Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-26, 22:35
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Klimatförändringarna är inte bara ett problem utan är en ödesfråga. Om vi inte slutar använda fossila bränslen, så löser sig alla eventuella befolkningsproblem.

Enligt vem då, den allsmäktige domedagsprofeten Greta?

Du kan väl börja med att göra dig av med din dieselslukande bil, för annars är du enbart en hycklande virrpanna.
2019-09-26, 22:53
Medlem
UpAndGo2s avatar
Det är vad Greta säger som är det viktiga och inte att det är just hon som säger det. Lyssna på budskapet och ta reda på det betyder ur ett vetenskapligt perspektiv, är mitt bästa tips! Men kanske att det är för mycket begärt och speciellt när det gäller Flashback. Det återstår att se. Jag har dock lågt ställda förhoppningar.
Senast redigerad av UpAndGo2 2019-09-26 kl. 22:56.
2019-09-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Vad menar hon med "Ni har stulit mina drömmar och min barndom"?

Om inte SC430 kan hålla på med (mina) lyxbilar o köra ungefär som jag vill så länge det finns
pengar att tanka för - har samhället/Greta/vänsterkommunistjävlarna stulit både mina drömmar
o min verklighet.

Barndomen är det dock svårt att stjäla eftersom den är en övergåënde tidsperiod
2019-09-26, 23:03
Moderator
-Info-s avatar
Vilket välkomnande som väntar Greta imorgon:

Citat:
Greta Thunberg är hedersgäst på Montreals klimatmarsch under fredagen.

Hon kommer att välkomnas av 300 000 människor – och dessutom få nycklarna till staden av borgmästaren själv.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...adens-nycklar/
2019-09-26, 23:05
Moderator
-Info-s avatar
Enligt en tonårspojke så gjorde Gretas FN-tal succé i hans skola:

Citat:
Tonårspojken Marshall Duffy menar att Gretas tal i FN gjorde succé på skolan där han går, Birchwood Intermediate i Charlottetown.

– Jag kände att det speglade vad många barn känner. Att vi inte kan göra något, så vi måste sätta press på de vuxna att göra något. Och jag tror verkligen att talet gav röst åt många saker som den yngre generationen oroar sig över, säger Duffy.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...adens-nycklar/
2019-09-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så kanske det är?
Hur långt till vänster ska man vara för att tappa omtanken om Greta Thunberg?

Vilka borde bry sig om Greta Thunbergs hälsa förutom alla klimatförändringsförnekare?
Vad barn är rädda för och vad de inte är rädda för, fast de borde vara det, är väl ändå föräldrarnas uppgift att hantera! Eller är vi så invaggade i att samhället ska ta hand om våra barn så att föräldrarna går fria från detta ansvar?

Oj, oj, oj, tänk om GT blivit sjösjuk!
Kan det kanske vara så att en 16-åring känner till om de är benägna att bli åksjuka eller sjösjuka. De flesta kräks ju trots allt inte när de åker bil eller båt. Kom inte dragande med några mera påhitt om sjösjuka. Jag har själv seglat över flera stora hav och oceaner och det är klart att det händer att någon blir sjösjuk, men de som blir sjöskuka vet nästan alltid om att de blir åksjuka.

Finns det någon klimatförändringsskeptiker som kan bekräfta (eller dementera) att det rör sig om falsk omtanke om Greta Thunberg?

Okej, nu begriper GT inte sitt eget bästa heller.
Det är många fel på den tjejen!

Hur många kan med handen på hjärtat påstå att de begrep sitt eget bästa i tonåren?
Jag begrep absolut inte mitt eget bästa i tonåren!

Sur och j-vlig som vanligt.

Nu råkade det faktiskt vara så att Boris Herrmann meddelade att alla ombord hade känt sjösjuka - utom just Greta då.

Jämföra en flerdagars färd med segelbåt över öppna Atlanten med en bilresa ...
2019-09-26, 23:07
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Vad menar hon med "Ni har stulit mina drömmar och min barndom"?

Det kan man verkligen fråga sig, för Gretas domedagsscenario sker i framtiden när hon är vuxen.
2019-09-26, 23:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Lider Greta av klimatfobi?
Troligen inte eftersom vi alltid haft ett klimat.
2019-09-26, 23:12
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

"Greta Thunberg är hedersgäst på Montreals klimatmarsch under fredagen.

Hon kommer att välkomnas av 300 000 människor – och dessutom få nycklarna till staden av borgmästaren själv."

Härligt!
Senast redigerad av UpAndGo2 2019-09-26 kl. 23:15.
2019-09-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hennes närmast hysteriska agerande när inte alla lyder omedelbart och hennes "förlorade ungdom" är typiska uttalanden från en Asperger.Så låter det i familjen också, när de inte får styra allt.

Exakt så! Hon är van sen barnsben att diktera villkoren i familjen och har trott sig kunna använda samma härskartekniker inför regeringar och kongresser.

När hon mer och mer inser att alla ger fan i vad hon säger så kommer kollapsen bara närmare.
Mitt hopp är att den selektiva mutismen slår till med full kraft och förhoppningsvis varar ett långt tag!
2019-09-26, 23:22
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

"Greta Thunberg är hedersgäst på Montreals klimatmarsch under fredagen.

Hon kommer att välkomnas av 300 000 människor – och dessutom få nycklarna till staden av borgmästaren själv."

Kul för hon, men greta lägger sitt öde i händerna på någon annan och missar totalt målet för klimatförändringarna. Målet är att minska dom inte öka dom.

Vissa personer lägger sitt öde i andra människors händer, vi andra ser till att inte bli rövknullad
av andra människor. Så nu återstår frågan, vem rövknullade dig idag?
2019-09-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Vetenskapen är entydig där: en dag blir den sista för människosläktet. Vi kommer att dö ut av den ena anledningen eller den andra.

Men, vad det handlade om är att Greta inte har budskapet att vi alla ska dö. Hon har vigt sitt liv till att människosläktet ska kunna överleva på planeten.

”Hon har vigt sitt liv.”

Halleluja, oss är en Frälsare född.

Är inte vetenskapen entydig om att det är just fossila bränslen som kommer att utplåna människosläktet för övrigt? Kan det verkligen finnas andra hypoteser ..?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in