Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Vad Greta gjort är att få upp klimatfrågan på dagordningen och öka dess vikt.
Meningslöst att skapa uppmärksamhet med Greta för något som inte har en betydelse ändå, eftersom klimathotet är en bluff. Klimathotet skapas av de rika för att göra dem ännu mera mäktiga. Nu använder de Greta för att gynna sig själva. Mycket är fejk i dag, det gäller att leva i verkligheten med ett järngrepp om den. Ifrågasätt allt om du inte har bevis för det.
Citat:
Nu är utgångsläget bättre för att genomföra konkreta åtgärder.
Vilka åtgärder då? Vem skall bestämma över dessa så kallade "åtgärder"? Makthavarna? Världsmedborgaren? Vilka då? Gäller samma åtgärder i så fall för makthavarna (eliten), eller skall de fortsättningsvis få leva i lyx med privata jetplan o.d.?
Citat:
Det var därför FN:s generalsekreterare var så optimistisk. Han såg framåt.
Kan tänka mig att FN:s generalsekreterare är optimistisk, för det rör ju på sig
FÖR eliten, men frågan du borde ställa dig om du är utanför elitens runda bord är denna; är det här spektaklet med Greta optimistiskt för dig personligen?
Jag är ganska extremt säker på att det som är bra för eliten inte är bra för folket. Ja inte då undra på att någon procent av världens befolkning äger 50% av jordens resurser. Det är ju så här de går tillväga förstås, de kan ändra policyer utan större protester när majoriteten av folket i världen är redo för dem (via manipulation av sanningen, dvs. verkligheten).
Allt är mentalt, det finns i huvudet på oss alla.
Vad jag försöker säga är att ett klimathot inte behöver finnas i verkligheten för att ändra policyer som kan få vitt skilda konsekvenser för den vanliga människan, utan det räcker med att majoriteten av människor verkligen
tror att det existerar ett klimathot (via massmedia och deras upprepningar av vinklade/falska reportage).
Ps. Jag räknar inte med att du varken vill eller skall förstå ett endast dugg av det jag skriver, utan jag använder dig som ett bollplank i detta fall, så att andra kan få sig en tankeställare.