Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Exakt så! Hon är van sen barnsben att diktera villkoren i familjen och har trott sig kunna använda samma härskartekniker inför regeringar och kongresser.

När hon mer och mer inser att alla ger fan i vad hon säger så kommer kollapsen bara närmare.
Mitt hopp är att den selektiva mutismen slår till med full kraft och förhoppningsvis varar ett långt tag!
Hoppas tillsammans med dig.
2019-09-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Bara dina påhitt!

https://youtu.be/q3jnhK3x_T4

Hur skulle det vara om du skrev något eget originellt snarare än att ständigt citera andra. Du kastar ur dig citat och avslutar dem med att ge oss fingret i en kort mening (inte ens två) på mindre än tio ord.

Som den du ger här ovan. Jag är villig att lyssna på argument och jag har direkt aversion mot ideologiska fanatiker som bepansrar palisaderna utan att förstå vad argumentet handlar om. Just nu är jag inte säker att du vet vad tråden handlar om.

Jag tycker inte om fanatiker och har en mycket utvecklad avsky för de som förvandlar sig själva till megafoner för åsikter de inte ens själva förstår.

Du får dig själv att framstå som en idiot och det är i ditt eget intresse att undvika det. Anställningsutsikterna är väldigt dystra för oinformerade kameleonter.
2019-09-27, 00:24
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Nån som vet eller vågar gissa på hur Greta ska ta sig till Chile?
2019-09-27, 00:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

Med tåg och buss.

Greta deltar i två möten

Greta kommer sedan resa med tåg och buss ner till Chile för att delta på FN:s ordinarie klimatmöte COP25 i december. Hur hon sedan ska komma hem till Sverige igen, utan att släppa ut koldioxid, är ännu inte bestämt.
2019-09-27, 00:44
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Med tåg och buss.

Greta deltar i två möten

Greta kommer sedan resa med tåg och buss ner till Chile för att delta på FN:s ordinarie klimatmöte COP25 i december. Hur hon sedan ska komma hem till Sverige igen, utan att släppa ut koldioxid, är ännu inte bestämt.

Men, tåg och buss kommer väl släppa ut en del koldioxid?
2019-09-27, 03:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Medhåller till 100%. Det är enormt många amerikaner som twittrar i ungefär samma ordalag som alla som INTE är troll i den här tråden. PR-resan kostar mer än den smakar.

Ja, hon gjorde bort sig totalt. Alla vet nu vilket psykfall hon är.
2019-09-27, 04:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det kan man verkligen fråga sig, för Gretas domedagsscenario sker i framtiden när hon är vuxen.

IPCC:s scenarion gäller för år 2100. Hon är säkert död då.
2019-09-27, 05:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
IPCC:s scenarion gäller för år 2100. Hon är säkert död då.

Förhoppningsvis, så jävla ledsamt att höra om horungen, hoppas far och mor dör med. Systern är dock oskyldig än så länge.
2019-09-27, 05:15
Medlem
wwrs avatar
Hon ändrade sin Twitter-profil, bild och text, efter Trumps trollning. Är det någon som vet vad hon hade för Twitter "bio" tidigare?
Senast redigerad av wwr 2019-09-27 kl. 05:48.
2019-09-27, 05:22
Medlem
wwrs avatar
The Greta Thunberg helpline

Nu Retweetar hon om ett (fejkat) hjälpnummer man kan ringa om man är arg på ett barn (dvs henne)!

Helt sjuk marknadsföring av hennes team. Jag tror inte det kommer att funka. Alla vet att när man rör sig på den nivån hon har placerats och angriper andra så hårt som hon gör så måste man även kunna ta kritik själv. Och efter hennes utbrott i FN är det snarare hon som verkar behöva terapi.

https://twitter.com/GretaThunberg/st...979135488?s=19
Senast redigerad av wwr 2019-09-27 kl. 05:48.
2019-09-27, 05:44
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Hon har vigt sitt liv.”

Halleluja, oss är en Frälsare född.

Är inte vetenskapen entydig om att det är just fossila bränslen som kommer att utplåna människosläktet för övrigt? Kan det verkligen finnas andra hypoteser ..?
Nej, klimatförändringen behöver inte utplåna människosläktet. Än finns tid att agera även om vissa hellre konsumerar över jordens tillgångar än värnar om dess klimat.

Och det finns andra katastrofer som plötsligt kan tränga sig före: stora utbrott från supervulkaner, kollision med stora asteroider, pandemier, kärnvapenkrig och mycket mer.

Men det är alltid rätt att jobba framåt, som Greta gör.
2019-09-27, 05:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

I en kista vågar jag gissa på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in