Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-28, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Varför pratar du om kommunister? Jag droppa 4 ledare som alla är skogstokiga, antidemokratiska/diktatorsvirke och som uttalat sig negativt om globalism.

Ja jisses. Du har inte en aning hur du tillskansat dig den informationen? Klassiska Frankfurtskol idéer om du ens förstår det.
2019-01-28, 07:48
Moderator
Humbugs avatar
Ot raderat
Eftersom tråden ligger under Kändisskvaller är detta inte rätt avdelning och tråd för klimatdebatt.

/mod
2019-01-28, 08:09
Medlem
vadskalljagtros avatar
Hon ser ut att ha drag av downs syndrom.
2019-01-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadskalljagtro
Hon ser ut att ha drag av downs syndrom.

Nä det gör hon inte. De som har Downs brukar vara tidigt utvecklade. Det är inte Greta. Hon är femton och ser ut som elva.
Snarare lider hon av någon hormonrubbning och någon eller några bokstavskombinationer.
2019-01-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Die Welt skriver också att Greta inte orkade tälta längre. Hon behövde en riktig säng uppger en i personalen bakom tältlägret Arctic Base Camp:

https://www.welt.de/wirtschaft/artic...e-Grenzen.html

Tacka f-n för det, hon har ju Asperger och därmed mycket svårt att relatera till andra människor. Hon kan ju, enligt föräldrarna, inte ens gå i skolan. I ett tältläger med aktivister sitter man tätt tillsammans dygnet runt och debatterar. Rena tortyren för en ung tjej med de problem hon har. Vad gör man med flickan?

https://www.1177.se/Varmland/Fakta-o...rgers-syndrom/
Senast redigerad av Tokugawa 2019-01-28 kl. 09:34.
2019-01-28, 11:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha. Uppmärksammar? Du menar att vi har talat för lite om det s k klimathotet hittills? Ända tills lilla Greta kommer och ryter till. Då lyssna alla? Fan, hur hjärntvättad får man vara?

Och på vilket sätt ”räddas klimatet” av att tusentals politiker och lobbyister flyger till möten varje år? Det är ju inte precis första gången det sker. Vad har de uppnått hittills? Nada.

Exakt, vad har de uppnått hittills, nada. Det är just därför det är bra Greta åker dit och gör sin protest mot att just tusentals politiker och lobbyister flyger till möten varje år och äter hamburgare. Ingenting händer, det är just det som behöver uppmärksammas. De som har makten att göra något gör inget åt det. Det är det jag snackar om.
2019-01-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt, vad har de uppnått hittills, nada. Det är just därför det är bra Greta åker dit och gör sin protest mot att just tusentals politiker och lobbyister flyger till möten varje år och äter hamburgare. Ingenting händer, det är just det som behöver uppmärksammas. De som har makten att göra något gör inget åt det. Det är det jag snackar om.
Det var ju ingen av vikt där och lyssnade, enligt utländska media
2019-01-28, 11:24
Medlem
Det är väl kul och bra att ungdomar aktiverar sig för det de tror på och står för. Förstår inte varför det sticker i ögonen hos så många
2019-01-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Det är väl kul och bra att ungdomar aktiverar sig för det de tror på och står för. Förstår inte varför det sticker i ögonen hos så många

Ja, det är kul och bra. Vi reagerar mot exploateringen av Greta, som enligt föräldrarna har flera neuropsykiatriska diagnoser. Hade hon varit engagerad på hemmaplan i en klimatgrupp eller liknande så hade det varit bra. Men nu förs hon fram av föräldrar, PR-firmor och okritisk media. Få väl fungerande tonåringar skulle klara det, ännu farligare är det för en tjej med så många problem som hon tydligen har.
2019-01-28, 11:50
Medlem
Affärsiden GT liknar mycket att " koka soppa på en spik" eller " kejsarens nya kläder".
En liten tjej lanseras att säga självklarheter och genom goda kontakter ska detta spridas via idrottsgalor och konferenser av varjehanda slag.
Varför inte Nobels Fredspris nästa gång, ger säkert klirr i kassan om inget annat.
2019-01-28, 11:58
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
När man flera gånger i tråden försökt besvara med sakliga argument och inte får några sakliga svar tillbaka så blir det onliners tillslut. Någon kastar paj i ansiktet på mig, jag gör det inte. Tillslut tröttnar man och kastar paj tillbaka

Jag tycker Greta gör det bra som vågar ta all denna uppmärksamhet och göra allt det hon gjort samtidigt som hon får skit tillbaka, trots att det handlar om klimat- och miljöhotet som redan möter ett starkt motstånd. Det är ett område med mycker uppförsbacke som de allra flesta blundar för. Tror inte det är så många 16-åringar som skulle klara det.

Förresten, jag ligger långt åt höger politiskt.
Tycker också att det hon gör e bra å världen håller på att förstöras så hur hon gör spelar ingen roll. Tycker inte om hennes mamma. Röstat Vänster (som arbetare) men numera SD. Tyvärr. Finns inge val i detta kaossamhälle
2019-01-28, 12:01
Medlem
Ni blandar ihop den viktiga klimatfrågan med omsorgen om en person. Bara för att man anser att klimatfrågan är viktig (och det är den) så behöver man inte acceptera att en skör person utnyttjas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in