Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-27, 13:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Paul
va faan är det frågan om när folk går banans över koldioxid?
Folk som inte vet att jordens samlade berg, bergskedjor, alper, stenbumlingar, vulkaner etc spyr ut lika mycket koldioxid i luften som Kinas alla bilar...?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-01-27 kl. 13:43.
2019-01-27, 13:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man måste se huvudpoängen med det hela. Det är att klimatfrågan får ännu mer utrymme. När den till och med får utrymme på Flashback så är det bra. Här finns de flesta klimatförnekare och det lär inte gå att förändra deras uppfattning men det får i varje fall en bra spridning. Alltid är det nån som läser på lite inom området och får nya kunskaper. Många bäckar små.

Tror det inte finns så många klimatförnekare. Dvs som förnekar att det blir varmare däremot så kanske de är av en annan åsikt varför det blir varmare. De kanske inte tror att utsläppen påverkar miljön så mycket utan att det kanske hade blivit varmare oavsett om det var utsläpp eller inte. Vissa tror att det är en kombination av båda men det är ju inte klimatförnekare i egentlig mening även om de lyfts fram som det.
2019-01-27, 13:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ingen kritik mot greta men att lyfta en fråga som redan är jättestor känns inte så nyskapande. Alla har pratat om miljö och smältande isar i typ 15 år
Tycker ofta det är så att någon som nyss blivit medveten om ett problem skriker högsta av alla och undrar varför ingen gör något.
2019-01-27, 13:45
Medlem
RadioDDR1s avatar
Klimat-Greta har jämförts med Jesus Kristus. Här i tråden nämner någon Jeanne d´Arc. Själv tycker jag att Klimat-Greta påminner väldigt mycket om Moder Theresa.
2019-01-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon har varit på strejk varje fredag sen höstterminen startade, i augusti 2018. Det är (min) 16 dagar hon varit borta. Man får vara borta 10 dagar (ej inräknat sjukdom).
Om hon fortsätter med denna strejk även vårterminen 2019 så ser jag bara två lösningar för Greta:
- hon måste gå om nian för att få behörighet till gymnasiet
- hon struntar i behörighet och skippar gymnasiet helt (är det fortfarande frivilligt eller har gymnasiet också blivit obligatorisk nu? )
- alt särskola?

Vad är det för en framtid? Vad ska hon säga när framtida arbetsgivare frågar varför hon inte har slutbetyg?
- öööh ja strejka fö mamma tyckte de va en bra idé...?

Du har fel om det mesta. Rektor kan delegera beslut om ledighet upp till 10 dagar. Rektor kan själv besluta om längre ledighet än 10 dagar. Läs skollagen ! Ingen har någonsin blivit placerad på särskola med anledning av hög frånvaro. Det är andra kriterier som gäller. När det gäller behörigheten till gymnasiet kan jag naturligtvis inte vara helt säker men att döma av flickans framträdande så kommer det nog att lösa sig. Inte för att jag tror att det behövs men gymnasieskolan hanterar problematiken med obehöriga i parti och minut. Om Greta har problem så är de i vart fall inte intellektuella.

Att en arbetsgivare studerar grundskolebetygen torde vara mycket ovanligt. Du kanske har annan erfarenhet ?
2019-01-27, 13:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Folk som inte vet att jordens samlade berg, bergskedjor, alper, stenbumlingar, vulkaner etc spyr ut lika mycket koldioxid i luften som Kinas alla bilar...?

