Citat:
Ursprungligen postat av
CPJesus
Intressant det du skriver.
Det måste ju därmed vara ständiga triggerpunkter för ångest vad gäller Greta att låta henne fara jorden runt som en cirkusapa och sprida ett domedagsbudskap om något hon är paniskt skräckslagen inför?
Om bara en så enkel fråga som om maten smakar bra kan orsaka en sådan häftig reaktion hos henne är hon ju knappast rätt person att konfronteras med ett armageddonscenario som är så stort att hon inte kan omfatta det mentalt och därmed gör sig ju hennes PR-apparat skyldiga till den destruktiva bild hon har av framtiden.
Tycker du att ändamålet helgar medlen här och att Greta bör vara villig att offra sin mentala hälsa för den goda sakens skull?
Svaret från min sida på frågan är definitivt NEJ, Jag anser att ingen fråga är så viktig, att den är värd att någons liv eller hälsa offras och detta gäller i högsta grad även Greta. Detta har jag även sagt internt i FF. Har dock kritiserats av några unga i FFF, som menat att klimatet är så viktigt, att man ska vara beredd att offra sitt liv, men jag håller alltså inte med.
Det finns en risk för att Greta inte vill äta, för att hon är rädd för att färre ska tycka om henne om hon inte ser barnslig och söt ut. Har därför sagt åt Greta, att man kan vara framgångsrik även om man vuxit upp till en ung kvinna, och nämnt AOC och Malala, som jag vet att Greta tycker bra om!
Att Greta så ofta är trött och matt, för att hon äter så lite, är ett handikapp för henne. Hon sägs ha en stående inbjudan att få komma till Vita huset, men presidenten påstås inte dolt att om hon kommer, vill han ha en ordentlig debatt. Prins Harry tycker att Greta ska tacka ja både till att träffa USA:s president och Storbrittaniens premiärminister om tillfälle ges. Han menar att man kan alltid påverka vid ett personligt möte! -Greta hänvisar som vanligt till, Lyssna på vetenskapen!
Hon kanske är rädd för att bli bjuden på en riktigt fin femrätters vegansk middag i Vita huset!?