Citat:
Nej det gjorde du inte din lilla lögnhals. På 80 talet hade ännu inte hysterin kommit igång och det var ingen stor grej i skolorna. Vi hade precis slutat att tro på en snart kommande istid och före det en världssvält( som skulle drabba oss på 80 talet). Nu kom den inte och istället gapades det om försurning och skogsdöd. Den senare debunkades och visade sig inte inte existera efter det att 10 tals miljoner lagts ut på kalkning.Jag brukar ofta försvara Flashback men mängden idioti i den här tråden är så stor att man blir helt matt.
Det är alltid ett val när barn ska exponeras oavsett om det gäller artisteri, aktivism, eller whatever, efter 15-årsåldern får man dock ge barnen friare (om än inte helt fria) tyglar och som förälder stötta i den mån det är lämpligt eller möjligt.
Att växthuseffekten är reell har varit känt hur länge som helst, speciellt i Sverige, att den är ett hot pluggades in redan på 80-talet i mig.
Kanske är jag indoktrinerad, men efter studier på högskola och universitet i tekniska ämnen kan jag inte tänka mig annat än att "växthuseffekten" är det just nu största hotet mot liv på jorden. Enstaka atombombningar etc må vara större hot för drabbade städer, såklart, men globalt sett känns atomvinter ganska avlägset - till skillnad från under Kalla Kriget. Givetvis kan detta ändras. Men att CO2-huliganism måste stävjas är självklart. De som har svårast att förstå det är tyvärr gruppen jag själv tillhör, korkade män i vuxen ålder.
Heja Greta säger jag.
Det är alltid ett val när barn ska exponeras oavsett om det gäller artisteri, aktivism, eller whatever, efter 15-årsåldern får man dock ge barnen friare (om än inte helt fria) tyglar och som förälder stötta i den mån det är lämpligt eller möjligt.
Att växthuseffekten är reell har varit känt hur länge som helst, speciellt i Sverige, att den är ett hot pluggades in redan på 80-talet i mig.
Kanske är jag indoktrinerad, men efter studier på högskola och universitet i tekniska ämnen kan jag inte tänka mig annat än att "växthuseffekten" är det just nu största hotet mot liv på jorden. Enstaka atombombningar etc må vara större hot för drabbade städer, såklart, men globalt sett känns atomvinter ganska avlägset - till skillnad från under Kalla Kriget. Givetvis kan detta ändras. Men att CO2-huliganism måste stävjas är självklart. De som har svårast att förstå det är tyvärr gruppen jag själv tillhör, korkade män i vuxen ålder.
Heja Greta säger jag.
Först på 90 talet tog tokerierna fart genom diverse överdrivna grafer och påståenden, hockeyklubban, dränkta världsstäder i slutet av 10 talet, gröna alper året om och inga Vasalopp. Allt var givetvis groteska överdrifter.
Växthuseffekten ifrågasätter ingen, däremot ifrågasätts CO2´s roll i förloppet. Anledningen är att en rad andra faktorer påverkar uppvärmningen av jorden, inte minst solens aktivitet.
Så du får nog försöka fantisera ihop en annan historia.
Greta är en kasperdocka i händerna på den cyniska Ingemar Rentzhog.