. Nu är utgångsläget bättre för att genomföra konkreta åtgärder. Det var därför FN:s generalsekreterare var så optimistisk. Han såg framåt.

Det är inte Greta som arbetar, det är globalisterna och deras agenter i Sverige som är SVT och dags- och kvällstidningarna som utnyttjar henne. Hon är iochförsig med på det. Frågan är hur upplägget avseende hennes betalning i pengar ser ut. Det brukar komma i efterskott.

FNs generalsekreterare kan dra åt helvete.
2019-09-25, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förstår du ens själv vilket strunt det är att likställa dåtidens religiösa ovilja att anpassa sig till vetenskap, med vår tids anpassning till densamma?

Och vilket grandiost hatiskt strunt det är att jämföra Greta Thunberg med Hitler...
man tar sig för pannan.

Håll dig till tråden nu. Det är Greta det handlar om. Stackars Klimathitler och hennes fanatiska lärjungar. Die Neue Hitlerjugend.
2019-09-25, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
En psykiskt labil 16-åring hyllas som någon slags Jesusgestalt

Ja eller en Hitler. Skillnaden mellan Jesus och Adolf verkar vara hårfin. Fast båda hade sin kyrka och sina anhängare. Det vi såg härom dagen påminde dock mest om Adolf. Fanatismen och aggressionerna.
2019-09-25, 20:05
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Greta Thunberg har uppenbarligen svåra psykiska problem. Hennes föräldrar borde genast sätta stopp för hennes så kallade miljöaktivism och se till att hon får professionell hjälp.

Det är faktiskt riktigt läskigt att se hur den globala makteliten utnyttjar ett psykiskt labilt barn för dunkla syften.

Det kanske är föräldrarnas psykiska problem som har smittat av sig på Greta. Då menar jag speciellt hennes mamma Malena. Hon är en sådan person, som utövar Münchausen, antingen som eget sjukdomstillstånd eller genom ombud (proxy, där andra görs sjuka eller påstås vara sjuka och behöva münchausen-personens hjälp), har ett stört ego och mycket stort uppmärksamhetsbehov.

https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy
2019-09-25, 20:08
Medlem
Kisiragis avatar
Finns det någon journalist eller dylikt som nånsin ställt en motfråga till Greta? skulle gärna vilja ha länk från Youtube eller artikel isåfall =)

Känns som att hon endast har ja-sägare runt sig.
2019-09-25, 20:09
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Meningslöst att skapa uppmärksamhet med Greta för något som inte har en betydelse ändå, eftersom klimathotet är en bluff. Klimathotet skapas av de rika för att göra dem ännu mera mäktiga. Nu använder de Greta för att gynna sig själva. Mycket är fejk i dag, det gäller att leva i verkligheten med ett järngrepp om den. Ifrågasätt allt om du inte har bevis för det.

Vilka åtgärder då? Vem skall bestämma över dessa så kallade "åtgärder"? Makthavarna? Världsmedborgaren? Vilka då? Gäller samma åtgärder i så fall för makthavarna (eliten), eller skall de fortsättningsvis få leva i lyx med privata jetplan o.d.?

Kan tänka mig att FN:s generalsekreterare är optimistisk, för det rör ju på sig FÖR eliten, men frågan du borde ställa dig om du är utanför elitens runda bord är denna; är det här spektaklet med Greta optimistiskt för dig personligen?
Jag är ganska extremt säker på att det som är bra för eliten inte är bra för folket. Ja inte då undra på att någon procent av världens befolkning äger 50% av jordens resurser. Det är ju så här de går tillväga förstås, de kan ändra policyer utan större protester när majoriteten av folket i världen är redo för dem (via manipulation av sanningen, dvs. verkligheten). Allt är mentalt, det finns i huvudet på oss alla.

Vad jag försöker säga är att ett klimathot behöver inte finnas i verkligheten för att ändra policyer som kan få vitt skilda konsekvenser för den vanliga människan, det räcker med att majoriteten verkligen tror att det existerar ett klimathot
(via massmedia och deras upprepningar av vinklade/falska reportage).

Ps. Jag räknar inte med att du varken vill eller skall förstå ett endast dugg av det jag skriver, utan jag använder dig som ett bollplank i detta fall, så att andra kan få sig en tankeställare.
Japp, så är det. 👍 Greta är ett medel, precis som Svt och SR. Nyttiga idioter.
2019-09-25, 20:12
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förstår du ens själv vilket strunt det är att likställa dåtidens religiösa ovilja att anpassa sig till
vetenskap, med vår tids anpassning till densamma?
Det ansågs vara vetenskap då. Att ifrågasätta Aristoteles, Platon m.fl. var minsann inget man tog lätt på, det rådde stark konsensus kring vad som var accepterad vetenskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in