Citat:
Ursprungligen postat av
53fisken
Du har fel om det mesta. Rektor kan delegera beslut om ledighet upp till 10 dagar. Rektor kan själv besluta om längre ledighet än 10 dagar. Läs skollagen. Ingen har någonsin blivit placerad på särskola med anledning av hög frånvaro. Det är andra kriterier som gäller. När det gäller behörigheten till gymnasiet kan jag naturligtvis inte vara helt säker men att döma av flickans framträdande så kommer det nog att lösa sig. Inte för att jag tror att det behövs men gymnasieskolan hanterar problematiken med obehöriga i parti och minut. Om Greta har problem så är de i vart fall inte intellektuella.
Att en arbetsgivare studerar grundskolebetygen torde vara mycket ovanligt. Du kanske har annan erfarenhet?
Har jag "fel"? Greta har redan skolkat i 16 dagar bara under förra terminen. Det är sex dagar mer än vad en rektor kan godkänna. Även om hon nu skulle har fått "tillåtelse" (att skolka!
idiot!) om tio dagar. Vet en ung person som ville få ledigt från högstadiet för att åka skidor med amerikanska kompisar under spring break som är mitt emellan vårt sportlov och påsklov. Det fick denne inte, trots goda betyg.
Om arbetsgivare: Tänkte mest vad de kan kolla på när en ung människa inte har gymnasiebetyg dyker upp. "Jaha vilka betyg HAR du då, Greta? Från sexan kanske?"
Projicera inte på mig. Jag HAR utbildning. PS, du vet väl att det inte ska vara mellanrum mellan bokstäver och tecken som frågetecken ? och utropstecken ! eller hur ? Min OCD gjorde att jag rättade i ditt inlägg ovan.
Googla
malena ernman dotter skolan och du kommer se att hon har skolkat från skolan alltsedan hon var 13 år dvs började i sjuan. Hon har knappt alls gått sjuan och åttan. Och du tror alltså det kommer gå bra för henne? Hon har för fan varit borta sen 2015!!!!!!
https://www.expressen.se/halsoliv/ha...-helvetiskt-ar
"hon ville inte gå till skolan utan bara sitta i soffan mellan oss"
När hon var med i "Vi i femman" hade hon inte varit i skolan på evigheter heller! Hur fan kan detta vara ansvarsfullt?
Och båda döttrarna har NPF. Börjar seriöst tro på x antal medlemmar i tråden som skrivit om Munchausen by proxy!