Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
9/10 inlägg går ut på att mobba Greta. Och vara hånfulla. Hur orkar ni? Vad är er motivation? Rättspatos? Ren elakhet lär ni förneka.

Eg. bryr jag mig inte. De är bara lågt i min värld. Vill inte veta.

Men på tal om att vara i fokus för mobbning och uppskattning. Hur kan en tjej ta detta? Och en tjej som Greta då som är lite speciell. Ant. mer begåvad än de flesta.

Det finns många ex på hur unga människor hanterar att vara i centrum. Verkar inte vara helt enkelt.

Det optimal vore kanske att skita i det. Men det går ju inte.
Många idealister klarar sitt ego genom att bara tänka att det är "saken" som är betydelsefull.
Kanske hon fungerar så.

Andra utvecklar ett beroende till att vara i centrum, som en del fotbollsstjärnor. Kan Greta omedvetet bli sån? Vill fortsätta stå i centrum?

Greta är som sagt noga med att kalla sig för inspiratör i stället för ledare. Hon menar att ledarskapet ska vara kollektivt, där alla ges lika inflytande.

Hon tror även mycket på självstyrande arbetsgrupper utan givna ledare, vilket jag också tror på. Detta körde hon mycket på FFF:s stormöte i Schweiz. Det kräver dock väl förberedda deltagare med god initiativförmåga. Alltså frihet under ansvar!

Greta verkar idag vara en något motvillig miljöstjärna, så jag tror hon mest blir glad, om fler i framtiden kan dela uppdraget med henne!

Vad gäller kritiken mot sommarstugan, är det urdumt! Greta har långa tider nu jobbat för två, och få är så förtjänta som hon, att under rätt få lediga stunder få koppla av i en sommarstuga!
2019-11-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hur då radera och blockera?

Klart det går kollektivtrafik. Att ursäkta ett bilköp på en halv miljon med att väskor är tunga, när man ska ut till Saltkråkan, är inte seriöst.

Eftersom sommarstugan länge har rustats upp, handlade det mycket om att frakta byggmaterial. Då behöver man oftast både bil och släpvagn!

Vad gäller kollektivtrafik finns antagligen viss sådan, men antagligen är det också en lång promenad för Greta till närmaste busshållplats i skärgården!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-11-29 kl. 20:06.
2019-11-29, 20:56
Medlem
Autobahn76s avatar
Hon skall tydligen ha sagt att "vi kan rädda klimatet om vi kan rädda bankerna" - vilket naturligtvis är ett helt groteskt uttalande. Jag har inte orkat ge mig in i den här frågan i överhuvud taget tidigare men kan någon upplysa mig om det är Soros och gänget som ligger bakom Greta, och i så fall hur kopplingarna ser ut?
2019-11-29, 21:00
Bannlyst
Citat:
9/10 inlägg går ut på att mobba Greta. Och vara hånfulla. Hur orkar ni? Vad är er motivation? Rättspatos? Ren elakhet lär ni förneka

Det blir ju så när den förbannade förenade journalist- och politikerkåren för fram en enda djävla människa hela tiden. Jag är frustrerad och skulle helst vilja se andra ungdomar kunna basunera ut att de själva faktiskt inte är några klimathysteriker, utan tar avstånd från vad helgonet ifråga påstår.
2019-11-29, 21:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Hon skall tydligen ha sagt att "vi kan rädda klimatet om vi kan rädda bankerna" - vilket naturligtvis är ett helt groteskt uttalande. Jag har inte orkat ge mig in i den här frågan i överhuvud taget tidigare men kan någon upplysa mig om det är Soros och gänget som ligger bakom Greta, och i så fall hur kopplingarna ser ut?

Självklart ligger Soros bakom Greta.
https://www.nordfront.se/vansterakti...a-thunberg.smr

Ant. Soros som ser till att det finns följebåtar omkring Gretas Atlantenresa.
Vi får inte vara blåögda.

