Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-28, 00:27
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tar man klimathotet på allvar så engagerar man sig likt Greta och försöker lyfta frågan ytterligare eller så drar man sitt strå till stacken på sitt sätt. Allt engagemang är bättre än förnekelse och motstånd.

Gud, poängen var inte huruvida hon tar det på allvar. Frågan är om andra kommer göra det?

Finns jättemånga hockeygrabbar i 16-års åldern som tar hockey mer seriöst än hon tar sitt klimatsnack. Men för den sakens skull är det få klubbar som skulle ställa ut en 16-åring på isen i A-laget i högsta ligan bara för att killen har skolkat från skolan för att kunna träna hockey därför att det ger ett oseriöst intryck.

Och då råder det ändå inte lika stor åldersskillnad mellan en 16-åring och en hockeyspelare som det gör med en verklig auktoritär på miljöämnet med doktorsexamen etc. och Greta har inte uppvisat någon exceptionell kunskap/talang som skiljer henne från andra 16-åringar. Tvärtom ligger hon ju efter kamraterna i sin egen ålder.

Att hon kanske tar det hela på allvar betyder ju för den sakens skull inte att folk kommer ta varken henne eller miljöfrågan på särskilt stort allvar när vänsternissar och en psyksjuk mor försöker framställa en skolkande 16-åring som den nya klimat-Messias.

Tvärtom undrar ju varenda vettig människa vad det är för oseriöst trams och får svårt att ta det hela på allvar då miljöfrågan mest verkar vara någonting för NPC-styrda imbeciller på vänsterkanten.
2019-01-28, 00:32
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Tänker du öht innan du skriver eller är det bara stream-of-consciousness som gäller för dig? Vad fan har 8 miljarder och "alla ska ha högre standard", solceller och luftens renhet med Greta Thunberg att göra? Lider du av någon sjukdom som får dig att svamla?

Sjukdomen är nog din. Hennes initiativ är fint och säkert hennes avsikter med. Men det är globalisterna du ska avsätta i första hand och PK folket som hon omges av kommer aldrig fatta det, därför blir även detta en gullig historia där hon kanske får en medalj av kungen men missat målet helt. Det här är inget annat än PK folket gotterier, sådant kommer vi få se till och från medan PKpolitiken sänker miljön. Beträffande Greta tror jag att hon är en äkta aktivist men som snart förblindas av globalisternas pengar och karriärmöjligheter och därmed blir lika regisserad som alla andra.
2019-01-28, 00:45
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Usch vad fascistiskt sagt, alla har samma människovärde din onda fan.
Är det jag Som är ond? Personligen tycker jag det är långt mer ondskefullt att inte orka bry sig om konsekvenserna av egna handlingar för andra. För att Nisse el Lotta ska pruppa runt i bilar, flyga på semester, avla skitungar, konsumera och äta kött så kommer framtidens barn svälta och dö. Det är Riktig ondska.
2019-01-28, 01:10
Medlem
Vad hatiska de som försvarar Greta-cirkusen är. Fyllda av fördomar och hånfulla omdömen om de som inte håller med dem. Obehagliga näthatare.
2019-01-28, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Jag ska öppna mig som en bok. Jag är nog inte speciellt god. Men inte heller direkt ond. Jag skiter nog i de flesta. Orkar inte bry mig om folk om det inte är för att de är väldigt synd om dem el de gjort stora saker. Men har jag ingen relation till dem blir empatin svårare. Men, jag hatar lata västerlänningar som hörs och inte tar ansvar för sin egen skit. Mina landsmän därtill. Medelmåttor som inte bidragit mer än snittet till samhället OCH därtill har mage att tycka saker o begära förståelse för deras kassa livsstil. Européer lever i snitt 4-6 över jordens tillg. Vi ska hålla käft, skämmas o lyda vetenskapen. Du med.

