2019-09-25, 17:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Handläggaren ska vara opartisk och se till Gretas bästa. Men dina argument tryter och vill hela tiden haka upp dig på att hon ska befrias från globalisterna och det är den enda ställning som soc ska se det ifrån. Dom synar det ur mer än den synvinkel så du behöver inte oroa dig. Anser du fortfarande att det är rätt att globalisterna kan offra en ung tjej för att få mer drag i sin kampanj även om det innebär en fara och ohälsa för tjejen?

Det har kommit in typ 50 anmälningar (många dessutom fullt seriösa) genom åren och inget har hänt. Så det är ju ännu osannolikare att något händer när det kommer in tokanmälningar.

Jag kan hålla med om att det tidigare kan ha funnits behov av att tvångsomhänderta Greta från föräldrarna. T.ex på den tiden då hon svalt och stannade i växten. Men inget har ju någonsin hänt och jag tvivlar på att socialen bedömer att situationen är ännu värre nu. Greta verkar ju må bättre nu än förut.

Visserligen fanns det tecken på att hon inte mådde bra under FN-talet (om det var äkta) men ett barn som gråter och skriker är ju knappast en grund för ett tvångsomhändertagande. Då skulle ju många barn plockas dagligen...
2019-09-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan tycka vad man vill om Greta, men nog tusan är det en enorm bedrift att avbildas så här i världens alla stora tidningar:
Greta Thunberg vs Donald Trump

Det intressanta är inte hur man avbildas, utan hur man omtalas och minns.
Artiklar om Gretas ideer och planer är därför det du borde fokusera på.

Bilderna avslöjar mest hur många fiender Trump har i media och är en kopia på hur de agerade 2015/2016 när valhetsen närmar sig. Dvs de tar varje chans att attackera Trump, och en liten flicka används i denna attack.

Det blir svårt för Greta att hålla liv i sin kult utanför Sveriges gränser eftersom känslosvall har en tendens att avta efter 6-24 månader. Hur fascinerade folk än blir och hyllar henne som sin nya idol, så tröttnar människor.

Här i Sverige kan vår lilla profet säkert få en fin liten sekt rullandes (och dess motsats vilket ses i vissa Flashbacktrådar) men utomlands blir det nog omöjligt.

Speciellt då hennes intervjuer ser ut så här: https://www.youtube.com/watch?v=0bwLt_5t73g

Utanför EU kommer hon bli helt glömd och begravd rätt snabbt. Inom EU håller hon nog längre då politiker använder henne som blickfång för att slippa mediafokus på sina egna klimataffärer. Det är enkelt att hylla och hänvisa till Greta så slipper de lägga fram egna argument eller besvara besvärliga frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
...
Det verkliga problemet som överbefolkning nämner hon inte.
Det helt orealistiska i att halvera CO2-utsläppen på cirka 10 år begriper hon och hennes PR-stab inte heller. ...
Det bevisar bara att deras mål inte är klimatfrågan.

Alla som kan grundstadiematte skulle kunna räkna på befolkning och CO2 per capita/befolkningsgrupper samt göra prognoser. Att de inte gör detta är inte för att hela staben saknar grundskola, utan för att de har ett annat mål.

Deras mål är kändisskap, inflytande och inkomster. Dessa mål är primära - vilket går att se i deras innehållslösa argument och sättet de försöker påverka. Dvs vad leder deras "påverkan" till? Bara till inflytande och intäkter.

Staben runt Greta bryr sig om klimatet lika lite som Scientologförfattaren Ron Hubbard bryr sig om Teutoner. Religionen är sekundär och inkomsterna det primära.

Att du har märkt det vet jag, men frågan är varför inte fler märker det? Har massmedia sådan tolkningsmakt att folk helt ignorerar sina egna observationer?
2019-09-25, 18:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Enorm betydelse, vilka åtgärder har hon lyckats driva igenom?

Hon har uppmärksammat och lyft upp klimatfrågan på dagordningen på allvar (vilket FN:s generalsekreterare uppmärksammade). Det innebär att det blir lättare att genomföra åtgärder under de kommande åren.

