Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Många som skojar friskt och elakt med Greta i tråden. Och kanske är det på sin plats, jag tror nämligen inte heller att hon är Expert, i ordets rätta bemärkelse, vare sig det gäller klimatet eller Corona.
Men helt säkra kan vi kanske inte vara? Trots allt existerar sånt som underbarn med särbegåvningar.
Så kan vi helt utesluta möjligheten att hon faktiskt har sanslös koll, både brett och djupt, i båda dessa ämnen? Att hon faktiskt är helt kvalificerad att bära det tunga epitetet av att vara expert i dessa frågor?
Vad tror ni?
Greta är ett vettskrämt barn med diverse bokstavskombinationer som knappt klarar av att föra befäl över en skottkärra.
En gång i tiden blev hon vettskrämd av en film som visade svältande isbjörnar och kanske dessutom för skräckrapporter om klimatet i media och i skolan. Det är förklarligt att ett litet barn kan bli skrämt av sådant, det förstår jag eftersom jag själv vill ha kvar våra fina vintrar och bryr mig om djur och natur.
I sin rädsla springer hon till sina föräldrar. Men istället för att lugna barnet så skrämmer föräldrarna upp henne ännu mer med ytterligare domedagspredikningar, framför allt då modern som är den dominerande i familjen.
Då föräldrarna tillhör den radikala vänstern så drar de sig inte för att använda barnets rädsla för sin egen agenda. "Ut och demonstrera! Dra igång en
revolution som en gång för alla sätter alla rövhattar på plats!" När ungen då gör detta så ser man till att vänstermedia är där och blåser upp det hela till den hysteri vi sett de senaste åren.
När sedan nyhetsfokus flyttas från klimatet till Coronaepidemin så hamnar Greta helt offside och luften går ur hela den närmast religiösa kult som bildats kring henne. I de läget ser kultmedlemmarna i vänstermedia till att hon helt plötsligt blir epidemiexpert också.
Problemet är att Greta inte kan ett dugg om epidemier och inte är ett dugg intresserad av det heller. Hon är helt fixerad vid klimatfaran och hennes agenda är att samhället, d.v.s. den västerländska civilisationen ska stoppa alla utsläpp omedelbart! Att konsekvenserna skulle medföra svält och kaos i den västerländska civilisationen om detta genomfördes struntar hon i. Det existerar inte i hennes tankevärld.
Därför blir hennes framträdande som Coronaexpert ett fiasko och varför CNN överhuvudtaget bjöd in henne är ofattbart. Visar väl bara vilken nivå på nyhetsförmedlingen som CNN håller numera.
Citat:
Ursprungligen postat av
davve74
Hen är vår tids Forrest Gump. "My momma always said, “Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.”. Förutom mitt onda öga stirrandes på dig och min Gollum röst om du inte faller in i ledet och bekräftar mig som allsmäktig och allvetande.
En träffande beskrivning på "gudinnan".