Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-01, 17:45
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast det är inte riktigt sant, du har fåt massor med referenser och en del länkar av mig.

Länkarna till artiklar. Jag vill veta exakt vilka "rapporter" som Greta fått all sitt kunskap ifrån.
dvs där hon länkar till s.k. forskning.

kan jag få se tydligt? Du kan ge mig länkar till dessa PDF, om du inte orkar läta Gretas länkar.
Sant eller inte, bryr mig inte. Jag vill läsa dem nu och från Gretas sidor hittar jag dem inte!!!

Jag vill läsa dessa. Kommer inte ju att kritisera Greta. Jag vill helt enkelt "utbilda" mig själv. Och detta vill hon också?? Konstigt då att hon gör då så svårt för alla. Borde vara enkelt om det var klimatkris!
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 17:47.
2020-02-01, 17:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Jag vet. Jag tror inte Greta kan skaffa sig en utbildning, just dessa bromsar henne för mycket.

Men det finns en sak som jag har märkt: Greta kan inte tänka logiskt, och då är utbildning eller jobb omöjliga för henne.

Stark koncentrationsförmåga = väldigt negativt, kan inte tänka från andra vinklar.
Det kan vara svårt för personer med AS att anpassa sig till vanlig skolgång och dessa problm har ju Greta Thunberg också haft. Hittar hon en skola som likt Kringlanskolan anstränger sig extra så kommer det att gå bra. På universitetsnivå kan hon slinka igenom hur lätt som helst genom att läsa sådant som intresserar henne.

Du måste nog förklara vad det är du märkt för brister med GT:s logiska tänkande.

Stark koncentrationsförmåga kan också vara ett problem, men det finns många framgångsrika personer med AS-diagnos.
2020-02-01, 17:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Länkarna till artiklar. Jag vill veta exakt vilka "rapporter" som Greta fått all sitt kunskap ifrån.
dvs där hon länkar till s.k. forskning.

kan jag få se tydligt? Du kan ge mig länkar till dessa PDF, om du inte orkar läta Gretas länkar.
Sant eller inte, bryr mig inte. Jag vill läsa dem nu och från Gretas sidor hittar jag dem inte!!!
Nej, nu får du leta själv.
2020-02-01, 17:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du råkar inte ha en referens till hur man beräknar att 200 (oupptäckta) arter utrotas varje dygn? (Gärna med en förklaring till varför inga upptäckta arter utrotas över huvud taget.) Den "forskningen" skulle jag gärna vilja ta del av. Jag vore även tacksam för en referens till ett vetenskapligt arbete som har beräknat genomsnittligt pH av havsvatten på 1700-talet. Klimatkyrkan påstår ju att pH idag är betydligt lägre än då, men jag hittar ingen referens som visar hur de beräkningarna gått till.

Tack på förhand.

Osynlige.
Du som jobbar inom universitetsvärlden kan säkert få hjälp där att hitta det du söker.
Jag har inte tillgång till nödvändiga databaser längre.
2020-02-01, 17:50
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Du måste nog förklara vad det är du märkt för brister med GT:s logiska tänkande.

det finns inga brister. Hon saknar helt logiskt tänkande. (som i Kina-Metafor här)

https://www.flashback.org/sp70001961

jag har bett om få se Greta när hon tänker logiskt, inte fått ett enda svar.
Räcker att se varenda klipp där hon svarar på en fråga, hur "logiskt" hon tänker. Det finns tiotals.
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 17:54.
2020-02-01, 17:53
Medlem
Citat:
Du som jobbar inom universitetsvärlden kan säkert få hjälp där att hitta det du söker.
Jag har inte tillgång till nödvändiga databaser längre.
Mitt problem är att jag har sökt utan att hitta något. Jag börjar starkt misstänka att denna forskning inte existerar i sinnevärlden, utan är rena fantasifoster. För vare sig Greta™ eller någon annan inom klimatkyrkan har lyckats hänvisa till någon som helst forskning.
2020-02-01, 17:56
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Mitt problem är att jag har sökt utan att hitta något. Jag börjar starkt misstänka att denna forskning inte existerar i sinnevärlden, utan är rena fantasifoster. För vare sig Greta™ eller någon annan inom klimatkyrkan har lyckats hänvisa till någon som helst forskning.

Kan du länka mig till Gretas forskning?? Otroligt att Greta gapar hela tiden att vi ska "lyssna på forskningen" men INGEN kan ge mig en enkel länk! Jag vill ju bara läsa den!
2020-02-01, 17:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Om inte ett universitetsbibliotek kan hitta detta åt dig så är det säkert som du säger.

Edit: Jag blev nyfiken och googlade i 20 sekunder och hittade detta.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6026204/

Är det vad du inte kunnat hitta?
Senast redigerad av Surtruten 2020-02-01 kl. 18:02.
2020-02-01, 18:03
Medlem
leifhookers avatar
https://report.ipcc.ch/sr15/pdf/sr15_spm_final.pdf

Är det detta rapport som är Gretas bibel?
Detta som Greta vill att vi ska lyssna till?
Och sen utbilda andra utifrån denna?

Eller vad länkar hon till? Så mycket skit som tydligen figurerar i hennes namn
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-01 kl. 18:09.
2020-02-01, 18:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Kan du länka mig till Gretas forskning?? Otroligt att Greta gapar hela tiden att vi ska "lyssna på forskningen" men INGEN kan ge mig en enkel länk! Jag vill ju bara läsa den!
Du är säkert medveten om att Greta Tunberg inte forskat (ännu).

Det finns inga enkla vägar att tillgodogöra sig många tiotals år av klimatforskning.
2020-02-01, 18:07
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Du är säkert medveten om att Greta Tunberg inte forskat (ännu).
Det finns inga enkla vägar att tillgodogöra sig många tiotals år av klimatforskning.

du är otrolig. Använder du Gretas logik nu plötsligt? Att inte kunna besvara enkla frågor?
2020-02-01, 18:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
du är otrolig. Använder du Gretas logik nu plötsligt? Att inte kunna besvara enkla frågor?
Det går inte att tillgodogöra sig en enorm mängd information på kort tid, rätt logiskt.

Du har tidigare avvisat IPCC:s sammanfattningar och då återstår bara att själv läsa allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in