Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-30, 09:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Studenternas tidning ville att Greta skulle bli rektor på universitetet istället för den människorättsadvokat som nu är rektor.

1. Man sprider kaos

Det handlar som vanligt om att försöka kullkasta samhället. Man försöker förstöra vetenskapliga resonemang och ersätta dem med de dogmer som bl.a Greta sprider okritiskt. Vetenskap innebär att se olika sidor av en situation. Men för att tidningarnas ensidiga skildringar skall härska måste man försöka slå ut utbildningsväsendet.

2. Man sprider hat

Dessutom försöker man skapa konflikt mellan samhällsgrupper genom att kalla folk 'misslyckade och bittra' om de motsätter sig att ett barn och grundskoleelev blir rektor.

https://www.google.com/amp/s/www.gla...y-17378320.amp
Ibland lyckas du pricka in ganska många utav de narrativ som klimatvetenskapsförnekare och Gretakritiker använder sig utav. Det har gjorts studier i detta, nu senast kom det en i somras. Det är slående hur lobbyorganisationerna agerar som tobakslobbyn förr. Och skrämmande hur dom i internets tidevarv får med sig mindre nogräknade followers. Man kan undra, Vem som egentligen är "the puppet".?

Targeting Greta Thunberg: A Case Study in Online Mis/Disinformation
Citat:
The German Marshall Fund’s Digital Innovation and Democracy Initiative worked with MediaCloud to examine misinformation and disinformation related to the climate-change activist Greta Thunberg,

A collection of QAnon, pro-Trump, and climate change denial groups shared the puppet narrative, while the “climate industrial complex” narrative was driven mainly by climate change denial groups
.
https://www.gmfus.org/publications/t...disinformation
2020-11-30, 10:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ibland lyckas du pricka in ganska många utav de narrativ som klimatvetenskapsförnekare och Gretakritiker använder sig utav. Det har gjorts studier i detta, nu senast kom det en i somras. Det är slående hur lobbyorganisationerna agerar som tobakslobbyn förr. Och skrämmande hur dom i internets tidevarv får med sig mindre nogräknade followers. Man kan undra, Vem som egentligen är "the puppet".?

Targeting Greta Thunberg: A Case Study in Online Mis/Disinformation
.
https://www.gmfus.org/publications/t...disinformation
Man vill ge ett barn och grundskoleelev en hög titel vid universitetet för att misskreditera utbildning. Man vill låta Greta och tidningarna sprida sitt ensidiga budskap.

Dagens Nyheter fyller på när de låter henne arbeta en dag som chefredaktör. Hon påstås även vara chef i familjen och bestämma vad föräldrarna äter eller om de får flyga.

Man vill skapa kaos i samhället genom att låta barnen bestämma över vuxna. Det handlar om att få Sverige att fungera dåligt vilket underlättar för tidningar och internationella nätverk att styra landet.

Ni sprider dessutom hat mot andra när ni påstår att den som protesterar mot detta är bitter och misslyckad.
Citat:
Som Greta skulle ha sagt.

'It doesn't take a college degree to realise carbon budget doesn't add up'
.

Hon blev nominerad till att bli symbolisk rektor för Glasgow University, tror hon avstod till det. Hade varit skojigt att se reaktionerna från alla misslyckade bittra akademiker. Måste kännas tufft när allt det hårda arbete dom bygger sin världsbild på raseras av en ung tjej.
2020-11-30, 10:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det blir farligt när mer eller mindre förvirrade Gretakritiker sväljer allt nonsens från tex, Heartland Institute utan att blinka. Farligt eftersom man sätter hinder i att jobba för att förbättra miljön och klimatet.
Vad hände med Anti-Greta? Hon vart aldrig så populär utanför kretsen klimatförnekare. Nu har hon flörtat med Qanonkulten och fått fler snurriga fans, fler godtrogna puppets.

Climate Deniers Are Embracing QAnon

https://nexusmedianews.com/climate-d...eb69071/?amp=1
Anti-Greta inledde en intervju med 'andra säger att jag är nazist men det är jag inte'! Hon är uppenbarligen en fejk, arrangerad för att få kritiken mot Greta att verka otrevlig, liksom den otäcka killen vid Rebel News.

Jag hinner tyvärr inte mer diskussion just nu.
Senast redigerad av wwr 2020-11-30 kl. 11:23.
2020-11-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, det är ungdomlig hybris. Precis som t.ex ”We already have all the facts and the solutions”. (För att därefter plötsligt tidigarelägga tidpunkten för hur lång tid det finns kvar att ”rädda planeten” med ett par år (nu är det tydligen mindre än 7, innan hade vi till ca år 2030. Utan att något har förändrats. Jo, resorna minskade kraftigt under pandemin.)

Rätta mig om jag har fel, men jag tror att begreppet koldioxidbudget bara är en social konstruktion. Precis som t.ex kön, enligt HBTQ-vänstern. Det är inte vetenskap på så sätt att det baseras på empiri (hjälp mig gärna med formuleringarna, Osynlige.Mannen!)

I det här fallet, något som aktivistiska forskare på IPCC har räknat fram i sina worst case scenarios och som Greta sväljer med hull och hår.

Till skillnad från Greta är jag lite påläst på IPCC. Blev själv förvånad eftersom man ju borde kunna utgå från att ett FN-organ är seriöst. I själva verket har de påkommits med oegentligheter upprepade gånger.

