Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-30, 07:19
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det känns väldigt osannolikt att Greta tagit körkort

Ska Greta sitta i en "booster seat" och köra Hummern? Hon kanske precis klarar den lagliga minimilängden för att slippa en sådan, men det gäller att kunna se ut genom vindrutan samt att nå ner till pedalerna.
2019-09-30, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för dina svar.

Men omständigheterna runt Gretas resa till Montreal är synnerligen märkliga, som jag påpekat i inläggen ovan. Hon borde redovisa hur hon reste, speciellt med tanke på hur hårt hon attackerar andra som inte följer hennes klimat-dogmer.

Såg intervjun med Skavlan för några dagar sen och som jag minns det svajade hon på frågan, berättade att hon fått flera erbjudanden om elbil inkl från Schwarzenegger men inte huruvida hon antagit det eller något annat.

Som sagt, undrar hur hans bil i så fall fraktades till Östkusten. Laddas den med el från kolgruvorna som Trump får så mycket kritik för?

Du har rätt i att hon måste räkna med att stå till svars för sina egna handlingar. Det funkar inte att bara attackera andra.

Som med hennes bananätande som kan tyckas löjligt att diskutera. Hennes sektmedlemmar: ”får hon inte äta vad hon vill?”

Det blir väldigt konstigt att själv vägra åka båt med dieselmotor över Atlanten (Malizia II:s motor fick ju t.o.m plomberas!) men med god aptit glufsa i sig livsmedel som fraktats på samma sätt. Särskilt som det finns fullgoda alternativ på närmare håll.

Den ”riktiga” miljörörelsen förespråkar att prioritera närodlat men Greta bryr sig inte så mycket om miljöfrågor.

”Greta är så konsekvent - handhjärtan!” ”Greta lever som hon lär - handhjärtan!”

Visst.
2019-09-30, 07:55
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Tack för dina svar.

Men omständigheterna runt Gretas resa till Montreal är synnerligen märkliga, som jag påpekat i inläggen ovan. Hon borde redovisa hur hon reste, speciellt med tanke på hur hårt hon attackerar andra som inte följer hennes klimat-dogmer.

Spelar det någon större roll hur hon reste? Hon kommer inte att förstå att det handlar om spegling av hennes beteende tillbaka mot henne, såvida ingen i hennes omgivning förklarar det för henne. Just vad gäller spegling av beteende kan vissa aspergerpersoner vara som barn: de förstår inte. Däremot om man har förklarat för dem så kan de förstå, de har ju intelligens och förmåga att tänka.
2019-09-30, 08:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Spelar det någon större roll hur hon reste? Hon kommer inte att förstå att det handlar om spegling av hennes beteende tillbaka mot henne, såvida ingen i hennes omgivning förklarar det för henne. Just vad gäller spegling av beteende kan vissa aspergerpersoner vara som barn: de förstår inte. Däremot om man har förklarat för dem så kan de förstå, de har ju intelligens och förmåga att tänka.
Självklart spelar det stor roll hur hon reser. Hon ställer världens ledare mot väggen för att inte agera "klimatmedvetet'. Då har vi rätt att veta hur hon själv gör.
2019-09-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Här kommer Gretas bild. Den visar dock bara att Greta verkar ha åkt på en större infartsväg.

Notera att trafikskyltarna visar info om klimatdemonstrationen, det tror jag aldrig har hänt i Sverige!

Man ser dock inte i bilden, om Greta åker en bil eller en buss. Antagligen vill Greta ligga lite lågt med valet av färdsätt, kritiker undrar väl redan varför hon inte tog tåget.

Svaret är antagligen att tjejen kom i tidsnöd på grund av alla samtal och förberedelser och inte hann ta tåget. Hon är mera jäktad nu. En elbil är mer flexibel, den åker när man är färdig för resan!

https://www.instagram.com/p/B25Nv5XC..._web_copy_link

Men snälla, rara, vad skulle den bilden bevisa? Var är den tagen, av vem och när?

Finns väl ingenting som säger att den kommer just från en resa som Greta gjort mellan NY och Montreal? Eller har jag missat något?

För övrigt lär de flesta tågen där vara dieseldrivna. Med risk för att vara tjatig: dieseldrivna båtar - nej tack. Dieseldrivna fraktfartyg - ja tack. Dieseldrivna tåg - ja tack. Jag ser inte logiken, men å andra sidan hade jag inte heller Gretas höga betyg.
2019-09-30, 08:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Här kommer Gretas bild. Den visar dock bara att Greta verkar ha åkt på en större infartsväg.

Notera att trafikskyltarna visar info om klimatdemonstrationen, det tror jag aldrig har hänt i Sverige!

Man ser dock inte i bilden, om Greta åker en bil eller en buss. Antagligen vill Greta ligga lite lågt med valet av färdsätt, kritiker undrar väl redan varför hon inte tog tåget.