Som sagt, miljöproblematiken är så mycket större än bara koldioxid och resterande växthusgaser.
2019-01-27, 14:12
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Hela Gretas uppenbarelse är som en livstrött NPC som fastnat i någon slags loop och behöver omprogrammeras. Vad fan har föräldrarna gjort med flickstackaren?
2019-01-27, 14:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Du har fel om det mesta. Rektor kan delegera beslut om ledighet upp till 10 dagar. Rektor kan själv besluta om längre ledighet än 10 dagar. Läs skollagen. Ingen har någonsin blivit placerad på särskola med anledning av hög frånvaro. Det är andra kriterier som gäller. När det gäller behörigheten till gymnasiet kan jag naturligtvis inte vara helt säker men att döma av flickans framträdande så kommer det nog att lösa sig. Inte för att jag tror att det behövs men gymnasieskolan hanterar problematiken med obehöriga i parti och minut. Om Greta har problem så är de i vart fall inte intellektuella.

Att en arbetsgivare studerar grundskolebetygen torde vara mycket ovanligt. Du kanske har annan erfarenhet?

Har jag "fel"? Greta har redan skolkat i 16 dagar bara under förra terminen. Det är sex dagar mer än vad en rektor kan godkänna. Även om hon nu skulle har fått "tillåtelse" (att skolka! idiot!) om tio dagar. Vet en ung person som ville få ledigt från högstadiet för att åka skidor med amerikanska kompisar under spring break som är mitt emellan vårt sportlov och påsklov. Det fick denne inte, trots goda betyg.

Om arbetsgivare: Tänkte mest vad de kan kolla på när en ung människa inte har gymnasiebetyg dyker upp. "Jaha vilka betyg HAR du då, Greta? Från sexan kanske?"
Projicera inte på mig. Jag HAR utbildning. PS, du vet väl att det inte ska vara mellanrum mellan bokstäver och tecken som frågetecken ? och utropstecken ! eller hur ? Min OCD gjorde att jag rättade i ditt inlägg ovan.

Googla malena ernman dotter skolan och du kommer se att hon har skolkat från skolan alltsedan hon var 13 år dvs började i sjuan. Hon har knappt alls gått sjuan och åttan. Och du tror alltså det kommer gå bra för henne? Hon har för fan varit borta sen 2015!!!!!!

https://www.expressen.se/halsoliv/ha...-helvetiskt-ar
"hon ville inte gå till skolan utan bara sitta i soffan mellan oss"

När hon var med i "Vi i femman" hade hon inte varit i skolan på evigheter heller! Hur fan kan detta vara ansvarsfullt?

Och båda döttrarna har NPF. Börjar seriöst tro på x antal medlemmar i tråden som skrivit om Munchausen by proxy!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-01-27 kl. 14:15.
2019-01-27, 14:14
Medlem
John-Pauls avatar
Citat:

Ja, kanske det, för att spä på det så kan vi berätta att det finns 27 så kallade supervulkaner som har potentialen att släcka en hel kontinent och ge resten av klotet en kalldusch som heter duga.
2019-01-27, 14:39
Medlem
Tochtlis avatar
Flickebarnet försöker bara göra karriär på den dumma massans rädslor. Vore hon född på 1600-talet hade hon vittnat om häxor, blåkullafärder och orgier med Satan.
2019-01-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tror det inte finns så många klimatförnekare. Dvs som förnekar att det blir varmare däremot så kanske de är av en annan åsikt varför det blir varmare. De kanske inte tror att utsläppen påverkar miljön så mycket utan att det kanske hade blivit varmare oavsett om det var utsläpp eller inte. Vissa tror att det är en kombination av båda men det är ju inte klimatförnekare i egentlig mening även om de lyfts fram som det.

De som förnekar att människan är största boven när det kommer till uppvärmningen är ett väldigt väldigt litet antal vi pratar promille. Finns alltid knäppskallar.

Däremot har folk som Trump lyckats få folk tro att forskarna i hög grad är oeniga. Vilket absolut inte stämmer.
2019-01-27, 14:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag undrar lite vad Greta har sagt som är så banbrytande? Jag menar, hon syns väldigt mycket men tycks säga väldigt lite som inte redan är sagt. Tyvärr tycks hon mest fungera som någon slags, frivillig eller ofrivillig, gallionsfigur för människor i hennes närhet som vill göra karriär på klimatfrågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in