Citat:
Ursprungligen postat av
leifhooker
Skitprat igen. Lika mycket som att hon pratar med forskare typ dagligen och att hon pratar som forskare.
Lögner, lögner, lögner. Och du är inte bra på att ljuga
Kan du bekräfta vilken rapport som Greta vill att vi ska läsa?? Eller är du bara anställd för att ljuga???
Jag återger noggrant vad Greta berättar! Naturligtvis behöver detta inte vara hela sanningen, men Greta säger att hon gör sitt allra bästa för att vara väl informerad. Ännu har hon dock ingen forskarutbildning, vilket hon noga betonar.
Greta har retats och sagt att somliga väl tycker att hon är dum, så länge hon inte är forskare eller politiker! Fast Greta själv är hedersdoktor tycks hon ha föga respekt för doktorshattar. Greta tycks mena, att man måste inte vara akademiker, för att kunna lära sig mycket!
Vad gäller en litteratur- och läslista över vad Greta läst och läser, kommer du med ett intressant förslag. Ska meddela förslaget till Greta, men det är osäkert om hon ens hinner läsa det.
Eftersom du säger att du har forskat själv, bör du ha kvar vissa kontakter i forskarvärlden. Om du ber dem du känner, att också fråga Greta om en litteratur- och läslista, är det betydligt större chans för att Greta får syn på något av meddelandena om litteratur- och läslistan och ger ett svar!
Föreslår att Ni även kontaktar Johan Rockström om detta förslag och även ber honom om ett svar.
Kanske Greta kunde spela in på video och lägga ut, i alla fall vissa av de råd, som hon säger sig få av kvalificerade forskare. Själv kan jag varken bekräfta eller förneka Gretas hävdande om, att hon får rätt ofta vetenskaplig handledning.
Själv har jag dock personligen hört forskare erbjuda Greta personliga utförliga seminarier.
Man får i regel anstränga sig hårt för, att få ett svar från Greta. Hon betonar att hon varken är skyldig att svara på frågor eller ge presskonferenser, enligt den information som hon har fått.
Apples VD är känd för att jobba riktigt hårt. Han får 600--700 mail om dagen i genomsnitt och svarar på de allra flesta, enligt en intervju. Greta får däremot över 1000 mail om dagen i genomsnitt. Hon tycks dock sällan svara på mailen, i motsats till Apples VD.