Svaret är antagligen att tjejen kom i tidsnöd på grund av alla samtal och förberedelser och inte hann ta tåget. Hon är mera jäktad nu. En elbil är mer flexibel, den åker när man är färdig för resan!

https://www.instagram.com/p/B25Nv5XC..._web_copy_link

Drivs inte många tåg i USA av diesel? Kan också vara en anledning till att inte välja tåg.
2019-09-30, 08:12
Medlem
wwrs avatar
Jag bara kollade grovt.
På Youtube lades hennes tal i New York upp 24/9, i Montreal den 27/9. Det tar 6 timmar att köra enligt Google men säkert mycket tid i städerna. Samt allt annat hon gör.

Det gäller att passa ihop detta med mer detaljerade uppgifter om hennes göranden samt hennes Twitter.

Den som kan visa att hon kom i tidsnöd och tog helikopter/business-jet för att hinna möta sina lärjungar, får Nobelpriset

Jag vet inte alls hur hon reste. Men det är mycket skumt att det i Skavlan sägs bestämt (enligt tidigare i tråden) att hon får låna Arnolds elbil. Men sedan blir det tyst om resan.
Senast redigerad av wwr 2019-09-30 kl. 08:23.
2019-09-30, 08:15
Medlem
Citat:
Jag bara kollade grovt.
På Youtube lades hennes tal i New York upp 24/9, i Montreal den 27/9. Det tar 6 timmar att köra enligt Google men säkert mycket tid i städerna. Samt allt annat hon gör.

Det gäller att passa ihop detta med mer detaljerade uppgifter om hennes göranden samt hennes Twitter.

Den som kan visa att hon kom i tidsnöd och tog business-jet för att möta sina lärjungar, får Nobelpriset

Jag vet inte alls hur hon reste. Men det är mycket skumt att det i Skavlan sägs bestämt (enligt tidigare i tråden) att hon får låna Arnolds elbil. Men sedan blir det tyst om resan.

det är bara avudnsjuka hatare som påstår att hon är dajjen (muslims) och vi lever i end times
till ok med svenska kyrkan ställer sig med jesus greta och intygar att hon är korrekt fakta
2019-09-30, 08:15
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men snälla, rara, vad skulle den bilden bevisa? Var är den tagen, av vem och när?

Finns väl ingenting som säger att den kommer just från en resa som Greta gjort mellan NY och Montreal? Eller har jag missat något?

För övrigt lär de flesta tågen där vara dieseldrivna. Med risk för att vara tjatig: dieseldrivna båtar - nej tack. Dieseldrivna fraktfartyg - ja tack. Dieseldrivna tåg - ja tack. Jag ser inte logiken, men å andra sidan hade jag inte heller Gretas höga betyg.

Bilden är en JFIF och den säger att den är Photoshoppad med Photoshop 3.0 (?). Alla uppgifter som visar var den togs, när, hur är raderade. Bara för att ge Greta "benefit of doubt" så kan man ju tänka sig att bilden togs på en iPhone som är inställd till att inte spara Gretas whereabouts.
2019-09-30, 08:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Bilden är en JFIF och den säger att den är Photoshoppad med Photoshop 3.0 (?). Alla uppgifter som visar var den togs, när, hur är raderade. Bara för att ge Greta "benefit of doubt" så kan man ju tänka sig att bilden togs på en iPhone som är inställd till att inte spara Gretas whereabouts.
Den är shoppad i en dator? Knappast en spontan bild på resan alltså. Den verkade väl ganska hårt beskuren.
2019-09-30, 08:19
Medlem
Citat:
Självklart spelar det stor roll hur hon reser. Hon ställer världens ledare mot väggen för att inte agera "klimatmedvetet'. Då har vi rätt att veta hur hon själv gör.

Tar man på sig rollen som ledare för en världsomspännande rörelse måste man föregå med gott exempel. Delvis för principens skull, men rent krasst också för att man har ”allas” ögon på sig och att motståndare och kritiker greppar alla chanser att attackera.

Hon anklagade till och med sin mor för att ha orsakat ett antal människors död genom en arbetsresa till Japan. I logikens namn borde hon gjort samma sak med deltagarna i FN-konferensen (kanske hon tar upp det i Chile?) och varför inte med Obama.

Hon kan ju säga åt en annan beundrare, Merkel, att skynda på avvecklingen av den tyska kolkraften. Macron är redan lite sur på henne, möjligen Löfven och MP också. Det kanske straffar sig att håna världsledande som ”omogna”? Det är liksom bara gulligt ett tag.

Vi får väl se. Det börjar kanske med lite kritiska artiklar i medierna...
2019-09-30, 08:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Den är shoppad i en dator? Knappast en spontan bild på resan alltså. Den verkade väl ganska hårt beskuren.

Jag skrev inte att den är Photoshoppad. Jag skrev bara att den rapporterar Photoshop som programmet som skapade den. Det är stor skillnad det.

Om jag vill så kan jag skriva namnet "Kalle Anka" i filen, utan att det betyder att Kalle Anka egenhändigt har skapat fotot...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in