Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Att låta barnet styra är den enklaste vägen, men det leder till avsevärda negativa konsekvenser i livet. Tro mig, jag växte upp med ett AS syskon som man lät styra för det var lättaste sättet att undvika raserianfall. Det gick åt pipan.

Om klimatet går förlorat är hennes framtid förlorad också. https://www.youtube.com/watch?v=o3rNaJeAQLY
2019-01-29, 23:38
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det gjorde du inte din lilla lögnhals. På 80 talet hade ännu inte hysterin kommit igång och det var ingen stor grej i skolorna. Vi hade precis slutat att tro på en snart kommande istid och före det en världssvält( som skulle drabba oss på 80 talet). Nu kom den inte och istället gapades det om försurning och skogsdöd. Den senare debunkades och visade sig inte inte existera efter det att 10 tals miljoner lagts ut på kalkning.
<klipp ohoj>.

Nåja, 1988 var klimatproblematiken så stor och känd att FN anordnade en klimatkonferens, men visst var det många som trodde på en istid också - fast ingen trodde den skulle komma pang-bom annat än genom atomvinter.

Är det så att Greta retar upp mer därför att hon faktiskt har RÄTT? Och att många konfronterade inför detta känner stort behov av att förneka, bortskylla, etc, precis som random alkis vid konfrontation.
Jag tror det är så, och att det är där skon klämmer. En "obildad" 15-åring, har RÄTT. Och vi övriga har levt på i 180 och inte fattat nånting. Medan Greta förmår resonera och driva sina åsikter framstår hennes motståndare ofta som mer eller mindre rabiata foliehattar som blandar yxor med kameler, ägnar sig åt whataboutism och allmänt inbilsk inskränkthet.

Nya tider nu. Kommer att bli rejält skambelagt att flyga framöver. Åka till Thailand kommer att få folk att hålla upp skämskuddar, inte pga diktaturen där utan pga CO2-utsläppen.
2019-01-30, 00:06
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu kom den inte och istället gapades det om försurning och skogsdöd. Den senare debunkades och visade sig inte inte existera efter det att 10 tals miljoner lagts ut på kalkning.
Nja, det handlade om att det inte fanns något miljötänk alls i kommunistländerna. Man eldade på med svavelrik kol utan någon rening och följden blev skogsdöd i Tjeckoslovakien och södra Polen. När Der Spiegel tog upp att Västtyskland också drabbades spred sig paniken till Sverige trots att man inte alls eldade kol. Med Murens fall försvann skogsdöden.
2019-01-30, 00:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jisses! Vilket sätt att bota sina sjukdomar på. Att helt plötsligt bli ratad vilket sker ovillkorligen måste ta knäcken på en sån skör människa. Folk som går på droger brukar ha svårt att stoppa sig själva och blir exalterade tills dom ramlar ihop.
Tror inte att det är så enkelt som CHILI skriver, men att föräldrarna är oansvariga och borde utredas av socialen är enklare att påstå.
2019-01-30, 00:42
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Fast du verkar mer vara intresserad av att diskutera andra användare än vad du är av att diskutera Greta Thunbergs "aktivism". Och du har hängt upp dig på det här med att det skulle vara en typiskt svensk grej att klaga på föräldrar som låter sina barn skolka eller aktivism som inte leder till något i praktiken. Newsflash: det är det inte. För övrigt så är tiden för svenskarnas självhat förbi, så du får hitta på ett riktigt motargument nästa gång.

Hur många här diskuterar Gretas aktivism? Det börjar bra redan i trådstarten:

Citat:
Är hennes beteende friskt?

Sen rullar det på med smutskastning.

Om syftet var att vi skulle diskutera hennes handlingar, uttalanden och mission så var det ett mycket taffligt försök. Instinktivt ville jag skriva ett inlägg och försvara Greta. Förmodligen för att jag själv har barn med ASD.

Jag pratar gärna om vad Greta har gjort, vad hon gör just nu och vad jag hoppas hon kan åstadkomma. Men så länge nivån i tråden är så låg så avstår jag för det är ungefär lika givande som att prata med en hög blöt tvätt.
2019-01-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Hur många här diskuterar Gretas aktivism? Det börjar bra redan i trådstarten:

Om syftet var att vi skulle diskutera hennes handlingar, uttalanden och mission så var det ett mycket taffligt försök. Instinktivt ville jag skriva ett inlägg och försvara Greta. Förmodligen för att jag själv har barn med ASD.

Jag pratar gärna om vad Greta har gjort, vad hon gör just nu och vad jag hoppas hon kan åstadkomma. Men så länge nivån i tråden är så låg så avstår jag för det är ungefär lika givande som att prata med en hög blöt tvätt.

Du citerar ett (1) inlägg, och tror att det inlägget ger dig rätt att analysera alla användare som kritiserar Gretas "aktivism".