USA är förstås ett bekymmer, men kanske är det Greta som lyckas störta Trump från makten. Hon börjar påverka debatten även i USA:

Citat:
Men Thunberg själv har stor betydelse för den amerikanska debatten om klimatförändringar, det säger ordföranden i kongressens klimatutskott Cathy Castor till Ekot.

– Greta Thunberg har lyft upp klimataktivism på den amerikanska dagordningen säger demokraten Cathy Castor.

https://sverigesradio.se/sida/grupps...rtikel=7302508

I övrigt så hänvisar jag till FN:s generalsekreterare igen. Han känner att en förändring är på gång:

Citat:
Men nu – tack vare ungdomsrörelsen – ser han början till en förändring.

”Jag känner att situationen ändras, till medvind. Vi har momentum!”, utropar han.

Detta tack vare Greta.
2019-09-25, 18:18
Medlem
Lawlines avatar
Konstigt resonemang vissa har. I ena stunden ska hon behandlas som ett barn bara för att i nästa stund ses som en vuxen allt utifrån hur det passar i stunden. Speciellt när det kommer kritik mot hon. Hon är ett barn tills hon blivit myndig.
2019-09-25, 18:20
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Precis hur jag tänker också. En psykiskt obalanserad person (Greta T.) är ett osäkert kort inför framtiden, alltså rent PR-mässigt, eftersom vi ju alla vet att massmedias huvuduppgift inte är att informera folket i världen utan att desinformera så att de kan svänga folkopinionen.
Och givetvis är Greta T. ett osäker kort i egenskap av riktig experter i klimatologi, det är ju helt självklart.

Det är precis så jag tolkar det hela, d.v.s. Greta används som ett politiskt vapen. Just nu är siktet riktat mot det kommande presidentvalet i USA. Jag förväntar mig något liknande när det börjar dra ihop sig till valtider i EU.
2019-09-25, 18:29
Medlem
Citat:
Hon har uppmärksammat och lyft upp klimatfrågan på dagordningen på allvar (vilket FN:s generalsekreterare uppmärksammade). Det innebär att det blir lättare att genomföra åtgärder under de kommande åren.

USA är förstås ett bekymmer, men kanske är det Greta som lyckas störta Trump från makten. Hon börjar påverka debatten även i USA:

I övrigt så hänvisar jag till FN:s generalsekreterare igen. Han känner att en förändring är på gång:

Detta tack vare Greta.

Så FN passar inte på att följa med trenden för ytterligare bidrag? Min fråga var vilka konkreta åtgärder har hon fått igenom?
2019-09-25, 18:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Speciellt då hennes intervjuer ser ut så här: https://www.youtube.com/watch?v=0bwLt_5t73g

Men nu brukar hennes TV-framträdanden i många fall även se ut så här:

Citat:
Greta Thunberg | The Daily Show

https://www.youtube.com/watch?v=rhQVustYV24

Så just det är ju inga bekymmer. Bara förutsättningarna är de rätta. Sedan får man tänka på att hon blir äldre och mognare, så trots misstag emellanåt så har hon ju utvecklats oerhört mycket sedan förra hösten. Och bättre kommer hon att bli.

Men som jämförelse. Hur många 16-åringar skulle klara detta bättre? Många klarar ju inte ens att hålla föredrag inför sin egen skolklass utan att det blir pannkaka av allt.

Däremot kommer Greta nog själv trappa ned nästa höst när hon börjar på gymnasiet. Hon har själv sagt att den här Greta-hypen bara kommer att vara under en viss tid. Sedan avtar medias intresse. Så just det har hon varit medveten om väldigt länge.
2019-09-25, 18:53
Medlem
3dls avatar
Efter att ha sett repriser på fatwan till FN så ser hon ju ut som Karl-Alfred varje gång hon spelar över, bara vänster ansiktshalva som förvrids

https://www.3aw.com.au/wp-content/up...size=600%2C400

https://www.geeksofdoom.com/GoD/img/...-25-popeye.jpg

Perfekt drinklek till hennes nästa demoniska predikan, för varje twitch måste man shotta! Staffshot om huvudet börjar snurra 360 grader...
2019-09-25, 18:55
Medlem
BloodRedMoons avatar
Greta Thunberg har uppenbarligen svåra psykiska problem. Hennes föräldrar borde genast sätta stopp för hennes så kallade miljöaktivism och se till att hon får professionell hjälp.

