Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-08, 19:53
  #32509
Avstängd
Giant Squids avatar
Som avslutningsakten den första dagen på musikfestivalen på Max Yasgurs bondgård i Bethel utanför New York 1969 klev folksångerskan Joan Baez upp på scenen i Woodstock.
Senare så har hon även tagit till penslarna som uttrycksform och målar människor hon beundrar. 2021 så har hon en utställning i Mill Valley, Californien kallad "Mischief Makers".
Och vem är inte porträtterad där av denna superlegendar om inte Greta.....

Utgångspris $25000 om nån är intresserad.

Citat:
Joan gets emotional every time she talks about Greta Thunberg

I can’t even begin,” Joan says. “She just has the guts and the wits, she’s fearless and funny. And she’s 24/7 for the cause.

Joan, who has been known to mince few words herself, says, “She doesn’t mind telling it like it is,

Joan is particularly impressed by Thunberg’s commitment to practicing what she preaches

“She’s open about Asperger, which is really helpful for people to be able to talk about things like that,”
https://seagergray.com/artwork/9871-...mtype=painting

Joan Baez's Portraits Celebrate Anthony Fauci, Kamala Harris and Other 'Mischief Makers'
https://www.kqed.org/arts/13890909/j...ischief-makers
2021-01-09, 10:19
  #32510
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Hoppla. Det såg man inte komma (köldrekord).
Var det inte rekordkallt i Canada, Ryssland förra året? Alla gapar om ovanligt milt i syd-Mellansverige.
Svartvitt seende, Gretas paradgren
Hur ska hon bortförklara det?
Svar : inte alls.
(Eller är det hennes förtjänst efter all flygskam ;p nu sjunker utsläpp som Fan =blir kallare)
Det minskade flygandet har tyvärr inte haft någon inverkan på klimatet. 2020 var det varmast uppmätta någonsin. Sommaren förra året var det 5 grader varmare än normalt i Sibirien. T.o.m. Putin var mycket oroad. Så tyvärr har Greta rätt. Det är otäckt.
2021-01-09, 14:17
  #32511
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
Jag är så förbannat trött på allt daltande och uppståndelse med denna Greta. Att hon äns syns i media är en jävla skam hur veka och trångsynt dagens media är , Hämta henne i polisbil och kör henne till skolan, sätt föräldrarna i arresten och hota med soc, böter och fängelse som det gör med andra barn som undviker skolan, vi har skolplikt i Sverige och det gäller alla andra barn det borde även gälla lilla Greta också. sätt henne i skolbänken. det hon gör är bara waste off time, ingen lyssnar på en liten tösasnutt som knappt fått första mensen! Tydligen i Sverige kan man göra som man vill bara för hon har kända föräldrar och släkt med kända skådespelare! Ett jävla hyckleri
Du är några år för sent ute. Skolplikten gäller tom årskurs 9 i grundskolan. Den har Greta gått ut för länge sedan nu. I gymnasiet finns ingen skolplikt.
2021-01-09, 19:12
  #32512
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Patti Smith's karriär toppade 1978 med albumet "Easter". Helt tack vare hitlåten "Because the Night" (skriven av Bruce Springsteen) som nådde nummer 13 på Billboard.

Att 74-åriga Smith hyllar Gretakan ju ses som något positivt. Smith kan även ses som ett exempel på vilka psykiska problem som kan komma av att uppfostras som ett Jehovas Vittne.
Patti Smith brukar vara synonymt med begreppen, fullsatt, sold out, på sina turneer. Såsom senast hon besökte Stockholm 2019, 4plus rescensioner, och tillägnade låten My blakean year, till Greta Thunberg.

Vilka som har uppfostrat dig lär vi få grunna över, vem kan ha fostrat en så störd mytoman?
2021-01-09, 19:28
  #32513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Patti Smith brukar vara synonymt med begreppen, fullsatt, sold out, på sina turneer. Såsom senast hon besökte Stockholm 2019, 4plus rescensioner, och tillägnade låten My blakean year, till Greta Thunberg.

