Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-02, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Mer info om Gretas nya death metal karriär.
Kultur musik rock och metal ska ju förmedla känslor, och Gretas tal senast gjorde just det.
I närmast ett kontrollerat raseriutbrott.

Hon är inspirationen för en genre och rockscen som varit lite förvirrade senaste tiden.
Taggen #GREENMETAL slår baskaggarna i takt med Greta, sanningen, och nutiden.

https://www.loudersound.com/news/its...-to-greenpeace

United, united, united we stand....

Ska Greta upp på scen och growlsjunga till gitarrerna också? Gröna guror?
2019-10-02, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Sarkastiskt inlägg antar jag?

Misstänker starkt att Squid trollar, i varje fall numera.
2019-10-02, 13:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Mer info om Gretas nya death metal karriär.
Kultur musik rock och metal ska ju förmedla känslor, och Gretas tal senast gjorde just det.
I närmast ett kontrollerat raseriutbrott.

Hon är inspirationen för en genre och rockscen som varit lite förvirrade senaste tiden.
Taggen #GREENMETAL slår baskaggarna i takt med Greta, sanningen, och nutiden.

https://www.loudersound.com/news/its...-to-greenpeace

Greta har samma attityd som tuffa rockartister:

"To be fair, Greta embodies rock music in its full meaning. She is uncompromising, tough as hell and doesn't give a shit about what people think of her. She is not afraid to tell you about the scariest things imaginable without beautifying it a bit, and that is what metal is about."
2019-10-02, 13:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag bara älskar alla er som inte har gått på Gretabluffen. Denna unge har inget liv. Alla som kan tjäna pengar på hysterin håller sej framme och föräldrarna. Ledare och politiker, som hoppas på att få en och annan anhängare till. Normalt folk köper inte det här. Det kokar i många stugor. Sen undrar jag vad alla storföretagare, affärsmän och dylikt anser om den här masspsykosen. Det påverkar ju deras verksamhet.
Du mot resten av världen, jag förstår hur Bagdad Bob måste känt sig.
Sent ska syndarna vakna.
2019-10-02, 14:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Denna unge har inget liv.

Hmm.. Inget liv?

Just nu så ser hennes liv ut så här:

Citat:
"So happy to say that the following weeks I’ll travel slowly through the North American continent, moving southwest and then eventually through South America towards Santiago. I will stop on the way and visit as many places as I can, and of course protest every Friday no matter where I am."

https://www.instagram.com/p/B3DHvf3CpAU/

Hon bilar genom USA med Arnold Schwarzeneggers Tesla. Tittar du på bilden så ser du hur glad hon är.
2019-10-02, 14:20
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Sent ska syndarna vakna.

Han har iallafall en av Greenpeaces grundare på sin sida.
2019-10-02, 14:21
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Sent ska syndarna vakna.
Ha, ha. Vi är många med vettet i behåll , mot Greta-sekten.
2019-10-02, 14:23
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hmm.. Inget liv?

Hon bilar genom USA med Arnold Schwarzeneggers Tesla. Tittar du på bilden så ser du hur glad hon är.

Jag tror han syftar på att hon inte hade något liv innan hon började klimatstrejka?
2019-10-02, 14:25
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Hmm.. Inget liv?

Det är inget liv för denna unge. Hon behöver kärlek, stöd och omsorg. Det får hon inte nu, utan hon blir maximalt utnyttjad.
2019-10-02, 14:26
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Hmm.. Inget liv?

Frågan är hur hon mår inombords. Hur många mår inte dåligt men postar ändå bilder där de ser glada ut? Jag tror dock hon mår bättre nu än när hon satt hemma i ensamheten utan vänner.
2019-10-02, 14:27
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Jag tror han syftar på att hon inte hade något liv innan hon började klimatstrejka?
Klimatstrejken har försatt ungen i en ännu sämre sits.
2019-10-02, 14:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Frågan är hur hon mår inombords. Hur många mår inte dåligt men postar ändå bilder där de ser glada ut? Jag tror dock hon mår bättre nu än när hon satt hemma i ensamheten utan vänner.

Jo, man måste se relativt på sådant här. Jämfört med för några år sedan så mår hon nog betydligt bättre idag. Både hon och hennes mamma har även sagt det i intervjuer.

Tidigare var hon ensam, mobbad, utfryst och retad av folk i sin närhet. Detta i kombination med ätstörningar och ren svält.

Idag är hon hyllad, respekterad och har nog fått många kompisar inom klimatrörelsen. Sedan är varje dag för henne ett äventyr. Det händer mycket i hennes liv. Hon har ju knappast tråkigt just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in