Det är faktiskt riktigt läskigt att se hur den globala makteliten utnyttjar ett psykiskt labilt barn för dunkla syften.
Senast redigerad av BloodRedMoon 2019-09-25 kl. 19:05.
2019-09-25, 18:57
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Men nu brukar hennes TV-framträdanden i många fall även se ut så här

Så just det är ju inga bekymmer. Bara förutsättningarna är de rätta. Sedan får man tänka på att hon blir äldre och mognare, så trots misstag emellanåt så har hon ju utvecklats oerhört mycket sedan förra hösten. Och bättre kommer hon att bli.

Men som jämförelse. Hur många 16-åringar skulle klara detta bättre? Många klarar ju inte ens att hålla föredrag inför sin egen skolklass utan att det blir pannkaka av allt.

Däremot kommer Greta nog själv trappa ned nästa höst när hon börjar på gymnasiet. Hon har själv sagt att den här Greta-hypen bara kommer att vara under en viss tid. Sedan avtar medias intresse. Så just det har hon varit medveten om väldigt länge.

Kommer hon att klara av att skaffa vänner? Pojk/flickvän?
2019-09-25, 19:36
Medlem
Fappy11s avatar
Fasen vad alla ungar blivit politikintresserade, när jag var i Gretas ålder va det inte en jävel som brydde sig om nåt, förutom kanske att röka och supa, är det nåt nytt eller är Greta undantaget? Eller min krets som va lite cp?
2019-09-25, 19:47
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Vad Greta gjort är att få upp klimatfrågan på dagordningen och öka dess vikt.
Meningslöst att skapa uppmärksamhet med Greta för något som inte har en betydelse ändå, eftersom klimathotet är en bluff. Klimathotet skapas av de rika för att göra dem ännu mera mäktiga. Nu använder de Greta för att gynna sig själva. Mycket är fejk i dag, det gäller att leva i verkligheten med ett järngrepp om den. Ifrågasätt allt om du inte har bevis för det.

Citat:
Nu är utgångsläget bättre för att genomföra konkreta åtgärder.

Vilka åtgärder då? Vem skall bestämma över dessa så kallade "åtgärder"? Makthavarna? Världsmedborgaren? Vilka då? Gäller samma åtgärder i så fall för makthavarna (eliten), eller skall de fortsättningsvis få leva i lyx med privata jetplan o.d.?
Citat:
Det var därför FN:s generalsekreterare var så optimistisk. Han såg framåt.

Kan tänka mig att FN:s generalsekreterare är optimistisk, för det rör ju på sig FÖR eliten, men frågan du borde ställa dig om du är utanför elitens runda bord är denna; är det här spektaklet med Greta optimistiskt för dig personligen?
Jag är ganska extremt säker på att det som är bra för eliten inte är bra för folket. Ja inte då undra på att någon procent av världens befolkning äger 50% av jordens resurser. Det är ju så här de går tillväga förstås, de kan ändra policyer utan större protester när majoriteten av folket i världen är redo för dem (via manipulation av sanningen, dvs. verkligheten).
Allt är mentalt, det finns i huvudet på oss alla.

Vad jag försöker säga är att ett klimathot inte behöver finnas i verkligheten för att ändra policyer som kan få vitt skilda konsekvenser för den vanliga människan, utan det räcker med att majoriteten av människor verkligen tror att det existerar ett klimathot (via massmedia och deras upprepningar av vinklade/falska reportage).

Ps. Jag räknar inte med att du varken vill eller skall förstå ett endast dugg av det jag skriver, utan jag använder dig som ett bollplank i detta fall, så att andra kan få sig en tankeställare.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-09-25 kl. 20:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in