Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har sagt, att hon inte vet vad hennes nästa steg blir. Efter varje stor internationell konferens behöver hon vila, återhämta sig, utvärdera och sedan ta nya beslut. Nu lär hon ha ett extremt behov av att vila ordentligt.

Fick nämligen just veta, att Greta hade influensa under hela WEF-mötet!!! Att köra så många komplicerade möten med antagligen hög feber, diarre, illamående och muskelvärk, som man brukar ha vid influensa, var ett verkligt kraftprov från Gretas sida, dock inte alls ett ofarligt kraftprov.

Man kan få hjärtmuskelinflammation om man kör så hårt med pågående influensa, även som tonåring. Nu förstår jag varför Greta såg så blek, trött och ovanligt mager ut, även om hon talade mycket klokt och svarade genomtänkt på frågorna!

Jag avråder vänligt men bestämt som sjukvårdare alla som har influensa, att göra något annat, än att enbart vila i sängen, dricka mycket och ta febernedsättande!

Greta har alldeles för mycket i sig, att "The show must go on!" Här tog hon större risker med sin influensa!

Influensa brukar vara ganska smittsamt. Av omtanke om övriga deltagare hade det kanske varit en god idé att stanna kvar på hotellrummet. Hon hade säkert kunna delta i en videolänk ändå och samtidigt vårdat sin hälsa.
2020-01-25, 10:37
Medlem
The right keeps attacking Greta Thunberg’s identity, not her ideas
https://www.vox.com/2020/1/23/210788...-time-activist
2020-01-25, 10:43
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Greta har sagt, att hon inte vet vad hennes nästa steg blir. Efter varje stor internationell konferens behöver hon vila, återhämta sig, utvärdera och sedan ta nya beslut. Nu lär hon ha ett extremt behov av att vila ordentligt.

Fick nämligen just veta, att Greta hade influensa under hela WEF-mötet!!! Att köra så många komplicerade möten med antagligen hög feber, diarre, illamående och muskelvärk, som man brukar ha vid influensa, var ett verkligt kraftprov från Gretas sida, dock inte alls ett ofarligt kraftprov.

Man kan få hjärtmuskelinflammation om man kör så hårt med pågående influensa, även som tonåring. Nu förstår jag varför Greta såg så blek, trött och ovanligt mager ut, även om hon talade mycket klokt och svarade genomtänkt på frågorna!

Jag avråder vänligt men bestämt som sjukvårdare alla som har influensa, att göra något annat, än att enbart vila i sängen, dricka mycket och ta febernedsättande!

Greta har alldeles för mycket i sig, att "The show must go on!" Här tog hon större risker med sin influensa!

Greta är en tuff liten sak och så var ju Luisa Neubauer där och stöttade
2020-01-25, 10:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nja, typ 97-100 procent av klimatforskarna håller nog med om att människans utsläpp av växthusgaser från fossila ämnen bidrar till en ökad medeltemperatur och att vi måste göra något redan nu om klimatmålen ska uppnås.

Källa på det? Länka till alla rapporter och markera där forskarna skriver att det du säger är sant. Om inte så är det bara ett påhitt från dig.
2020-01-25, 11:08
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Herrejävlar! Ingen av aktivisterna har ett enda rimligt svar på någon av frågorna, Greta skakar och skickar vidare micken för hon vill inte skämma ut sig. Skämskudde och 25st

Det där måste vara pinsamt för vissa att se
2020-01-25, 11:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Det där måste vara pinsamt för vissa att se

Ja det skulle väl vara för mig och dig isf, dom frälsta skiter ju blankt i det då Greta är perfekt som hon är och alla andra är förnekare och rasister, typ.
2020-01-25, 11:18
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ja det skulle väl vara för mig och dig isf, dom frälsta skiter ju blankt i det då Greta är perfekt som hon är och alla andra är förnekare och rasister, typ.

Ja som stollen igår som ansåg Musse Pigg vara en mer seriös forskare än Lennart Bengtsson. Kom inte upp med ett enda bevis förutom den där namnlistan med Musse och Albus Dumbledore som han hänvisade till i alla inlägg och det man skickade till honom avfärdades som "för gammalt", vinklad forskning etc. Experter som hävdade motsatsen till Gretas evangelium var senildementa eller hade bytt åsikt, utan att han kunde styrka detta med källor.
Till slut går det inte att diskutera med dom, det är som att ifrågasätta Mohammed för en fanatisk muslim eller Jesus för en medlem i Knutbysekten för det är religion, inte vetenskap och Greta är deras Messias.

