2019-11-29, 22:38
Medlem
Jag åker till Madrid på Måndag, dock inte för klimatmötet utan för att vara med på en P&ID review för en anläggning som inte bara förbrukar 5-6 kg naturgas per sekund, den används dessutom för naturgas/oljeframställning.

Så medans FN håller klimatmöte jobbar vi i olje/gasbranschen på som vanligt, jag får väl acceptera att jag tillhör den mörka sidan i klimatfrågan, och cashen måste ju in på lönekontot på något sätt för en stackars fattig ingenjör.

Det var dock förbannat svårt och dyrt att hitta flyg till Madrid, nästan allt var fullbokat och det kostade ca 10 ksek per person tur och retur, dessutom kostar hotellrummen ca 150 Euro/dygn, det är en jävla tur man inte behöver betala något själv.

Får se om jag märker av klimatmötet på något sätt, jag får väl rapportera här i så fall.
2019-11-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ja jag letar som fan och hittar massa videor och artiklar med rubriken "If we can save the banks, we can save the world" tillsammans med Greta men kan aldrig höra henne faktiskt säga detta i någon av dessa videor. Anledningen till att jag ens orkade engagera mig är att jag såg detta "citat" i facebookflödet under kvällen och höll på att sätta kaffet i halsen. Falskt alarm antar jag. Med det sagt väcks dock min nyfikenhet.

- Vad är Gretas agenda och hur är det tänkt att dessa förändringar av systemet skulle se ut, som du nämner? Rent praktiskt?
- Hur kunde hon bli så enormt stor på så kort tid?
- Vad har hon för kopplingar till Soros?

Dessa är de enda frågorna vi egentligen behöver ha svar på.

Jag har som sagt inte haft tid/ork att sätta mig in i den här frågan - eller någon annan politisk fråga för den delen - i över huvud taget senaste halvåret, förmodligen av den enkla anledningen att 99% av befolkningen är fullständigt imbecill.

Greta var på rätt tid och rätt plats, vilket är mycket ovanligt! Greta är mycket noga med att säga att hon idag är fristående, även om hon kan uttrycka sympati för vissa organisationer.

Vad FFF:s ekonomi gäller, är den enda uppgift jag har från ett tyskt TV-program, där en tysk kille uppgav att man fram till i somras ungefär förbrukat två miljoner Euro och att detta finansierats främst via donationer och insamlingar.

Vad jag förstår vill FFF skydda sina sponsorer och undviker därför att berätta vem de är. Detta är inget unikt för FFF, utan till exempel flera riksdagspartier har tidigare gjort likadant.

Man kan dock räkna med att olika miljöpartier och miljöorganisationer gärna har sponsrat!
2019-11-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Självklart ligger Soros bakom Greta.
https://www.nordfront.se/vansterakti...a-thunberg.smr

Ant. Soros som ser till att det finns följebåtar omkring Gretas Atlantenresa.
Vi får inte vara blåögda.

OCH judarna finansierar detta också.
https://aktuelltfokus.se/malmopoliti...reta-thunberg/

Här avslöjas det:
En judisk världskonspiration ligger bakom den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg och klimathotet. ​Den påstådda “klimatkrisen” med Greta som frontfigur handlar om att de “gröna” partierna vill få fler röster. De “gröna” partierna är för massinvandring. Där har ni agendan Soros, Bilderberg och Trilaterala kommisionen i bakgrunden, skriver Hallgren.​
Otroligt tjat om Soros. Gubbtjyven är 90 år gammal, klarar visst inte ens att skita utan hjälp,och ger väl blanka fan i en svensk klimataktivist.
2019-11-29, 22:53
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Otroligt tjat om Soros. Gubbtjyven är 90 år gammal, klarar visst inte ens att skita utan hjälp,och ger väl blanka fan i en svensk klimataktivist.

