2021-09-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har Greta angripit den nya abortlagen i Texas? Vad säger hennes rabiata feministiska väninnor om det?
Jag tror de helt stödjer Greta här, då den nya abortlagen i Texas är väldigt restriktiv, och gör det väldigt svårt för en tjej att få abort över huvud taget.

De radikala feministtjejerna runt Greta på Mynttorget verkade ju vara väldigt abortvänliga!

Det påstås i kommentarerna att Greta har angripit den nya antiabortlagen i Texas, men om hon har skrivit om den, har jag ännu inte sett hennes inlägg om lagen!
2021-09-05, 21:52
Medlem
Amors avatar
Har Greta gått från klimatfrågan till att propagera brett för alla "woke-frågor"?

Är hon någon slags talesperson för den globala vänsterliberalismen? Demokratiska partiet i USA och EU verkar typ vara hennes arbetsgivare.
2021-09-05, 22:00
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, Greta har nu fått över en miljon likes för sitt abortdiagram. Så som PR var det väldigt lyckat, som inför känsliga internationella förhandlingar, som hon ska delta i, var det väldigt misslyckat!

NEJ, Greta har EJ rätt att lägga ut vad som helst!

Hennes andliga vigning hos Lakotas innebär vissa förpliktelser, både andliga och juridiska. Detta särskilda ansvar för Greta, har First nations varit mycket tydliga med!

Liknande hur en präst eller en pastor kan avkragas, kan Gretas andliga invigning hos Lakotas upphävas, om hon missköter sig!

Då kan även hennes andliga kolibri-halsduk som hon fick i Vancouver, bli återkrävd av henne!

Men herre min skapare... vad mycket ilska mot Greta! Snacka om att ogilla Greta!
2021-09-05, 22:06
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Dessutom räknas Greta med största sannolikhet som ansvarig utgivare för sina sociala medier, eller i vart fall jämställd med en ansvarig utgivare för sina sociala medier, då inläggen där ju är verkligt omfattande både i antal och i spridning.

Detta innebär att Greta har ett juridiskt ansvar för inläggen, även när andra skriver dem.

Så klart innebär detta att Greta måste kolla noga inläggen en extra gång, innan de läggs ut, oavsett om hon själv eller någon annan har skrivit dem!

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagramkonton, när vi möttes personligen. Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!

Bläjp! Spelar det någon roll egentligen? Lugna ner dig, vet jag...
2021-09-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Men herre min skapare... vad mycket ilska mot Greta! Snacka om att ogilla Greta!
Det handlar inte om ilska, det handlar om att Greta behöver inse betydligt bättre, att hennes stora inflytande även ger henne ett stort ansvar.

Beträffande att en andlig vigning kan återkallas, är det inte min info, utan info från First nations.

Man var riktigt sura på, att Greta inte gjorde mera för svältande barn hos First nations. Covid-19 har gjort att den redan tidigare höga arbetslösheten har blivit extremt hög. Många indianfamiljer har väldigt ont om mat!

Många i First nations saknar legitimation och Social security number, och har därför svårt att få federal hjälp.

Att Greta med största sannolikhet bedöms vara ansvarig utgivare, kan påverka henne en hel del juridiskt i vissa lägen!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 22:12.
2021-09-05, 22:09
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
MidlifeMommy, Båda alternativen innebär att Greta, trots sin mycket höga intelligens, är en tonåring, som ännu inte har ett fullt ut vuxet (säkerhets)tänkande.

Man kan säga, att båda alternativen innebär att barnet i Greta tittade fram! Barn är sämre på konsekvenstänkande och lever mera i nuet.

Greta sa tidigare flera gånger med eftertryck till mig, att bara hon skrev på sina Twitter- och Instagram-konton, när vi möttes personligen.

Jag litade på hennes uppgifter. Idag är jag osäker på om hennes uppgifter stämmer!

Dock är abortdiagrammet PR-mässigt en fullträff, men det ersätter EJ ett gott omdöme!

PR är vad som räknas, vid behov kan man alltid pudla. Skulle inte vara första och inte sista gången som en offentlig person pudlar.
2021-09-05, 22:24
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Det finns unga runt Greta som menar väldigt bestämt, att vi vuxna bara får vara med, så länge som vi gör precis som de unga vill. Vissa av de radikala mycket unga feministtjejerna har denna mycket destruktiva inställning.

Det är därför att även den här alarmismen kommer att blåsa över inom kort.