Skrattretande egentligen. Men synd om dom som sätter allt sitt hopp till en 17-årig hysteriker som Greta. Däremot har jag alltid sagt att PR-byrån runt henne gör ett hästjobb för att bibehålla myten och legenden.
2020-01-25, 11:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja som stollen igår som ansåg Musse Pigg vara en mer seriös forskare än Lennart Bengtsson. Kom inte upp med ett enda bevis förutom den där namnlistan med Musse och Albus Dumbledore som han hänvisade till i alla inlägg och det man skickade till honom avfärdades som "för gammalt", vinklad forskning etc. Experter som hävdade motsatsen till Gretas evangelium var senildementa eller hade bytt åsikt, utan att han kunde styrka detta med källor.
Till slut går det inte att diskutera med dom, det är som att ifrågasätta Mohammed för en fanatisk muslim eller Jesus för en medlem i Knutbysekten för det är religion, inte vetenskap och Greta är deras Messias.

Skrattretande egentligen. Men synd om dom som sätter allt sitt hopp till en 17-årig hysteriker som Greta. Däremot har jag alltid sagt att PR-byrån runt henne gör ett hästjobb för att bibehålla myten och legenden.

Kolla paniken i Greta när hennes kollega inte är uppdaterad på det ändrade manuset och fortsätter predika den annalkande undergången som ska ske i år men fått förhinder vad det verkar: Vid 5:57 om tidsstämpeln inte är korrekt https://www.youtube.com/watch?v=U7BqqcFr-ow&t=357s
2020-01-25, 11:29
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Kolla paniken i Greta när hennes kollega inte är uppdaterad på det ändrade manuset och fortsätter predika den annalkande undergången som ska ske i år men fått förhinder vad det verkar: Vid 5:57 om tidsstämpeln inte är korrekt https://www.youtube.com/watch?v=U7BqqcFr-ow&t=357s

"This is not the last year we have" Obetalbart.

Kul att se Greta stå och skaka på huvet som en mamma som hör sin lilla unge säga nåt olämpligt inför publik. Dagens asgarv!
2020-01-25, 11:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
The right keeps attacking Greta Thunberg’s identity, not her ideas
https://www.vox.com/2020/1/23/210788...-time-activist

Ja. Det är så här hennes motståndare gör. De vet ju att Greta i grund och botten har helt rätt, så de kan inte göra annat än att attackera hennes personlighet. Det är det enda alternativ som de har. Annars har de ju inte så mycket att komma med.

Eftersom hon har asperger, är kortväxt och ung, så är det även lätt gjort.

Citat:
Citat:
Framgång för klimatet när tonåringar pressade elit

https://www.svd.se/framgang-for-klim...ressade-eliten

Det får man tänka på. Även om det går långsamt så går det framåt. Det är en stor attitydförändring på gång. Det börjar hända saker och ting.

Greta har bråttom, men har hon lite mer tålamod så borde hon kunna se att saker och ting ändå går åt hennes håll. Även om det inte går lika fort som hon hoppas.

Tänk t.ex på den 180-graders sväng som svenskt näringsliv gjorde i höstas. De har nu bytt åsikt till hennes linje.

Citat:
Ursprungligen postat av Solarwind
Givetvis är det civilklädda poliser hon har runt sig.

Det var en sak som jag funderade på när jag såg filmen. Civilklädda poliser eller en inhyrd vaktstyrka?

Det är frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Källa på det? Länka till alla rapporter och markera där forskarna skriver att det du säger är sant. Om inte så är det bara ett påhitt från dig.
Citat:
Ja som stollen igår som ansåg Musse Pigg vara en mer seriös forskare än Lennart Bengtsson. Kom inte upp med ett enda bevis förutom den där namnlistan med Musse och Albus Dumbledore som han hänvisade till i alla inlägg och det man skickade till honom avfärdades som "för gammalt", vinklad forskning etc.

Forskarna är nu 100% överens om att det pågår en av människan orsakad global uppvärmning:

Citat:
Scientists Reach 100% Consensus on Anthropogenic Global Warming

https://journals.sagepub.com/doi/ful...70467619886266

Debatten är nu avslutad. Det finns inget med att diskutera. Ni får diskutera rökning eller nåt.
Senast redigerad av -Info- 2020-01-25 kl. 12:08.
2020-01-25, 11:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Inget ofarligt kraftprov, inte bara för henne, hon smittar ju ned andra på mötet.
Influensa är ingen ovanlig dödsorsak bland äldre, stackars Donald T är ju till åren kommen, tänk om blivit smittad och dött, Greta och hennes entourage hade varit otröstliga.
Ansvarslöst är jag tvungen att säga.
2020-01-25, 11:51
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Forskarna är nu 100% om att det pågår en av människan orsakad global uppvärmning:

Debatten är nu avslutad. Det finns inget med att diskutera. Ni får diskutera rökning eller nåt.

Så Lennart Bengtsson & Co har "omvänt sig".
Det har jag svårt att tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in