2019-04-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebb13
Om kritik är att kalla henne ett psykiskt handikappat barn eller att skriva negativt om hennes utseende så visst.

Seriös kritik är att komma med "källor" eller liknande som visar på att hon har fel.

Jag blir också väldigt illa berörd när jag läser hur man hånar Greta för hennes utseende, kallar henne utvecklingsstörd osv.

Men Greta har fått för sig att jorden kommer att gå under inom de närmaste åren om vi inte slutar flyga och blir veganer. Greta har inga problem med att Kina och Indien bygger mängder med kolkraftverk som kommer att ha mångdubbelt större miljöpåverkan. Redan detta borde räcka som bevis för att Greta är ute på väldigt djupt vatten.

Greta skrämmer upp andra ungdomar om att jorden håller på att gå under. Som sen inte kan tacka nej till lockelsen att flyga en vecka till Cypern eller Kreta till sommaren, som kanske visar sig bli den kallaste sedan temperaturmätningarna inleddes.

På nätterna kommer de ligga vakna av klimatångest och ”flygskam” för att de ”påskyndar jordens undergång”.

Är också orolig för Gretas psykiska hälsa. Karusellen snurrar allt fortare. Hon är en tonårstjej med en diagnos som hyllas som en frälsare. Kanske på väg mot en kollaps?

Glädjande ändå att så många åtminstone här på FB reagerar över vansinnet.
2019-04-17, 20:55
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och vad är en riktig invändning? Kan du inte berätta för oss?

Du kan ju inte ens själv komma med fler invändningar som du lovade. Du får hemläxa på den du.
2019-04-17, 20:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravix_04
Du kan ju inte ens själv komma med fler invändningar som du lovade. Du får hemläxa på den du.
Ha ha, du klarar inte ens av att berätta vad en riktig invändning är. Ändå har du mage att kräva riktiga invändningar?
Red du in i tråden på en enhörning?
2019-04-17, 21:00
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ha ha, du klarar inte ens av att berätta vad en riktig invändning är. Ändå har du mage att kräva riktiga invändningar?
Red du in i tråden på en enhörning?

Nej, och än mindre klarar du av berätta vad det är som driver dig i ditt hat.
Klart jag gjorde, vi säger så. Så får du rätt för en gångs skull ikväll.
2019-04-17, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Tyvärr - jag har inte sociala medier heller, förutom ett vilande konto på Instagram. Skönt att du inte känner hat, inbillar mig att det måste vara oerhört påfrestande och energikrävande att hata en främling, dessutom på distans?

Jag är inte direkt känslig - blir dock frustrerad när folk hatar en person som GT, det känns som om att man borde kunna hitta andra fiender, om man vill kanalisera sitt missnöje och sin vrede i det här samhället. Fördomsfull är jag i viss mån, särskilt när jag är inne på FB och en tråd som denna.

Förstår din synvinkel. Nej absolut inget hat, har för lite koll på henne. Kan sträcka mig till att ogilla hennes mor men henne vet jag också mycket lite om (annat än att hon är en idiot).

Min fråga tycker jag dock är relevant. KAN GT något alls? För isf kan man ju tycka att hon borde vara oerhört anti massinvandringen och positiv till kärnkraft (vilket hon kanske är?).
2019-04-17, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon stod ju där som vilken jävla turist som helst. Det basunerades ut som om hon hade fått audiens hos påven.

Undar om påven ens visste vem hon var, det är knappast han själv som sätter ihop schemat.
Han verkade skratta lite och sa en standardfras "lycka till"
2019-04-17, 21:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Klassisk flashback anda att kritisera framgångsrika människor. Kommer få så mycket skit nu för att jag kallar henne framgångsrik, fråga er själva först vad fan ni har åstadkommit under era år? Med eller utan tryck från föräldrarna i ryggeb? Ne just det, är väl inte direkt relevant va kommer ju svara med. Är däremot precis vad det är, hon kämpar för nåt hon tror på, är inte svårare än så.

Patetiskt är vad 99% av användarna som kommenterar i den här tråden är.

Inte så svårt att bli framgångsrik när man är en nickedocka för andra krafter. Vad konkret har hon åstadkommit själv?
2019-04-17, 21:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nej, och än mindre klarar du av berätta vad det är som driver dig i ditt hat.
Klart jag gjorde, vi säger så. Så får du rätt för en gångs skull ikväll.
Kritik är inte hat, varför är ni inom avgrundsvänstern aldrig sakliga.
2019-04-17, 21:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Fel, du kritiserar henne utan att ställa det i proportion till vad du själv har lyckats med. Du är tydligen inte mer förmögen att lista ut det, mer än att posta meningslöst tjafs i stora mängder på forum och tro att det gör dig till en bättre människa.
Tänker inte hjälpa dig mer än så.

Sluta var sekundärkränkt för att folk inte hyllar profeten Greta. Hon är en lakej och saknar helt kunskap. Som att använda barnsoldater i krig.
2019-04-17, 21:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Har jag nekat att hon har en störning? Nej just det. Vad är det du inte förstår? Det finns tydligen många puckon i den här tråden, inkl moderatorer tydligen.

Vi har ett rickspucko närvarande, uppenbart. Sluta fåna dig nu.

Greta har en NPS. Synd att hon blir utnyttjad som hon blir.
2019-04-17, 21:21
Medlem
Ravix_04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vi har ett rickspucko närvarande, uppenbart. Sluta fåna dig nu.

Greta har en NPS. Synd att hon blir utnyttjad som hon blir.

Allt du skriver, nobellpris material här.
Tack för din feedback 👌
2019-04-17, 21:22
Medlem
Citat:
vad bidrar du egentligen med?

Du sitter och bara och hackar på folk som synar hur patetisk denna soppa är. Vad gör du själv åt saken? Det är inget nytt fenomen att jorden påverkas av människan sätt att leva och exploatera dess resurser. För femton år sedan satt man i skolan och lärde sig om klimatutsläpp, växthuseffekt mm. Man fick man även läsa om Kyotoprotokollet, klimatkonferensen i CPH och andra viktiga sammanhang där världens ledare hade samlats vid bordet för att diskutera klimatutveckling. Vad har hänt sedan dess?
På samma tid så har den svenska avfallssorteringen utvecklats till 300 fack i soptunnan och man har inte råd att kasta ett bananskal i fel fack utan att få höra hur negativt man påverkar miljön. Under samma tid fortsätter Kina att ha kol som huvudsaklig energikälla, satsar på att öppna mer kolkraftverk, gulf fortsätter spy ut olja mm. Politiker och företagsledare som idag reser kors och tvärs för "viktiga kofnerenser" och för att inte tala om alla influencers och andra kändisar som gladeligen rest jorden runt och tjänat pengar på att lägga upp bilder från alla sina häftiga resor. Det är dessa personer, kanske även du själv, som idag står med pekpinnen och förklarar för oss hur vi ska och bör leva, men vad har ni själva gjort åt saken i decennier? Den dagen dessa människor lever som de lär så kan vi börja diskutera, men i dagsläget handlar det om att plocka politiska poäng, likes eller tjäna pengar på att tycka rätt, vilket jag och andra skribenter på forumet synar och det är mer synd om dig som bara sväljer skiten, utan att tänka kritiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in