OCH judarna finansierar detta också.
https://aktuelltfokus.se/malmopoliti...reta-thunberg/

Här avslöjas det:
En judisk världskonspiration ligger bakom den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg och klimathotet. ​Den påstådda “klimatkrisen” med Greta som frontfigur handlar om att de “gröna” partierna vill få fler röster. De “gröna” partierna är för massinvandring. Där har ni agendan Soros, Bilderberg och Trilaterala kommisionen i bakgrunden, skriver Hallgren.​
Senast redigerad av Jof 2019-11-29 kl. 21:15.
2019-11-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

Är helt säker på att detta är en grov lögn och ren desinformation. Har aldrig hört Greta säga något i den stilen och jag har hört alla hennes större tal. Det skulle inte alls vara likt den Greta, som upprepade gånger ungefär sagt, att vi måste ändra systemet för att rädda klimatet!
Källa tack!
2019-11-29, 21:46
Medlem
Det tycks pågå en hel del psykologisk krigföring runt Greta, där djupt falska påstående och rykten sprids. Gretas tal är lätta att hitta på nätet och är ett bra vaccin mot sådant! Var på din vakt mot märkliga påhitt!
2019-11-29, 21:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Här avslöjas det:
En judisk världskonspiration ligger bakom den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg och klimathotet. ​Den påstådda “klimatkrisen” med Greta som frontfigur handlar om att de “gröna” partierna vill få fler röster. De “gröna” partierna är för massinvandring. Där har ni agendan Soros, Bilderberg och Trilaterala kommisionen i bakgrunden, skriver Hallgren.​
Man får inte glömma att hon är en tidsresenär oxo .
2019-11-29, 21:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Man får inte glömma att hon är en tidsresenär oxo .

Och utvecklingsstörd och hjärnskadad och vänsteraktivist och lurad och utnyttjad och sen dessutom ganska ful.
Jag beklagar om jag missat andra väsentliga uppgifter om Greta. Som hysterika, uppviglare, oförskämd, ungdjävul, skolskolkare....

Förslagsvis kan alla fylla på här. Det jag i hastigheten glömt bort.
2019-11-29, 22:13
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Är helt säker på att detta är en grov lögn och ren desinformation. Har aldrig hört Greta säga något i den stilen och jag har hört alla hennes större tal. Det skulle inte alls vara likt den Greta, som upprepade gånger ungefär sagt, att vi måste ändra systemet för att rädda klimatet!
Källa tack!

Ja jag letar som fan och hittar massa videor och artiklar med rubriken "If we can save the banks, we can save the world" tillsammans med Greta men kan aldrig höra henne faktiskt säga detta i någon av dessa videor. Anledningen till att jag ens orkade engagera mig är att jag såg detta "citat" i facebookflödet under kvällen och höll på att sätta kaffet i halsen. Falskt alarm antar jag. Med det sagt väcks dock min nyfikenhet.

- Vad är Gretas agenda och hur är det tänkt att dessa förändringar av systemet skulle se ut, som du nämner? Rent praktiskt?
- Hur kunde hon bli så enormt stor på så kort tid?
- Vad har hon för kopplingar till Soros?

Dessa är de enda frågorna vi egentligen behöver ha svar på.

Jag har som sagt inte haft tid/ork att sätta mig in i den här frågan - eller någon annan politisk fråga för den delen - i över huvud taget senaste halvåret, förmodligen av den enkla anledningen att 99% av befolkningen är fullständigt imbecill.
Senast redigerad av Autobahn76 2019-11-29 kl. 22:21.
2019-11-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hon påstås ha absolut gehör. (Säger morsan i alla fall.) Men vad har hon för musiksmak?
Det är väl hennes syster som har absolut gehör. Påstår Beata själv iallafall. Jag har inte sett några uppgifter på att Greta skulle ha det men det kan jag ju ha missat.
2019-11-29, 22:20
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Här avslöjas det:

Ja det är en del, och intressant. Det här bank-uttalandet verkar dock vara påhittat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in