Berätta nu istället vad du tror att Greta har åstadkommit.
2019-01-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook

Det hon har blivit ledare för är inget annat än bolsjevism 2.0 och självklart ska dess företrädare smädas nu precis som förra gången: https://convincingreasons.files.word...ky-poster.jpeg

Sedan att Greta Thunberg leder bolsjevismen och att Izabella Jarvandi leder nationalismen är inte någon slump eftersom vi lever i det som framtidens antropologer kommer att kalla för hebefilepoken. Det var bara en tidsfråga innan influencerbrudarna skulle flytta över till politiken.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-01-30 kl. 01:39.
2019-01-30, 07:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Ja, personer med AS tenderar utvecklas långsammare än jämnåriga, därav din tanke att hon kunde vara sju. Det konstiga minspelet, tics, är något som hon inte kan styra. Starkt av henne att, medveten om att det finns idioter som väljer att betrakta det som konstigt minspel, utan tanke på att detta kan bero p g a ett handikapp (d v s hon KAN inte göra annorlunda), vara så stark och strunta i dessa idioter. SÅ nyfiken, vad är en fuldiagnos?

Greta har mått riktigt dåligt i själen länge. Varit djupt deprimerad men reste sig upp då hon fann lust i att kämpa för miljön. Äntligen mådde hon bra. Föräldrarna var överlyckliga med tanke på denna vändning. Ni tror på fullaste allvar att föräldrarna styr henne och att hon är en marionette. Det har väl från både G och föräldrarnas håll tydligt framgått att det är G som driver detta och att hon styr över föräldrarnas levnadsvanor. Och, skulle ni som föräldrar till ett barn som äntligen blivit lycklig och har ett glöd i blicken till följd av denna livsuppgift ochförsökoch försöka förmå henne att lämna den enda bana som G vill vara på? Med risk att åter falla ner i ett mörker.
Greta är fortfarande handikappad och saknar intellektuell förmåga och kunskap. Att hon på egen skulle hand komma med något som är värt lägga 5 sekunder på är trams. Det Greta läser upp är scriptat.
2019-01-30, 07:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Nåja, 1988 var klimatproblematiken så stor och känd att FN anordnade en klimatkonferens, men visst var det många som trodde på en istid också - fast ingen trodde den skulle komma pang-bom annat än genom atomvinter.

Är det så att Greta retar upp mer därför att hon faktiskt har RÄTT? Och att många konfronterade inför detta känner stort behov av att förneka, bortskylla, etc, precis som random alkis vid konfrontation.
Jag tror det är så, och att det är där skon klämmer. En "obildad" 15-åring, har RÄTT. Och vi övriga har levt på i 180 och inte fattat nånting. Medan Greta förmår resonera och driva sina åsikter framstår hennes motståndare ofta som mer eller mindre rabiata foliehattar som blandar yxor med kameler, ägnar sig åt whataboutism och allmänt inbilsk inskränkthet.

Nya tider nu. Kommer att bli rejält skambelagt att flyga framöver. Åka till Thailand kommer att få folk att hålla upp skämskuddar, inte pga diktaturen där utan pga CO2-utsläppen.
FN’s klimatkonferens fick inget genomslag i skolorna på 80 talet. Däremot på 90 och 00 talet.
Sluta ljug är du snäll, när du faktiskt inte ens var med på den tiden du ljuger om.
Vad Greta eller Glada Hudik teatern anser om klimatet intresserar mig inte. Hur vill de lösa inbromsningen i svensk ekonomi? Har de några bra förslag ??
2019-01-30, 07:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Nja, det handlade om att det inte fanns något miljötänk alls i kommunistländerna. Man eldade på med svavelrik kol utan någon rening och följden blev skogsdöd i Tjeckoslovakien och södra Polen. När Der Spiegel tog upp att Västtyskland också drabbades spred sig paniken till Sverige trots att man inte alls eldade kol. Med Murens fall försvann skogsdöden.
Nej det gjorde det inte, det var ett mycket snabbt temperaturfall i skogarna mellan Östtyskland och Tjeckoslovakien som gav upphov till skogsdöd. Den tolkades som att den berodde på försurningen vilket var fel.
2019-01-30, 07:43
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Undrar hur mycket Ernman styr i bakgrunden?
2019-01-30, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk33

Mängden koldioxid i luften har varit väldigt mycket högre för ett par tusen år sedan, det var bara bra för växtligheten då photosyntesen behöver koldioxid.

För 8-9 tusen år sedan var det 2.5 grad varmare än det är idag.
Det var inte heller något negativt.

Och koldioxiden ökar inte värmen på jorden utan det är solens aktivitet som styr värmen.

Forskare överdriver för att få anslag på sin forsking, vi lever i ett samhälle där den som skriker högst får mest uppmärksamhet, vilket även gäller forskare.

Al Gore sa 2000 ca att 2016-2017 kommer all is på antarktis ha smält... Isen växer..
Finn hur många liknande uttalanden som helst som med tiden har bevisats varit helt påhittat av människor med diverse psykiska problem.

Dagens klimat tjaffsare är bara moderna domedags profeter och klimatet har blivit en ny religion globalisering utnyttjar så bra dom kan, allt för att tjäna pengar.

Till tråden: stackars unge, kommer behöva många års terapi för henne..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in