Jag står inte ut med tanken på att självgoda klimatförnekar-Steffe med 2 bilar o oljeuppvärmd villa ska ha en talan i denna allvarsamma stund då ingen vet om vi redan gått bortom räddning el det finns hopp. Han ska hålla käft, foga sig o göra som han blir tillsagd av vetenskapen som möjliggjort hans höga levnadsstandard.
Då står du inte ut med Greta heller, hon som envisades med att åka Tesla S till London för att gå på popkonsert. Brunkols-el hela vägen och massiv onödig energiåtgång på showen, även den från kol. Dessutom en familj med etagelägenhet på Kungsholmen och stort sommarhus. För övrigt finns det knappt några oljeuppvärmda hus längre.
2019-01-28, 02:18
Medlem
Studsbolls avatar
Är det någon som vet kopplingen mellan denna Greta Thunberg och barnprogrammet Greta Gris? Ett avsnitt handlar om när Greta Gris har med sig Teddy Thunberg hem från dagis och förvecklingar kring detta. Jag tror inte så mycket på sammanträffanden så att Greta Gris skulle ha en nalle som heter Teddy Thunberg utan en koppling känns utesluten. Hur många Thunberg finns det? Och så heter hon Greta, precis som grisen, någon har haft roligt, långt innan denna Greta blev känd, och det vore roligt att lista ut hur det hänger ihop.
2019-01-28, 02:28
Medlem
JerryCottons avatar
Fantastiskt att mängder av vuxna män blir provocerade av en ung tjej med Aspergers syndrom som predikar om en i grunden god sak. Hhmmm, glömde visst bort att jag är på FB.
2019-01-28, 02:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Fantastiskt att mängder av vuxna män blir provocerade av en ung tjej med Aspergers syndrom som predikar om en i grunden god sak. Hhmmm, glömde visst bort att jag är på FB.

Håller med. Men hur kritiserar man ett barn utan att framstå som ett as?
2019-01-28, 03:37
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Tyska tidningar ger tydligen en mer realistisk bild av Greta än de svenska, snubblade över detta på Facebook, referat från Die Welt,med kommentar

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Die Welt skriver också att Greta inte orkade tälta längre. Hon behövde en riktig säng uppger en i personalen bakom tältlägret Arctic Base Camp:

Citat:
Und wer weiß, vielleicht ist ja auch Greta bis dahin ein wenig die Lust vergangen. Am Mittwoch jedenfalls hatte sie sich noch fotografieren lassen, wie sie am Rande des WEF zusammen mit Mitstreitern klimafreundlich im „Arctic Base Camp“ nächtigte.

Am Donnerstagabend dann blieb Greta dem kleinen Zeltdorf fern. Greta sei einfach zu müde gewesen, sagte einer der Campbetreiber vor Ort: „Sie brauchte mal wieder ein richtiges Bett.“
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...e-Grenzen.html
Senast redigerad av Hlewagastir 2019-01-28 kl. 03:39.
2019-01-28, 03:49
Medlem
Emerencias avatar
Men jösses, det är ju synd om flickan. Hon har ständigt under hela sitt liv blivit matad med dessa veganska klimatfrågor från sin mor. Detta i kombination med med aspberger har gett ett resultat som vi nu ser. Inte konstigt att hon knappt klarar skolan och lever med ständig ångest om man vet hur folk generelt med aspberger funkar, det har liksom slåt över för henne. Att hon uppmärksamas och utnyttjas på detta sätt av både sin mor och andra vuxna är inte ok, jag tror inte hon själv ens vet till 100% vad hon gör. Hon är ett barn och borde ha fått leva som de också, inte användas som en mediadocka med ångest. Jag anser att Malena har failat som förälder.
2019-01-28, 07:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vad hatiska de som försvarar Greta-cirkusen är. Fyllda av fördomar och hånfulla omdömen om de som inte håller med dem. Obehagliga näthatare.
Det är den nya tidens klimatriddare med Greta i fronten. Man ser tydligt i dennes ögon så fort ngn ifrågasätter, ett visst mörker o hatet speglat mot oss klimat förnekare o ifrågasättare.

tycker tösen är både creepy o hotfull på samma gång om du frågar mig.
2019-01-28, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hittade lite intressant info på wiki:

Jag anser att Greta har vetenskapen och forskarna bakom sig. Nästa fråga som avhandlas i tråden är maskineriet bakom Greta som påstås göra mångmiljoner genom detta. Förhoppningsvis redovisas detta och återinvesteras i klimatet. Det som talar starkt emot det är att Greta kommer från en välbärgad vänsterfamilj, där oftast kapitalismen frodas som bäst.

Det finns en enkel förklaring att det tillsynes är så. Pengar. All forskning bygger på anslag. Och anslag fås bara av två anledningar. "Rätt" forskningsinriktning eller en namnkunnig forskare om forskningen bryter mot önskvärd väg. Därav de få "skeptiker" I Sverige har vi ett par som av egen kraft finansierar sin forskning. Fred Goldberg var just en sådan. Och via honom kan du hitta många namn och organisationer, bla Stockholmsinitiativet, som finns som inte når ut. Pga av deras forskningsresultat inte visar det som önskas. Googla.
Senast redigerad av Pingubengt 2019-01-28 kl. 07:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in