Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vilket klassfoto då?

Det enda som i alla fall jag känner till är detta:

https://pbs.twimg.com/media/EFNaqXAXsAAMHwD.jpg

och där finns inte en enda neger på bild.

Men många är syrianer mm gissar jag.

Det ser ut som Greta i lågstadiet och resten i Gymnasiet.
2019-11-30, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Otroligt tjat om Soros. Gubbtjyven är 90 år gammal, klarar visst inte ens att skita utan hjälp,och ger väl blanka fan i en svensk klimataktivist.

Så måste det vara, han var inte inblandad i den svenska ekonomikrisen på 90-talet heller. Då var han bara en 70 årig gubbtjyv som hade prostataproblem och på 40-talet var han inte heller inblandad i att utsätta sina judiska medmänniskor för förräderi och folkmord i nazisternas namn. Då var han bara ett oskyldigt barn. Suck....
2019-11-30, 06:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Greta vill bara segla över atlanten och plötsligt fanns det en båt till förfogande. Berätta gärna hur La Vagabonde tog sig till USA utan att lämna något spår efter sig. Kolla också in vilken månad som La Vagabonde rör sig mot Spanien.

https://vimeo.com/376444063

Jag har spårat La Vagabonde ett år tillbaka i tiden och under maj-juli cirkulerade båten runt utanför Bahamas. Vid nästa positionsangivelse så befann sig båten utanför Rhode Island.

https://vimeo.com/376448688

De har ju inte på transpondern hela tiden. Att du inte hittar några positionsangivelser på nätet någnstans, betyder inte att båten inte har varit till havs. Däremot undrar jag hur Riley med familj tänker ta sig hem till Australien? Jag antar att de måste övervintra i Europa - har de råd med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Hennes "manliga" fans är till 79,6 % pedofiler som fantiserar om att knulla hennes lilla outvecklade kropp på en rättvisemärkt hampamadrass! Resten av fansen är bara hjärntvättade vänsteraktivister som hänger på den trend som är inne för tillfället.

Ditt procenttal är överdrivet, men visst har jag förstått att det finns män som välkomnar att det nu finns en flickgestalt som de kan rikta sina lustar mot, samtidigt som det är /mer/ accepterat eftersom hon faktiskt räknas som lovlig rent lagligt. De fattar ju själva, att det de håller på med i vanliga fall är fel.

Angående ditt andra påstående, så kollade jag in FFF-demonstrationen här i min stad igår. Sist den var, så var det fullt med Ung Vänster med sina röda fanor, men nu var det inte en enda röd fana. Majoriteten som gick där såg ut som vanliga, normala barnfamiljer. Vet inte om det är något lokalt eller en slump, eller om FFF-rörelsen faktiskt har ändrat karaktär nu och inte lockar så mycket vänstertokar längre? Allt eftersom något blir mainstream, så tappar ju extremisterna (på båda sidor av det politiska spektrat) intresset, och hittar någon annanstans att skrika och bråka.
2019-11-30, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De har ju inte på transpondern hela tiden. Att du inte hittar några positionsangivelser på nätet någnstans, betyder inte att båten inte har varit till havs. Däremot undrar jag hur Riley med familj tänker ta sig hem till Australien? Jag antar att de måste övervintra i Europa - har de råd med det?

...

Nej, poängen är att transpondern är på hela tiden.
2019-11-30, 07:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nej, poängen är att transpondern är på hela tiden.

I så fall ser du ju var den har varit. Var var den då?
2019-11-30, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I så fall ser du ju var den har varit. Var var den då?

Inte vet jag. Jag påpekar bara att en transponder alltid ska vara på. Syftet är att alltid kunna lokalisera båten, vid olycka eller för att förhindra olycka.

Samma princip som för flygplan. Utom då ryssen ska invadera Sverige.
2019-11-30, 08:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Inte vet jag. Jag påpekar bara att en transponder alltid ska vara på. Syftet är att alltid kunna lokalisera båten, vid olycka eller för att förhindra olycka.

Samma princip som för flygplan. Utom då ryssen ska invadera Sverige.

