2019-10-03, 14:03
Medlem
cold17s avatar
Ett nytt verktyg för makteliten precis som feminismen var... Hon skulle annars inte få så här mycket uppmärksamhet och stöd. Samtidigt spelar det ingen roll vad dem vuxna tror och tänker om henne då det är (lättpåverkade) yngre generationen som är i fokus och dessa vill man åt.
2019-10-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En drivkraft kan vara att de får uppmärksamhet från någon. Efter att ha misslyckats rent allmänt i karriären, blivit refuserade, utskrattade, och utfrysta. Dom blir dom lätta att värva från lobbyorganisationer m,m. Om man ger dom lite smicker så gör dom som man vill.

Eller också är det någon som har stor kunskap och erfarenhet, en person som tror på att riktig forskning ska stötas och blötas i ständig kritisk granskning. De är ofta inte lika lätta att rekrytera av lobbyorganisationer som "We don´t have time", "Extinction Rebellion" med flera.
2019-10-03, 14:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är Arnold Schwarzeneggers Tesla som gäller för Greta.

Hon fick låna den för att åka runt i USA.
Det är väl egentligen inte hans Tesla. Men officiellt kontaktade han folk på östkusten som sägs ha ordnat en Tesla åt henne, vad jag kommer ihåg.

Men har hon redovisat något av sitt fortsätta resande? Finns det några bilder av henne i Teslan? Vem kör?
2019-10-03, 14:12
Medlem
swebarbs avatar
Skrämselpropaganda deluxe, pekar finger på oss i västvärlden samtidigt som hon ignorerar Kina/Indien etc... Som vanligt så presenteras sällan heller några lösningar, utan hon skäller ut diverse ledare samtidigt som dom applåderar henne, ganska komiskt.

Såg ni klippet där hon hade ett slags Q&A utan manus? Rent skrattretande
2019-10-03, 14:25
Medlem
wwrs avatar
Greta i en Tesla. Elon Musk borde Twittra sig fördärvad. Jag hittade inget om det, men jag kan ha missat. 21/9 stöder han henne, allmänt:
Citat:
A 16 year old who has better reasoning & more heart than the vast majority of political leaders
https://twitter.com/elonmusk/status/...193698304?s=19
2019-10-03, 14:26
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hon har inget körkort - hon når väl knappt ens ner till gaspedalen? - och pappa Svante har väl inte amerikanskt körkort.

Ska Arnie agera chaffis också, eller lånar han ut någon av sina egna och betalar lönen för honom?
Det går bra att köra bil i USA med körkort utfärdat inom EU, så länge man har rätt behörighet för fordonet man kör.
2019-10-03, 14:47
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Eftersom USA, Indien och Kina skiter fullständigt i Parisavtalet (som inte är något avtal utan ett frivilligt traktat utan bindande utfästelse) måste du och dina Kamrater backa tillbaka till pre 1850 för att nå tillräckliga resultat enligt era mål.

Långt innan dess har vi inbördeskrig i flera västländer pga nyfattigdom som accentueras av massiv invandring och ett kallnande klimat med minskande skördar.

PippiGretas uppdykande just nu är en välsignelse eftersom det blev uppenbart för folk att det inte handlar om vare sig ekonomi eller klimat, utan om en social rörelse med andliga förtecken. Fler FN tal av Greta så kan vi läggs ner det här sen.

PS. Just nu har forskningsfartyget som skulle inspektera den nu öppna vägen i ett isfritt Arktis problem. Man har frusit fast och behöver hjälp.

Kanske hade varit ett mer lärorikt båtval för Greta och hennes sponsorer.

I själva verket har avkylningen redan börjat i och med minskad solaktivitet. Frågan är om vi går in i en vanlig 60-års cykel eller om det är en större nedisning som väntar.

Eftersom du tillhör gruppen som värdesätter vetenskap och fakta (häpp) skickar jag med en länk. Trevlig läsning.

https://klimatsans.com/2019/10/01/mi...nu-ett-faktum/

Javisst har du rätt. FN/IPCC kämpar med stora summor pengar på sin sida för att genomdriva historians största lögn, nämligen att CO2 kopplat till människors aktiviteter skulle vara orsaken till någon form av klimathot... haha... löjligt hur de har använt Greta för att skrämma livet ur tonåringar.

