Citat:
Ursprungligen postat av
Autobahn76
Ja jag letar som fan och hittar massa videor och artiklar med rubriken "If we can save the banks, we can save the world" tillsammans med Greta men kan aldrig höra henne faktiskt säga detta i någon av dessa videor. Anledningen till att jag ens orkade engagera mig är att jag såg detta "citat" i facebookflödet under kvällen och höll på att sätta kaffet i halsen. Falskt alarm antar jag. Med det sagt väcks dock min nyfikenhet.
- Vad är Gretas agenda och hur är det tänkt att dessa förändringar av systemet skulle se ut, som du nämner? Rent praktiskt?
- Hur kunde hon bli så enormt stor på så kort tid?
- Vad har hon för kopplingar till Soros?
Dessa är de enda frågorna vi egentligen behöver ha svar på.
Jag har som sagt inte haft tid/ork att sätta mig in i den här frågan - eller någon annan politisk fråga för den delen - i över huvud taget senaste halvåret, förmodligen av den enkla anledningen att 99% av befolkningen är fullständigt imbecill.
Greta var på rätt tid och rätt plats, vilket är mycket ovanligt! Greta är mycket noga med att säga att hon idag är fristående, även om hon kan uttrycka sympati för vissa organisationer.
Vad FFF:s ekonomi gäller, är den enda uppgift jag har från ett tyskt TV-program, där en tysk kille uppgav att man fram till i somras ungefär förbrukat två miljoner Euro och att detta finansierats främst via donationer och insamlingar.
Vad jag förstår vill FFF skydda sina sponsorer och undviker därför att berätta vem de är. Detta är inget unikt för FFF, utan till exempel flera riksdagspartier har tidigare gjort likadant.
Man kan dock räkna med att olika miljöpartier och miljöorganisationer gärna har sponsrat!