Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Klarar du av att bemöta folks argument med något annat än tomma ord? Du har inget bevis för att någon här är rädd, avundsjuk, "osvenskt", eller annat. Du har bara bevis för vad folk konkret har skrivit, och klarar du inte av att bemöta det som folk har skrivit så föreslår jag att du inte skriver något alls.
Min erfarenhet av att ha arbetat med människor som är personal inom LSS säger mig att mamma Malena är en typisk narcissistisk utnyttjare. Inom arbetsplatser och organisationer för folk med funktionsnedsättningar så svämmar det över av sociopater som utnyttjar brukarna för att få sig själva att framstå som goda enligt rådande normer.
Mitt inlägg var kastat ut i luften så med tanke på hur fientlig din ton är så måste du tagit åt dig personligen.
Jag har absolut inga problem att argumentera med andra, jag står för det jag har sagt.
Efter att ha läst andra inlägg här i tråden så är min uppfattning att:
1.somliga är förnekare och är uppriktigt oroliga över att Greta faktiskt kan komma någon vart med sitt budskap.
2. somliga är helt enkelt avundsjuka, antingen för att de önskar att de själva gjort något storartat med sitt liv i den åldern, eller att deras barn hade samma drev istället för att spendera timmar med skärmar av diverse slag.
3. Ja det är osvenskt och vi gillar inte sånt för alla ska vara lika och inte göra väsen av oss "Jäntunge, vem tror hon att hon är, bara för att hennes morsa är kändis, aspisunge som får som hon vill" osv. Det övergår till slut i ren mobbning. Men om någon hamnar på Oscarsgalan eller släpper singlar som toppar Spotifylistor världen runt eller tar OS-guld, då är vi så jääävla stolta. I'm from Sweden too! Aldrig har vi väl varit så svenska över en död DJ med psykiska problem.
Nu försöker en 16-årig tjej med Aspergers som varit engagerad i klimatfrågor sedan lågstadiet med den lilla, dock kraftfulla röst hon har, att väcka debatt. Självklart har hon familjen som stöd, vad gör det? Hon är ett barn! Hon har gått igenom en lång period av ätstörningar och säger själv att kampanjen blev hennes räddning. Den gav henne ett syfte, att gå ut i världen och prata om något hon brinner för. Sin diagnos ser hon bara som en fördel, den håller henne fokuserad.
Ni behöver inte gilla det hon gör, ingen tvingar er att varken titta eller lyssna. Men jag blir uppriktigt ledsen över att jantelagen får en skock människor att gå i taket över en liten tjej med ett beundransvärt och sinnrikt kall.
Avslutar med ett ordspråk; Sköt dig själv och skit i Greta.