Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-03-31, 16:13
Medlem
Gretanols avatar
Rentzhog vet nog hur det hela med Greta orkestrerades från början. Jag tror inte Rentzhog är hjärnan men någon bekant till honom. Rentzhog ville casha ut från klimathysterin men misslyckades.

Hjärnan bakom Greta har bra kontakter till Guardian/DN och är förstås en hadrcore miljökämpe
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-31 kl. 16:18.
2020-03-31, 16:14
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag önskar bara att Greta ska bli lycklig!

Då borde du förklara för henne att det finns inget klimathot? Eller blir hon självmordsbenägen om hon fattar det?
2020-03-31, 16:17
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kan jag aldrig tänka mig. Alla tidningar bara öser, efter det att en reklamkille ringt Aftonbladet och de direkt skulle ha gjort en helsida. Det slutar på Times omslag.

Det där är bestämt från mycket högre ort.

Varför ser Greta ut som hon gör. Hon har bantat sig in i en roll.

Ja det är som med fotboll, det krävs lång planering innan man går in på plan, det är inte bara att gå ut 22 man och sparka på en boll, det ska till taktiksnack och analyser av motståndaren också.

Tricket är ju bara att man måste ändra taktik i fallet Greta om det avslöjas.

Al Gore, Soros & Co visste garanterat vad som skulle ske, och det är därför jag lyfte fram namnet Bo Thorén då han, olikt Rentzhog, inte fått bära hundhuvudet i detta...
2020-03-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Intressant det du skriver.
Det måste ju därmed vara ständiga triggerpunkter för ångest vad gäller Greta att låta henne fara jorden runt som en cirkusapa och sprida ett domedagsbudskap om något hon är paniskt skräckslagen inför?
Om bara en så enkel fråga som om maten smakar bra kan orsaka en sådan häftig reaktion hos henne är hon ju knappast rätt person att konfronteras med ett armageddonscenario som är så stort att hon inte kan omfatta det mentalt och därmed gör sig ju hennes PR-apparat skyldiga till den destruktiva bild hon har av framtiden.
Tycker du att ändamålet helgar medlen här och att Greta bör vara villig att offra sin mentala hälsa för den goda sakens skull?
Svaret från min sida på frågan är definitivt NEJ, Jag anser att ingen fråga är så viktig, att den är värd att någons liv eller hälsa offras och detta gäller i högsta grad även Greta. Detta har jag även sagt internt i FF. Har dock kritiserats av några unga i FFF, som menat att klimatet är så viktigt, att man ska vara beredd att offra sitt liv, men jag håller alltså inte med.

Det finns en risk för att Greta inte vill äta, för att hon är rädd för att färre ska tycka om henne om hon inte ser barnslig och söt ut. Har därför sagt åt Greta, att man kan vara framgångsrik även om man vuxit upp till en ung kvinna, och nämnt AOC och Malala, som jag vet att Greta tycker bra om!

Att Greta så ofta är trött och matt, för att hon äter så lite, är ett handikapp för henne. Hon sägs ha en stående inbjudan att få komma till Vita huset, men presidenten påstås inte dolt att om hon kommer, vill han ha en ordentlig debatt. Prins Harry tycker att Greta ska tacka ja både till att träffa USA:s president och Storbrittaniens premiärminister om tillfälle ges. Han menar att man kan alltid påverka vid ett personligt möte! -Greta hänvisar som vanligt till, Lyssna på vetenskapen!
Hon kanske är rädd för att bli bjuden på en riktigt fin femrätters vegansk middag i Vita huset!?
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-31 kl. 17:31.
2020-03-31, 17:20
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Svaret från min sida på frågan är definitivt NEJ, Jag anser att ingen fråga är så viktig, att den är värd att någons liv eller hälsa offras och detta gäller i högsta grad även Greta. Detta har jag även sagt internt i FF. Har dock kritiserats av några unga i FFF, som menat att klimatet är så viktigt, att man ska vara beredd att offra sitt liv, men jag håller alltså inte med.

Det finns en risk för att Greta inte vill äta, för att hon är rädd för att färre ska tycka om henne om hon inte ser barnslig och söt ut. Har därför sagt åt Greta, att man kan vara framgångsrik även om man vuxit upp till en ung kvinna, och nämnt AOC och Malala, som jag vet att Greta tycker bra om!

Det är ett friskhetstecken från din sida i a f.

Upplever du att det inom Gretakulten finns många av dessa personer som likt fanatiska islamister, nazister och kommunister är villiga att dö eller döda för sin sak? I s f kan det kanske vara så att det hela lockat till sig en drös fel personer som ju så ofta är fallet vad gäller sekter och liknande. Jim Jones var väl t.ex. en vanlig pastor i metodistkyrkan innan det slog om.

Att Greta tycker som du skriver, även om jag tyvärr inte skulle använda ordet "söt" om henne är ju en smula oroväckande. Kan det vara så att hon fått direktiv från högre ort om att det är som ett litet barn hon ska se ut och att det inte bara är hon själv som svälter sig utan att hon även får hjälp med sin självsvält av intresseorganisationerna bakom henne?