Men det är klart, att utses till ”symbolisk” rektor måste betraktas som en fjäder i hatten för den som vill rädda hela planeten. Och att vuxna som borde ha andra undergångsprofeter i någorlunda färskt minne jublar åt spektaklet är ... vad ska man säga ...
Greta™ tror på det absolut värsta skräckscenariot som bygger på den allra mest skruvade datormodellen, som tom IPCC avfärdar som fullständigt osannolik. Faktum är att den datormodell som ligger närmast empiriska data, är den som förutspår minst uppvärmning. Att det sedan finns en massa människor som är vetenskapliga analfabeter och även tycker att det är mysigt att bli uppskrämd (troligen samma personlighetstyp som älskar skräckfilmer) är en annan femma.
2020-12-01, 02:37
Medlem
Det är så många duktiga skribenter här som skriver väggar av text jag inte orkar läsa igenom.
Ni får ursäkta mig.

Jag undrar bara i all försiktighet detta: Tror ni att Greta kommer att träffa en pojkvän någon gång? Har hon några tankar på det överhuvudtaget? Skaffa barn? Eller tar miljökampen upp all hennes tid och uppmärksamhet? Vet inte om autistiska människor tänker på sånt.. men tyckte det skulle vara kul att veta. Och kom nu inte med påhopp liknande: "Öh vaddå? Är du intresserad eller, snuskgubbe!" Nej jag är definitivt inte intresserad men undrar i största allmänhet.
2020-12-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon är bara spinkig, klart hon har genomgått puberteten. Alla har inte stora bröst.

Jag såg faktiskt en trailer från filmen om henne där hon drog av sig sin kofta. I ett litet kort ögonblick kunde man se att hennes bröst mognat.
2020-12-01, 13:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GUBBKUKEN
Det är så många duktiga skribenter här som skriver väggar av text jag inte orkar läsa igenom.
Ni får ursäkta mig.

Jag undrar bara i all försiktighet detta: Tror ni att Greta kommer att träffa en pojkvän någon gång? Har hon några tankar på det överhuvudtaget? Skaffa barn? Eller tar miljökampen upp all hennes tid och uppmärksamhet? Vet inte om autistiska människor tänker på sånt.. men tyckte det skulle vara kul att veta. Och kom nu inte med påhopp liknande: "Öh vaddå? Är du intresserad eller, snuskgubbe!" Nej jag är definitivt inte intresserad men undrar i största allmänhet.

Hon tänker nog på killar som alla andra unga tjejer. Hon är nog inte så konstig privat utan sitt Entourage av klimataktivister.
2020-12-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GUBBKUKEN
Jag såg faktiskt en trailer från filmen om henne där hon drog av sig sin kofta. I ett litet kort ögonblick kunde man se att hennes bröst mognat.

Och där kom ”gubbkuken” fram i sitt rätta element ha ha ha

Skämt åsido ja det har dragits upp flertal gånger att hennes special intresse just nu är miljön , så vad händer när hon fattar tycke att umgås med sina vänner på krogen och upptäcker och får andra intressen. Ja då falnar det så klart dom erfarenheter jag har med tjejer autism så ja specialintresset helt enkelt försvann.

Svante och marlena har varit med förr det här är inte det första specialintresset Greta har utan det har varit andra innan. Så Svante helt enkelt går all in han med och får ut pengar på det hela.
2020-12-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune

Skämt åsido ja det har dragits upp flertal gånger att hennes special intresse just nu är miljön , så vad händer när hon fattar tycke att umgås med sina vänner på krogen och upptäcker och får andra intressen. Ja då falnar det så klart dom erfarenheter jag har med tjejer autism så ja specialintresset helt enkelt försvann.

Svante och marlena har varit med förr det här är inte det första specialintresset Greta har utan det har varit andra innan. Så Svante helt enkelt går all in han med och får ut pengar på det hela.

Så när hon upptäcker intresse för killar så kommer hon gå all in i det. Omg! Dock inga mer slantar till pappa då. Fast de lever nog gott på diverse royalties och någon intervju då och då.
Senast redigerad av GUBBKUKEN 2020-12-01 kl. 16:28.
2020-12-01, 21:41
Medlem
Giant Squids avatar
Jaha, på söndag den 6/12-2020 är det dags för Gretas dag som chefredaktör på DN.
2020-12-01, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune

Hon kommer hata krogen. Alldeles för kaotisk med höga ljud och efterblivna påträngande fyllon. Hon vill ha en lugn miljö där hon kan sitta och lyssna I ett hörn. Ibland svävar hennes tankar iväg. Special intressen försvinner men hon är vid det laget sak kunnig. En influencer kanske. Fast jag underskattar nog henne. Det är mer än just ett intresse. Det är en plikt att försvara naturen mot idioter. Hon behöver egentligen inte säga nåt mer dock. Bara stå där. Men hon släpper nog fan inte. Hon kommer snart inse att hon är en ledare. Något hon hatar.
2020-12-02, 07:02
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Barn är olika. Tror inte att du behöver oroa dig för Gretas gymnasiestudier. Om hon nu har en del problem , så är de i vart fall inte intellektuella. Hur många elever i åk nio hade kunnat leverera det hon gjort ? Hade du klarat det ?
Repetera in ett tal utantill och inte svara på kritiska frågor tror jag nog att de flesta tonåringar klarar av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in