Majoriteten bryr sig så länge det räcker att trycka på en "gilla-knapp", att verkligen ställa om och sälja bilen och inte resa några längre sträckor är otänkbart.
Sälja alla saker som konsumerar onödig el som tv, mobiler, datorer och liknande är inte heller troligt att någon kommer att göra.

Elbilar ska ALLA ha, hur elen och batterierna kommer till är sekundärt.
Dom vill ha bort det idag det enda hållbara sättet att få el till allt....kärnkraft.

Nä, tyvärr så lever mupparna i en utopi som aldrig kommer att inträffa.

Men låt barnen få ha sitt lilla roliga, dom växer upp en vacker dag dom med.
2021-09-05, 22:30
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Det handlar inte om ilska, det handlar om att Greta behöver inse betydligt bättre, att hennes stora inflytande även ger henne ett stort ansvar.

Beträffande att en andlig vigning kan återkallas, är det inte min info, utan info från. First nations.

Man var riktigt sura på, att Greta inte gjorde mera för svältande barn hos First nations. Covid-19 har gjort att den redan tidigare höga arbetslösheten har blivit extremt hög. Många familjer har väldigt ont om mat!

Många i First nations saknar legitimation och Social security number, och har därför svårt att få federal hjälp.

Greta behöver ditt och Greta behöver datt... Ska inte Greta få avgöra vad hon behöver? Varför ska någon pådyvla henne vad hon behöver och vad hon inte behöver? Visst får hon stå till svars för sina beslut, men just nu klär hon skott för vad andra tycker och tänker.

Jag förstår First Nations problem med avsaknad av personnummer och därmed också legitimation, det har skrivits en del om det. Men Greta är en tonåring, hon har Asperger och hon har sitt specialintresse; svältande barn på andra sidan av pölen ingår troligen inte i hennes viktigaste prioriteringar, även om hon säkert ömmar för dem. Någon måste ha varit väldigt naiv eller väldigt desperat, eller ha misförstått Gretas intresse - om de väntade sig att Greta skulle kunna påverka reservatindianernas villkor i Kanada.

Nota bene: heter inte det Social Insurance Number i Kanada? Begreppet SSN är väl amerikanskt... Rätta mig om jag tänker fel.

EDIT: Att jag skrev "ilska" beror på det markanta överflödet av utropstecken i texten som jag kommenterade. Överanvändning av utropstecken brukar förknippas med antingen aggressivitet eller skrikig framtoning i skrift.
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-09-05 kl. 22:35. Anledning: Ytterligare förklaring
2021-09-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Greta behöver ditt och Greta behöver datt... Ska inte Greta få avgöra vad hon behöver? Varför ska någon pådyvla henne vad hon behöver och vad hon inte behöver? Visst får hon stå till svars för sina beslut, men just nu klär hon skott för vad andra tycker och tänker.

Jag förstår First Nations problem med avsaknad av personnummer och därmed också legitimation, det har skrivits en del om det. Men Greta är en tonåring, hon har Asperger och hon har sitt specialintresse; svältande barn på andra sidan av pölen ingår troligen inte i hennes viktigaste prioriteringar, även om hon säkert ömmar för dem. Någon måste ha varit väldigt naiv eller väldigt desperat, eller ha misförstått Gretas intresse - om de väntade sig att Greta skulle kunna påverka reservatindianernas villkor i Kanada.

Nota bene: heter inte det Social Insurance Number i Kanada? Begreppet SSN är väl amerikanskt... Rätta mig om jag tänker fel.

EDIT: Att jag skrev "ilska" beror på det markanta överflödet av utropstecken i texten som jag kommenterade. Överanvändning av utropstecken brukar förknippas med antingen aggressivitet eller skrikig framtoning i skrift.
Du tänker rätt om SSN.

Kritiken mot Greta för bristen av stöd från henne, gällande de svältande barnen, kom främst från First nations i USA. Liknande problem med stora problem med att få tag på mat, särskilt till barnen, finns dock även för First nations i Canada.

Inte minst den insiktsfulla inuitledaren i Canada Leesee Papatsie har skrivit mycket om detta, och hållit många demonstrationer mot matbristen och de höga matpriserna. Hon har dock vad jag vet undvikit, att direkt kritisera Greta.

Jag tycker mycket om Greta, men ibland behöver hon en äkta väckarklocka som jag! Greta är en mycket speciell blandning av stor insikt och bristande insikt, av stor kunskap och av bristande kunskap.

Om Greta inte ville ha ett betydande ansvar för First nations, borde hon aldrig ha accepterat sin andliga invigning i Standing Rock-reservatet i USA!