Vilka som har uppfostrat dig lär vi få grunna över, vem kan ha fostrat en så störd mytoman?
Med smicker kommer du ingen vart! Jag har de första fyra plattorna med Smith, och jag kan lova dig att jag var den ende på min högstadieskola som lyssnade på henne. (Jag började lyssna på Smith 1977.) De plattor som kom senare tyckte jag dock inte var något att ha. Sold out beror (som du kanske vet) på hur stor lokalen är. Sålde hon ut Globen eller?
2021-01-09, 19:33
  #32514
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Med smicker kommer du ingen vart! Jag har de första fyra plattorna med Smith, och jag kan lova dig att jag var den ende på min högstadieskola som lyssnade på henne. (Jag började lyssna på Smith 1977.) De plattor som kom senare tyckte jag dock inte var något att ha. Sold out beror (som du kanske vet) på hur stor lokalen är. Sålde hon ut Globen eller?
Ja , man kan ju leka det här spelet länge om man är störd. Men ja hon är fortfarande väldigt populär och får ständigt nya fans.
2021-01-09, 19:45
  #32515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja , man kan ju leka det här spelet länge om man är störd. Men ja hon är fortfarande väldigt populär och får ständigt nya fans.
Jag får väl erkänna att det är länge sedan jag följde med vad som händer på musikscenen. Det överlåter jag åt mina (jämnåriga med Greta™) barn. Och du kommer fortfarande ingenstans med smicker. Förolämpningar från anonyma fungerar inte så bra. Inte från dem som öppet visar sin identitet heller, när jag tänker på saken... Jag är inte direkt lätt att provocera, men fortsätt gärna att försöka! Du har ett icke ringa underhållningsvärde, även om jag tycker att inspiratoeren var skojigare.
2021-01-09, 20:16
  #32516
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag får väl erkänna att det är länge sedan jag följde med vad som händer på musikscenen. Det överlåter jag åt mina (jämnåriga med Greta™) barn. Och du kommer fortfarande ingenstans med smicker. Förolämpningar från anonyma fungerar inte så bra. Inte från dem som öppet visar sin identitet heller, när jag tänker på saken... Jag är inte direkt lätt att provocera, men fortsätt gärna att försöka! Du har ett icke ringa underhållningsvärde, även om jag tycker att inspiratoeren var skojigare.
Jag är sjukt ointresserad att höra om dina skivsamlingar eller andra mytomaniska självutbredelser i en skvallertråd om Greta Thunberg. Men det är många förtappade som försöker segla i Gretas strålkastarljus.

Som en musikkritiker skrev så är Greta den mest pooulära protestmusikern just nu trots att hon inte själv tagit en ton. Hon är samplad i flertalet musikgenrer och inspirerat till massa musikverk. Och hon som person är faktiskt stöpt i samma form som Baez och Smith mfl,. Det är bara att glädjas åt som svensk och hoppas att hon själv ger ut nåt album nångång.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2021-01-09 kl. 20:18.
2021-01-09, 23:41
  #32517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag är sjukt ointresserad att höra om dina skivsamlingar eller andra mytomaniska självutbredelser i en skvallertråd om Greta Thunberg. Men det är många förtappade som försöker segla i Gretas strålkastarljus.

Som en musikkritiker skrev så är Greta den mest pooulära protestmusikern just nu trots att hon inte själv tagit en ton. Hon är samplad i flertalet musikgenrer och inspirerat till massa musikverk. Och hon som person är faktiskt stöpt i samma form som Baez och Smith mfl,. Det är bara att glädjas åt som svensk och hoppas att hon själv ger ut nåt album nångång.
Du är ju för söt! Jag har aldrig varit på konsert med Smith, men faktiskt med Baez en gång i början av 1980-talet. Vad gäller protestmusik, så är det ju ett ganska marginellt fenomen. Jag har några plattor med The Dead Kennedys, men de slog ju aldrig stort om man säger så. Jag har mycket annat som definitivt är utanför main stream, men jag skall inte tråka ut dig med någon uppräkning. Du har ju redan nämnt att du inte är intresserad, så det respekterar jag. Att Greta™ är populär på alternativscenen är faktiskt ungefär lika intressant som min skivsamling. Det vill säga inte särskilt intressant, annat än för en mycket liten skara. För det handlar om en mycket liten skara. Men den lilla skaran brukar å andra sidan tycka att de själva är makalöst viktiga och intressanta. Jag umgicks en del med dylika pretentiösa människor i ungdomsåren, så jag är väl förtrogen med fenomenet. Navelskådare. Precis som Greta™, som tror att världen kretsar runt henne. Men hon blir förhoppningsvis vuxen en dag. Det kanske du också blir?
2021-01-10, 00:45
  #32518
Avstängd
Giant Squids avatar
4:30 eller vad det blir nu i natt livestream, Greta och Dalai Lama.

The Dalai Lama with Greta Thunberg and Leading Scientists: A Conversation on the Crisis of Climate Feedback Loops
https://www.mindandlife.org/event/th...eedback-loops/
2021-01-10, 17:08
  #32519
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
4:30 eller vad det blir nu i natt livestream, Greta och Dalai Lama.

The Dalai Lama with Greta Thunberg and Leading Scientists: A Conversation on the Crisis of Climate Feedback Loops
https://www.mindandlife.org/event/th...eedback-loops/
Är Jimmie inbjuden?
Kommer Greta kommentera snöovädret i Spanien? Ny istid på g?
2021-01-12, 07:37
  #32520
Medlem
Nu får du chansen att slicka på Greta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in