Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-18, 10:17
Medlem
wwrs avatar
Vad jag läst så stöder rapparen brott och droger i sina texter. Om Greta vill tas på allvar skall hon inte ta glada bilder med honom. Hon har ett stort ansvar som förebild.

Att han uppträder maskerad tolkas dessutom som att han gömmer sig för samhället. Det gjordes i alla fall när hon tog bilder med maskerade aktivister vid kolgruvan i Tyskland.

Och som oftast när jag skriver gäller att "Greta" egentligen betyder "Gretas handlers". Hon lyder bara order (tar regi) menar jag.
2020-02-18, 12:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
...sedan vet jag inte om folk ogillar att Greta visar sig ihop med 1.Cuz. De flesta i min omgivning säger mest att "hon får visa sig med vem hon vill" och att det är "irrelevant för hur man uppfattar Gretas budskap". Jag har själv inte heller reagerat nämnvärt.

Att musikartister uppträder "olämpligt" och har en "olämplig" image har ju varit ett ständigt "problem" sedan åtminstone 50-talet. T.ex Beatles på 60-talet och KISS på 70-talet.

Det betyder egentligen ingenting alls. Att vissa kommer reagera negativt är liksom helt förväntat.
2020-02-18, 12:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att musikartister uppträder "olämpligt" och har en "olämplig" image har ju varit ett ständigt "problem" sedan åtminstone 50-talet. T.ex Beatles på 60-talet och KISS på 70-talet.

Det betyder egentligen ingenting alls. Att vissa kommer reagera negativt är liksom helt förväntat.
Beatles och KISS sysslade inte med våldsromantik.
2020-02-18, 12:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Det stämmer att artister gör det.

Men Greta påstås vara en förebild som menar sig kunna avgöra världspolitiska frågor . Hon skall inte uppmuntra till olagligheter genom att visa sig i positiva sammanhang med en person som i sina texter stöder skjutningar och droger samt uppträder maskerad. ( Fast vi vet ju alla att eliten idag tyvärr stöder detta.)
2020-02-18, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Beatles och KISS sysslade inte med våldsromantik.

Jo. Faktiskt. Sett med den tidens glasögon. Så här skrev man t.ex om KISS i svensk media på 70-talet (öppna spoilern så blir du förvånad):

Du känner igen tongångarna? Idag låter det så om artister som 1.Cuz m fl.

Så att som Greta låta sig bli fotograferad med 1.Cuz motsvarar att man lät sig bli fotograferad med KISS på 70-talet. Det upplevs/upplevdes av vissa som lika olämpligt.
2020-02-18, 12:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jo. Faktiskt. Sett med den tidens glasögon. Så här skrev man t.ex om KISS i svensk media på 70-talet (öppna spoilern så blir du förvånad):

Du känner igen tongångarna? Idag låter det så om artister som 1.Cuz m fl.

Så att som Greta låta sig bli fotograferad med 1.Cuz motsvarar att man lät sig bli fotograferad med KISS på 70-talet. Det upplevs/upplevdes av vissa som lika olämpligt.
Vi behöver inte dra in Kiss i detta.

Greta poserar för en bild där hon står och "myser" tillsammans med en maskerad kille som stöder skjutningar och droger i sina texter.

Hon stöder därigenom kaoset i Sverige. Och tyvärr gör eliten det idag.
2020-02-18, 12:43
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad jag läst så stöder rapparen brott och droger i sina texter. Om Greta vill tas på allvar skall hon inte ta glada bilder med honom. Hon har ett stort ansvar som förebild.

Att han uppträder maskerad tolkas dessutom som att han gömmer sig för samhället. Det gjordes i alla fall när hon tog bilder med maskerade aktivister vid kolgruvan i Tyskland.

Och som oftast när jag skriver gäller att "Greta" egentligen betyder "Gretas handlers". Hon lyder bara order (tar regi) menar jag.

Hmmm... där skrev du något som man kan fundera vidare kring. Det kan vara bra att noga särskilja på Greta och Gretas skuggor/handlers/sponsorer/etc.

För om man kritiserar det som Greta uttrycker så anklagas man för hat mot en stackars tonåring med NPF. Trollen bakom kan man inte komma åt på det viset.
2020-02-18, 14:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Klimat-Greta, båt-Greta, cowgirl-Greta, tidsresar-Greta, rock-Greta...
gangsta-Greta
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Z8m22pGNcpsM6Y
2020-02-18, 15:52
Medlem
singularitets avatar
Jag skickade ett Email till Greta Thunberg. Det borde finnas en stab kring henne som har mer tid att gå igenom material som skickas till henne och svara på det materialet. Det är lättare att skicka material till tidningar än till Greta Thunberg.
2020-02-18, 16:00
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Hmmm... där skrev du något som man kan fundera vidare kring. Det kan vara bra att noga särskilja på Greta och Gretas skuggor/handlers/sponsorer/etc.

För om man kritiserar det som Greta uttrycker så anklagas man för hat mot en stackars tonåring med NPF. Trollen bakom kan man inte komma åt på det viset.

Vänsterlobbyn bakom Greta har onekligen gjort ett bra arbete.
Churchills bevingade ord "Morgondagens fascister kommer att kalla sig antifascister" har sällan varit mer aktuella.
2020-02-18, 16:03
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag skickade ett Email till Greta Thunberg. Det borde finnas en stab kring henne som har mer tid att gå igenom material som skickas till henne och svara på det materialet. Det är lättare att skicka material till tidningar än till Greta Thunberg.

Grattis! Det var duktigt att maila henne! :-) Notera dock att tidningar har en del att vinna på att ta in synpunkter från potentiella läsare, i och med att de vill sälja något till sagda personer. Greta tror sig inte ha något att sälja, så hon har inte så mycket att vinna på att läsa allt.
2020-02-18, 16:06
Medlem
Citat:

Soros kan bara Putin och Orban hantera. Greta tar pengarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in