Så är det. Jag var ironisk.
Det här är bara en tjej som seglar över Atlanten för att säga sin mening om klimatet. Punkt slut. Resten är hittepå. Fake news. Paranoida fantasier.
2019-11-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Är helt säker på att detta är en grov lögn och ren desinformation. Har aldrig hört Greta säga något i den stilen och jag har hört alla hennes större tal. Det skulle inte alls vara likt den Greta, som upprepade gånger ungefär sagt, att vi måste ändra systemet för att rädda klimatet!
Källa tack!
https://youtu.be/bSUyHVKUTFo

Hon menar att om vi har resurser att rädda bankerna från de problem de skapar genom sin spekulation, så har vi också resurser att förhindra att vår livsstil ska förändra klimatet.
2019-11-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou

Hon menar att om vi har resurser att rädda bankerna från de problem de skapar genom sin spekulation, så har vi också resurser att förhindra att vår livsstil ska förändra klimatet.
OK!
2019-11-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så är det. Jag var ironisk.
Det här är bara en tjej som seglar över Atlanten för att säga sin mening om klimatet. Punkt slut. Resten är hittepå. Fake news. Paranoida fantasier.

Greta vill bara segla över atlanten och plötsligt fanns det en båt till förfogande. Berätta gärna hur La Vagabonde tog sig till USA utan att lämna något spår efter sig. Kolla också in vilken månad som La Vagabonde rör sig mot Spanien.

https://vimeo.com/376444063

Jag har spårat La Vagabonde ett år tillbaka i tiden och under maj-juli cirkulerade båten runt utanför Bahamas. Vid nästa positionsangivelse så befann sig båten utanför Rhode Island.

https://vimeo.com/376448688
2019-11-30, 00:49
Medlem
Partiet-Svamparnas avatar
Jag tycker att det är väldigt konstigt att så många i denna tråd lägger så mycket tid på att försvara Greta!! VILKA ÄR NI? Får ni betalt? Av vem?

Ps hat är också jättetråkigt men vi söker väl SANNINGEN

Här är ett case

Hur smart var jag när jag var 16?

Hur smart var du när du var 16?

Jag är väldigt mycket mer upplyst idag än när jag var 16 - ni också eller?

Därför blir man ju provocerad.

Och även pga hennes diagnos som jag inte kan stava till - men är det inte allmänt känt att personer med asperger är mer enkelspåriga än andra?

Många kids idag har tillgång till internets information... Men vi alla kan ju söka upp just den information vi vill ha, inom vad vi är intresserade av, OCH, många 11 åringar känner faktiskt till Illuminati symboler idag 😂 Det gjorde inte jag, internet var jävligt segt då.
2019-11-30, 00:54
Medlem
Gretas kampanj har fått mig att inse vilket enormt hyckleri hela den globala klimatrörelsen är.
Denna cirkusen har nog öppnat MÅNGAS ögon.

Så jag är jävligt tacksam ändå .

Och jag hoppas att hon en dag får uppleva naturen på riktigt, i frihet och lycka!!!
2019-11-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou

Kan någon i denna tråd, inspiratoeren kanske,
berätta om Gretas klassfoto och varför hon gick i en klass med bara negrer????? Det är så himla ovanligt ändå.
2019-11-30, 01:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet-Svamparna
Kan någon i denna tråd, inspiratoeren kanske,
berätta om Gretas klassfoto och varför hon gick i en klass med bara negrer????? Det är så himla ovanligt ändå.

Vilket klassfoto då?

Det enda som i alla fall jag känner till är detta:

https://pbs.twimg.com/media/EFNaqXAXsAAMHwD.jpg

och där finns inte en enda neger på bild.

Men många är syrianer mm gissar jag.
2019-11-30, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Förmodar att det är Ken Swedenborg från Ludvika. Var partiledare för ett lokalt sjukvårdsparti som 2006 gick i koalition med sossarna i landstinget. Märklig person från början till nu.

Ingen aning om vem han är, tyckte bara jag kände igen stilen att skriva. Hur jag kände igen det ska inte yppas här dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in