Citat:
9/10 inlägg går ut på att mobba Greta. Och vara hånfulla. Hur orkar ni? Vad är er motivation? Rättspatos? Ren elakhet lär ni förneka.
Eg. bryr jag mig inte. De är bara lågt i min värld. Vill inte veta.
Men på tal om att vara i fokus för mobbning och uppskattning. Hur kan en tjej ta detta? Och en tjej som Greta då som är lite speciell. Ant. mer begåvad än de flesta.
Det finns många ex på hur unga människor hanterar att vara i centrum. Verkar inte vara helt enkelt.
Det optimal vore kanske att skita i det. Men det går ju inte.
Många idealister klarar sitt ego genom att bara tänka att det är "saken" som är betydelsefull.
Kanske hon fungerar så.
Andra utvecklar ett beroende till att vara i centrum, som en del fotbollsstjärnor. Kan Greta omedvetet bli sån? Vill fortsätta stå i centrum?
Eg. bryr jag mig inte. De är bara lågt i min värld. Vill inte veta.
Men på tal om att vara i fokus för mobbning och uppskattning. Hur kan en tjej ta detta? Och en tjej som Greta då som är lite speciell. Ant. mer begåvad än de flesta.
Det finns många ex på hur unga människor hanterar att vara i centrum. Verkar inte vara helt enkelt.
Det optimal vore kanske att skita i det. Men det går ju inte.
Många idealister klarar sitt ego genom att bara tänka att det är "saken" som är betydelsefull.
Kanske hon fungerar så.
Andra utvecklar ett beroende till att vara i centrum, som en del fotbollsstjärnor. Kan Greta omedvetet bli sån? Vill fortsätta stå i centrum?
Greta är som sagt noga med att kalla sig för inspiratör i stället för ledare. Hon menar att ledarskapet ska vara kollektivt, där alla ges lika inflytande.
Hon tror även mycket på självstyrande arbetsgrupper utan givna ledare, vilket jag också tror på. Detta körde hon mycket på FFF:s stormöte i Schweiz. Det kräver dock väl förberedda deltagare med god initiativförmåga. Alltså frihet under ansvar!
Greta verkar idag vara en något motvillig miljöstjärna, så jag tror hon mest blir glad, om fler i framtiden kan dela uppdraget med henne!
Vad gäller kritiken mot sommarstugan, är det urdumt! Greta har långa tider nu jobbat för två, och få är så förtjänta som hon, att under rätt få lediga stunder få koppla av i en sommarstuga!