Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Jag antar att det budskap som man vill skicka med det där diagrammet är att det är kvinnans ensak varför hon gör abort eftersom det är hennes kropp och ingen annan har rätt att lägga sig i. Hon behöver inte heller förklarar sig.
Så de alternativ du listar upp ryms redan i någon av de påhittade "tårtbitar" som finns i det påhittade diagrammet.
Det här är inget jag tar direkt ställning i för det är svåra frågor och situationen kring en abort kan vara komplex, men jag antar att en modern kvinna tänker just så här.
Det är nästan rörande hur somliga nästan slår knut på sig själva i sin iver att försvara lilla Greta
Om hon hade velat säga att det är kvinnans rätt att själv bestämma över abort kunde hon väl kläckt ur sig det direkt, istället för att lägga upp ett bisarrt diagram?
Fast då hade hon fått frågan om hur länge det ska vara tillåtet. I åtta veckor? Tolv? 22? Ända fram till förlossningstillfället?
Om du tror att det råder ”konsensus” om hur ”moderna kvinnor” resonerar så tror jag du har fel. Alla är dessbättre inte rabiata och aggressiva. Det finns också många med stort religiöst och andligt intresse osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Jag tror inte att moderna kvinnor har den extrema attityden. Kvinnors rätt till abort är en sak, men den ytliga och aggressiva attityden i memet passar inte. Hur skulle klimatrörelsen kunna framhålla barnens rätt till en framtid med en sån attityd till de ofödda?
De som praktiskt taget äger jorden och styr Keelingkurvan behöver abortera den framtid som ändå inte är deras för att tillvarata sina intressen. Och de kan raljera med samma lättsinne.
Den hårda feminismen är nog klimatkampens största svaghet. Och aldrig har väl Greta fått så många likes så snabbt som för diagrammet, 200000 snart?
Jag vet inte om klimatkampen kännetecknas speciellt av ”hård feminism”, kan du förklara dig lite närmare? Däremot är den vänster så att det skriker om det. Värre än då, den stöds av och stöder våldsbejakande vänstergrupperingar.
Sen kan man ju undra varför Greta har fått så många gillningar för diagrammet. Vad säger det om tankeförmågan hos dem som tryckt på knappen? Stöder de också sena aborter som Osynlige.Mannen berättade om?