2019-12-10, 20:37
Medlem
Greta har lagt till Pirralha på sin twitterpresentation. Det är Bolsonaro som har kallat henne för det och lär betyda ungjävel.

I morgon har håller hon och Luisa i ett möte "United behind the science" med inbjudna forskare.

https://unfccc.int/event/unite-behin...luisa-neubauer
2019-12-10, 20:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Greta har lagt till Pirralha på sin twitterpresentation. Det är Bolsonaro som har kallat henne för det och lär betyda ungjävel.

I morgon har håller hon och Luisa i ett möte "United behind the science" med inbjudna forskare.

https://unfccc.int/event/unite-behin...luisa-neubauer
Eller var det igår? 🙃
2019-12-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vem vet, det kanske du får se under din livstid.

Som dom andra "kanske" under sin livstid innan mig?
Gäller att mjölka ur så länge det går, klimatet är ett utmärkt val med 10 års intervaller så att bistånden är intakta.
2019-12-10, 20:54
Medlem
Tomorrow 09:00-10:00 I will address #COP25 at the High-Level Event on Climate Emergency in Plenary Baker. Greta
2019-12-10, 21:00
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Men om GT inte känner till föräldrarnas (påhittade?) fulspel så spelar hon ju inte teater.

Håller med om att många skulle bli besvikna om det uppdagades att GT kom på att göra det hon gör för att tjäna pengar även om det viktiga egentligen är själva budskapet.

Greta tror på det hon gör, precis som hon hade trott på gud om någon hade tutat i henne varje dag att han finns. Jag är övertygad att den familjen tjänar pengar på Gretas världsturne, men jag ksn inte bevisa det och ingen kan bevisa motsatsen, iaf här på FB.
2019-12-10, 21:01
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Gretas föräldrar har en god ekonomi och behöver på inget sätt göra skumma affärer för att klara sig!
Inkomst 2015 ca 600 000 kr. Hmm...
2019-12-10, 21:09
Medlem
Netizens avatar
Hur mkt dollars pumpar Soros NGO in i Gretas business?
2019-12-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Mera huvudvärk för Greta! Större bakslag på Cop25 om, att reglera insynen i efterlevnaden av överenskommelserna. Just reglerna för uppföljning, verifiering och kontroll brukar räknas som särskilt viktiga i nya internationella avtal! Nu skjuts detta upp i ännu ett år.
Vad väntade du dig? Det är inte meningen att de här mötena faktiskt skall resultera i något konkret. De flesta inblandade har det som sin försörjning, deras mål är fler möten så att degen fortsätter att rulla in på kontot varje månad. Är du verkligen så naiv att du inte har förstått det ännu? Nästan ingen av de i toppen tror ens på klimathotet, varför tror du att de köper exklusiva bostäder belägna på platser som de själva påstår kan översvämmas när som helst? Det är inte de som är idioter. De som är anhängare till Greta™ är däremot definitivt en samling lättlurade fåntrattar. Vad gäller Greta™ själv börjar jag bli osäker. Hon kanske är en slipad affärskvinna som håller på att bygga upp en ansenlig personlig förmögenhet?
2019-12-10, 21:33
Medlem
Giant Squids avatar
Gretaeffekten verkar ha gjort att djur och barnnamnet Greta har ökat dramatiskt under 2019.
Om 10år så kanske det finns tusentals Gretor igen. Hon har populäriserat namnet Greta

Även trendanalys från Tinder visar på att bry sig om klimatförändringarna verkar vara ett populärt sätt att ragga på.
Tänk på det ni som aldrig får ligga, vad står det i era profiler undrar man?
Senast redigerad av Giant Squid 2019-12-10 kl. 21:35.
2019-12-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Greta har lagt till Pirralha på sin twitterpresentation. Det är Bolsonaro som har kallat henne för det och lär betyda ungjävel.]

Det betyder snarare bortskämd unge.
2019-12-10, 21:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Så vad du säger är alltså: att säga att "man bryr sig om klimatförändringarna" är ett sätt att höja sin status inför andra?

Man gör inget för mijön egentligen utan det är bara godhetssignalering?
Vad dom gör rent aktivt vet jag ej, men jag antar att ett frö har såtts hos dessa där de börjar tänka på sina mönster i livet.
Om dom sen ska till och dejta nån som delar den uppfattningen så gäller det ju att visa det också.

Men visst är profilbeskrivningar ett kortfattat signalspråk, här försöker man beskriva att man inte är helt blåst, bryende om framtiden och klimatet.
2019-12-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Även trendanalys från Tinder visar på att bry sig om klimatförändringarna verkar vara ett populärt sätt att ragga på.
Tänk på det ni som aldrig får ligga, vad står det i era profiler undrar man?
Jag måste erkänna att jag var tvungen att googla "Tinder". (Det blir så när man varit gift i mer än 30 år, man har noll koll på hur de yngre generationerna gör.) Du verkar vara väl förtrogen med Tinder. Får du ligga för att du är klimattroende? Fick du ligga mindre innan du låtsades vara klimattroende? I min generation är det lättare. Det räcker med att dammsuga, tömma diskmaskinen (men absolut inte fylla den!), byta däck, byta säkringar, rensa golvbrunnar och andra vattenlås, snickra och dona. Då får man ligga. Jag är mycket tveksam till om klimatångest hade fungerat på hustrun. Kanske som rollspel då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in