Fruktan kan ju mycket väl också spela in för helhetsbilden. Om man lever inuti en kokong av ständig skräck och fasa triggad av allt från Al Gore till fröken Neubauer och andra däremellan och underblåst av en själv kan det ju få psykiska effekter, du ser inget annat än en svart domedag som närmar sig steg för steg, minut för minut. Det blir lite som en intervju jag såg med Stephen King för många år sedan där han berättade att han själv skapat så många skräckscenarion i sin skalle att han inte vågade sova med ljuset släckt, vilket retade hans hustru.

Här kommer föräldrarnas dåliga inflytande återigen på tapeten då dom tydligen hellre slår mynt av denna skräck än att se till att Greta får den vård hon behöver för sina domedagsfobier, vilket enligt mig är förkastligt. Tjejen är omyndig och bör därmed erbjudas vård å det snaraste oavsett att föräldrarna säger att hon är lycklig i det här. Socialtjänsten har omhändertagit barn för betydligt mindre än så här...
2020-03-31, 17:25
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Att Greta så ofta är trött och matt, för att hon äter så lite, är ett handikapp för henne. Hon sägs ha en stående inbjudan att få komma till Vita huset, men presidenten påstås inte dolt att om hon kommer, vill han ha en ordentlig debatt. Prins Harry tycker att Greta ska tacka ja både till att träffa USA:s president och Storbrittaniens premiärminister om tillfälle ges. Han menar att man kan alltid påverka vid ett personligt möte! -Greta hänvisar som vanligt till, Lyssna på vetenskapen!

Hon ser inte längre barnslig och söt ut. The change is coming, vare sig hon vill eller inte. Ansiktet börjar få vuxnare former, även om kroppen förblir åldersoadekvat.

Sedan undrar jag: vad säger vetenskapen om självsvält? Är det någon som ska lyssna på "dä sajäns" så är det nog Greta. Kanske dags för Greta att bry sig om Greta? Ingen annan lär göra det utan några baktankar.
2020-03-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Hon ser inte längre barnslig och söt ut. The change is coming, vare sig hon vill eller inte. Ansiktet börjar få vuxnare former, även om kroppen förblir åldersoadekvat.

Sedan undrar jag: vad säger vetenskapen om självsvält? Är det någon som ska lyssna på "dä sajäns" så är det nog Greta. Kanske dags för Greta att bry sig om Greta? Ingen annan lär göra det utan några baktankar.
Ett krux är att anorexi ofta ger en viss eufori, kroppens egna endorfiner frigörs inte bara vid träning utan ofta även vid självsvält.

Ett krux är även att många av Gretas mardrömmar infriats med Covid-19. Många forskare betonar att uppvärmning kan innebära att tropiska sjukdomar sprids allt mer. Det har varnats för att Sverige kan få malariamyggor till exempel!

Bara Greta kan ta hand om Greta, har jag redan sagt åt henne! Då tog hon i alla fall inte illa upp!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-31 kl. 17:48.
2020-03-31, 18:13
Medlem
En bra ide vore att ha en båtdemonstration för klimatet med ett antal båtar. Detta gjordes när Greta kom till USA, men jag tror inte att det har gjorts här i Sverige. Kan vara ett sätt att göra Greta lite gladare! Hon är nu som en solrosblomma, som behöver vattnas, och behöver god stimulans!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-31 kl. 18:19.
2020-03-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Gillar ordet "RÖVHATT" vad det betyder vet jag inte. Vissa kunde ha trott att Malena kanske gör reklam för FISTING? "You should use a lot of lubricant!"

"I want a future" däremot...kanske folk trodde att Greta svälter och behöver mat?
Jag vet inte heller vad Rövhatt betyder. Är det något ord som är populärt och inne just nu? Tycker det låter som någonting man kan använda om man har blivit inkontinent på det stället.
Kan någon förklara vad det är och betyder? Skulle inte förvåna mig om inte ens Malena vet vad det är och var ordet kommer ifrån.
Kanske finns sådana i sjukvården eller på apoteket. Man får fråga på Apotea. Ha ha🙀🙀🙀👻👻👻???
2020-03-31, 18:33
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
En bra ide vore att ha en båtdemonstration för klimatet med ett antal båtar. Detta gjordes när Greta kom till USA, men jag tror inte att det har gjorts här i Sverige. Kan vara ett sätt att göra Greta lite gladare! Hon är nu som en solrosblomma, som behöver vattnas, och behöver god stimulans!
Varför lägga massa tid och pengar på att göra just Greta glad? Det finns massor av människor i Sverige som lever under dåliga förhållanden. Greta har tillgång till mycket som bara vissa kan drömma om. Hon behöver egentligen aldrig svälta med dom tillgångar familjen har.
2020-03-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Rentzhog är nog sjukskriven, depression, då han bytte karriären för Greta vid det värsta möjliga tänkbara ögonblicket, när börsen gick bara upp och upp

Global utmaning är kanske värderad till 10000kr??

Rentzhog önskar nog att han hade aldrig träffat Greta.
Ja nu har ju börsen gått ner också.
2020-03-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Varför lägga massa tid och pengar på att göra just Greta glad? Det finns massor av människor i Sverige som lever under dåliga förhållanden. Greta har tillgång till mycket som bara vissa kan drömma om. Hon behöver egentligen aldrig svälta med dom tillgångar familjen har.
Är det inte bättre att hjälpa uteliggarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in