Man var noga med att förklara för Greta, att den andliga invigningen var en allvarlig sak, som innebar ett större ansvar för henne för hela hennes fortsatta liv! Så sker för övrigt alltid vid en sådan invigning. Så reservatsindianerna i både USA och Canada förväntade sig en hel del från/av Greta.

Greta blev även andligt välsignad av First nations i Canada, i Montreal och i Vancouver

Utropstecknen var bara för att understryka budskapet, inte för att jag var rejält arg. Är mera orolig och bekymrad, för att Greta ställer återigen till med onödiga större problem för sig själv!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 23:20.
2021-09-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Om du tror att det råder ”konsensus” om hur ”moderna kvinnor” resonerar så tror jag du har fel. Alla är dessbättre inte rabiata och aggressiva. Det finns också många med stort religiöst och andligt intresse osv.
Härom dagen hörde jag en vän av kvinnligt kön yttra: "Vi vill inte ha någon jävla jämlikhet! Låt var och en göra det den är bäst på." (Då bör det även nämnas att min väninna arbetar inom ett extremt mansdominerat yrke. Eftersom det passar henne.)
Citat:
Så en viss kemist i tråden tycks här ha rätt. Måste säga, att hans beskrivning av mixerstaven och sugen är lika extremt motbjudande, som beskrivningarna av liknande ytterst fula ingrepp vid födslar i Kina!
Folk här i Sverige är i regel helt omedvetna om vad den amerikanska debatten handlar om. (Hur många i Sverige försvarar mord av barn strax innan förlossningen?) Men det meme som Greta™ vidaretwittrade kommer från den kretsen. De som tycker att en kvinna har rätt att säga "mörda barnet" 5 minuter innan det kommer ut i världen. Men som någon påpekade så är det nog någon annan än Greta™ som sköter hennes Twitter. Inte skulle väl en ung kvinna som behärskar avancerad vetenskaplig litteratur och även är upptagen i internationella och känsliga förhandlingar, råka vidaretwittra något så plumpt och ogenomtänkt? Så vem är det egentligen som sköter Greta™:s Twitter? (Att kasperdockans Facebook är outsourcad visste vi redan.)

Likväl är det legitimt att ställa frågan: När anser Greta™ att gränsen för abort skall dras?
6 veckor? 40 veckor? 20 år efter födseln? Någon har i hennes namn på Twitter publicerat åsikten att det är kvinnans rätt. Då inställer sig frågan om Malena bör ha rätt att avliva Greta och Beata? (Åtminstone om de inte levererar pengar.) Ingen ställer dock frågan om reciprocitet.
2021-09-05, 23:45
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.the...-288719/%3famp

"Greta Thunberg shares powerful chart that explains why women get abortions!"
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 23:48.
2021-09-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Härom dagen hörde jag en vän av kvinnligt kön yttra: "Vi vill inte ha någon jävla jämlikhet! Låt var och en göra det den är bäst på." (Då bör det även nämnas att min väninna arbetar inom ett extremt mansdominerat yrke. Eftersom det passar henne.)

Folk här i Sverige är i regel helt omedvetna om vad den amerikanska debatten handlar om. (Hur många i Sverige försvarar mord av barn strax innan förlossningen?) Men det meme som Greta™ vidaretwittrade kommer från den kretsen. De som tycker att en kvinna har rätt att säga "mörda barnet" 5 minuter innan det kommer ut i världen. Men som någon påpekade så är det nog någon annan än Greta™ som sköter hennes Twitter. Inte skulle väl en ung kvinna som behärskar avancerad vetenskaplig litteratur och även är upptagen i internationella och känsliga förhandlingar, råka vidaretwittra något så plumpt och ogenomtänkt? Så vem är det egentligen som sköter Greta™:s Twitter? (Att kasperdockans Facebook är outsourcad visste vi redan.)

Likväl är det legitimt att ställa frågan: När anser Greta™ att gränsen för abort skall dras?
6 veckor? 40 veckor? 20 år efter födseln? Någon har i hennes namn på Twitter publicerat åsikten att det är kvinnans rätt. Då inställer sig frågan om Malena bör ha rätt att avliva Greta och Beata? (Åtminstone om de inte levererar pengar.) Ingen ställer dock frågan om reciprocitet.
Om någon annan än Greta sköter delvis hennes Twitter-konto, är nog hennes pappa Svante huvudmisstänkt!

Vad jag har förstått är han den mest aktiva av medarbetarna på Gretas och Beatas stiftelse.

Som Malena skrev i familjens bok, har Svante ett humör som inte alltid är till hans fördel.
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-05 kl. 23:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in