Det är ingen lag på det. En del föredrar att vara osynliga, och inte kunna lokaliseras av nyfikna personer hela tiden.
2019-11-30, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att vi alltid har 10 år på oss är i alla fall fastslaget. På den punkten följer Greta mönstret. Här citeras FN:s miljöchef av Dagens Nyheter ... 1972.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...X5lBZOlHXybi9H
Många forskare anser att 350 ppm atmosfärisk CO₂ var en tröskel, point-of-no-return, för klimatet. Många missförstår Greta och klimatforskningen: tipping points är inte de tillfällen då katastrofer sker utan de tillfällen när framtida katastrofer blir oundvikliga.
Senast redigerad av ghou 2019-11-30 kl. 08:29.
2019-11-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta var på rätt tid och rätt plats, vilket är mycket ovanligt! Greta är mycket noga med att säga att hon idag är fristående, även om hon kan uttrycka sympati för vissa organisationer.

Vad FFF:s ekonomi gäller, är den enda uppgift jag har från ett tyskt TV-program, där en tysk kille uppgav att man fram till i somras ungefär förbrukat två miljoner Euro och att detta finansierats främst via donationer och insamlingar.

Vad jag förstår vill FFF skydda sina sponsorer och undviker därför att berätta vem de är. Detta är inget unikt för FFF, utan till exempel flera riksdagspartier har tidigare gjort likadant.

Man kan dock räkna med att olika miljöpartier och miljöorganisationer gärna har sponsrat!

Ungefär 2 miljoner EUR fram till i somras? Hur länge har FFF funnits egentligen? Svindlande summa för en kort tid, tycks det som. Dessutom kunde vi läsa att deltagare från Östeuropa hade problem att ha råd med maten i dyra Lausanne, när de hade sitt möte där i augusti. Varför ställde inte deras egen organisation upp med en så behjärtansvärd sak? Vart gick pengarna till istället?

Dessutom: varför donerade inte Greta sitt pris från Nordiska Rådet dit? Du som känner Greta, Inspiratoeren?

Hoppas att någon gräver vidare i hur de använder sina pengar. Att donatorer får vara anonyma är en sak, men någon typ av offentlig redovisning måste det väl ändå finnas. Ca 20 miljoner SEK förbrukade inom loppet av några månader...
2019-11-30, 08:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Många forskare anser att 350 ppm atmosfärisk CO₂ var en tröskel, point-of-no-return, för klimatet. Många missförstår Greta och klimatforskningen: tipping points är inte de tillfällen då katastrofer sker utan de tillfällen när framtida katastrofer blir oundvikligs.
Om man ändå sedan 1972 påstår att "vi har 10 år på oss" så tappar många tron på påståendena. Greta säger samma sak, 10 år.

När inget händer säger du nu att allt ändå är kört, vad jag förstår. Vi har passerat tipping points, fast inget märks. Greta försöker skapa hysteri för att påverka människor politiskt. Det skall man inte lyssna på.
2019-11-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om man ändå sedan 1972 påstår att "vi har 10 år på oss" så tappar många tron på påståendena. Greta säger samma sak, 10 år.

När inget händer säger du nu att allt ändå är kört, vad jag förstår. Vi har passerat tipping points, fast inget märks. Greta försöker skapa hysteri för att påverka människor politiskt. Det skall man inte lyssna på.
Vi passerar ständigt tipping points, vilka försämrar möjligheterna att begränsa klimatförändringar. Men viljan till förståelse, speciellt förståelse för Greta, är obefintlig hos vissa.
2019-11-30, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Vi passerar ständigt tipping points, vilka försämrar möjligheterna att begränsa klimatförändringar. Men viljan till förståelse, speciellt förståelse för Greta, är obefintlig hos vissa.

Helt fantastiskt hur forskarna samt Greta konstant förändrar sin "retorik", nu är 10 års spådomarna av så kallat förebyggande syften.
Att det har tagit så pass länge för folk att syna dom ekonomiska aspekterna i agendan är tragiskt, men folk vågar inte ifrågasätta klimatanalyserna även om forskarna inte kan påvisa digniteten av den mänskliga faktorn.

Inom 10 år så drar man in bidragen, man vill ha en opartisk bedömning istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in