Och ingen respekt eller samvete har dem inom FN för att syssla med skrämselpropaganda på Greta och tiotusentals andra ungdomar som inte förstår bättre, nej då, inte det minsta samvete från FN och deras klimatpanel IPCC.

Förresten, vart tog falsifieraren theanthropologist svar vägen på ditt inlägg? Ja jag hittade då inte något svar iallafall.. hmm... 🤔

Jag tror du kanske var lite för begåvad och klartänkt för denna användare som mest verkar syssla med fejk-vetenskap och något som bäst kan beskrivas som "filibustering/spammning" av tråden. En taktik som någon annan från klimatalarmisterna (dvs. fakta-fuskarna). 😏
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-10-03 kl. 14:57.
2019-10-03, 14:59
Medlem
Giant Squids avatar
Om inte Esther the wonder pig var känd innan så är hon det nu när hon träffat Greta.
En feel good moment utan tvekan.

Esther har postat selfies med på sina sociala medier. En cool gris. Greta är lycklig med sitt nya liv, och hon gör andra lyckliga genom det.

Greta Thunberg meets Canada’s Esther the Wonder Pig
https://globalnews.ca/news/5982222/g...he-wonder-pig/
Citat:
The gathering was kept secret until Wednesday, when a photo of them was posted on Esther’s social media pages with the caption:
“We were gonna change the world together, but she took my last cupcake so the future of our alliance is uncertain. #HowDareYou”
2019-10-03, 15:05
Medlem
Giant Squids avatar
Det är också en iaktagelse mellan Greta och dom som diggar henne kontra hatarna, kritikerna, förnekarna, mobbarna.
Dom saknar humor annat än skadeglädje härstammat från genuin elakhet och ondska.
Tål och funderas på varför det ligger till så.
2019-10-03, 15:23
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Eftersom vissa blir vansinniga när det diskuteras miljö i den här tråden så ska jag passa på att vara trådkorrekt och ägna mig åt skvaller eller i alla fall något annat.

I Aftonbladet såg jag en rubrik där det stod att alla Gretahatare var rövhattar. Jag hatar inte Greta men jag tycker inte om henne och det hon håller på med men jag inser att jag i alla avseenden ändock räknas som en rövhatt. Det låter nästan lite gulligt faktiskt. Rövhatt. Jorå, värre har man hört.
Nu vill jag veta vad en rövhatt är.

Rövhatt? Tyder på att skribenten måste ha hängt för mycket här på Flashback.
2019-10-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Rövhatt? Tyder på att skribenten måste ha hängt för mycket här på Flashback.
Ja men vad är det för någonting😾?
2019-10-03, 15:52
Medlem
Förstår inte varför ni hackar så på Greta som person - hur hon ser ut, vilka hennes föräldrar är och vilka eventuella problem hon har, har inte med budskapet att göra.
Hon har rätt i det hon säger - dvs att vi har ett problem med varåt klimatet är på väg.
De personer ni borde inrikta kritik mot är de fåntrattar till politiker och okunniga gröna vågare som tror att lösningen är höjda skatter, elbilar, lite flygskam och att sluta äta kött.

Om Gretas uttalanden om klimatet översattes till en rimlig lösning för framtiden så är det en ettbarnspolitik för hela klotet, under så lång tid att vi backade till befolkningsmängden för 100 år sedan.

Att hennes handlingar - som att åka Tesla (som är en stor miljöbov om man ser till tillverkningstekniken), åka kolfiberbåt till USA (visst - för en person går det bra, men om alla skall göra det så.......) är närmast löjeväckande
Över huvud taget är många milöaktivisters kunnande och koppling mellan aktivitet och miljö riktigt urdålig - jämför 20 kajakpaddlare i skärgården..... väldigt miljövänligt tills alla går iland på någon liten holme för att skita - då glöms miljön av och ersätts istället av toapappersvimplar högt o lågt.
Vad Greta borde göra för att föregå med riktigt gott exempel - och detta säger jag inte av elakhet - är att sterilisera sig. Om världens kvinnor följde det exemplet efter första barnet så kan vi sova lugnt och med stor sannolikhet se fram mot en uppbromsning av klimatutvecklingen.
Senast redigerad av Diktonius 2019-10-03 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in