Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-06-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om det är korrekt att inte bara Greta™ utan även mamma Malena förnekar anorexin, så har Malena givetvis en enorm skuld. (Som hon aldrig kommer att erkänna.) Eller är det någon som tror att Greta™:s dåliga hälsa och uteblivna pubertet inte har med föräldrarna att göra?
För länge sedan ansågs föräldrarna ha en stor skuld i att barn fick autism. Det är länge sedan barnpsykiatrin har övergivit denna uppfattning. I själva verket gör många föräldrar allt för sitt annorlunda barn och kämpar mycket hårt för sitt annorlunda barn!
2021-06-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är en mycket bra fråga. Har några gånger sagt till Greta, att en av en ledares viktigaste uppgifter är att utbilda och träna en ersättare och en möjlig efterträdare, om något skulle hända. Greta har svarat, att hon bara är en aktivist bland många andra aktivister, och att hon främst bara lyckats med att vara på rätt plats på rätt tid.

Greta vill alltså inte heller gärna erkänna att hon är en ledare!

På det internationella F4F-mötet i Lausanne, Schweiz vägrade hon att väljas till mötesordförande, men hon var ändå den, som alla representanter för de lokala aktions- och arbetsgrupperna lyssnade mest på och den som nästan alla journalister ville intervjua. Uppmärksamheten följer Greta som en stark strålkastare!
Vad tycker hon själv om uppmärksamheten Att hennes budskap kommer ut förstår jag hon tycker. Jag undrar om hon trivs att vara I centrum
2021-06-30, 17:01
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det är en mycket bra fråga. Har några gånger sagt till Greta, att en av en ledares viktigaste uppgifter är att utbilda och träna en ersättare och en möjlig efterträdare, om något skulle hända. Greta har svarat, att hon bara är en aktivist bland många andra aktivister, och att hon främst bara lyckats med att vara på rätt plats på rätt tid.

På det internationella F4F-mötet i Lausanne, Schweiz vägrade hon att väljas till mötesordförande, men hon var ändå den, som alla representanter för de lokala aktions- och arbetsgrupperna lyssnade mest på och den som nästan alla journalister ville intervjua. Uppmärksamheten följer Greta som en stark strålkastare!
En sekt lever på att ha en ledargestalt. Tyvärr. Hon är i den positionen. En galjonsfigur. Men om hon blir sjukskriven så blir hon och andra tvungna att se sig om efter efterträdare.
2021-06-30, 17:04
Medlem
Citat:
För länge sedan ansågs föräldrarna ha en stor skuld i att barn fick autism. Det är länge sedan barnpsykiatrin har övergivit denna uppfattning. I själva verket gör många föräldrar allt för sitt annorlunda barn och kämpar mycket hårt för sitt annorlunda barn!
De allra flesta barn som får diagnosen Aspergers syndrom utvecklas helt normalt. Jag är själv far till två stycken, via hab och på andra vägar så har jag träffat många andra barn med diagnosen. Ingen, upprepar ingen har varit i närheten av att vara så sjuk som Greta™. Om Malena själv inte erkänner att Greta™ har anorexi så är hon definitivt en del av problemet.
2021-06-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Tycker Greta om att vara i centrum i tidningar tex
Hon har sagt att hon har inget emot att vara känd, när det hjälper klimatkampen.

Greta har sagt lite skämtsamt, att jag kan ju inte förebrå någon, jag har ju valt att leva det här livet som känd!

Hon har också talat om att man är en rollmodell som kändis, och att många människor gärna tar efter vad en kändis säger och gör. Greta har här även sagt, att vi människor är sociala djur som härmar varandra! Märkte att Greta här betonade att även vi människor är djur!
2021-06-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vad tycker hon själv om uppmärksamheten Att hennes budskap kommer ut förstår jag hon tycker. Jag undrar om hon trivs att vara I centrum

Tror jag inte hon gör. Såg dokumentären på SVT och hon utryckte både ångest, oro och stress inför talet hon skulle hålla.

Greta tycker nog att allt ligger som en press på henne.
2021-06-30, 17:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En sekt lever på att ha en ledargestalt. Tyvärr. Hon är i den positionen. En galjonsfigur. Men om hon blir sjukskriven så blir hon och andra tvungna att se sig om efter efterträdare.
F4F är ju uppdelat i autonoma celler där varje del kan sköta sig själva.
Jag finner det inte omöjligt att F4F skulle rulla på även utan Greta.
Förövrigt såg hon ganska välmående ut i Arnoldvideon.
2021-06-30, 17:16
Medlem
Citat:
Där håller jag med dig helt och hållet.För så är det. Jag har själv kompisar vars barn har olika diagnoser.
2021-06-30, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tror jag inte hon gör. Såg dokumentären på SVT och hon utryckte både ångest, oro och stress inför talet hon skulle hålla.

Tycker också att det verkar vara precis som du säger Det är fruktansvärt
2021-06-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja det måste dom
2021-06-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

Sant är Greta ofta upplevt stress och press. Vissa journalister har märkt, att hon ibland inte mått så bra på vissa möten, och därför kallar henne för den motvilliga aktivisten.

Själv tycker jag att Greta är värd all respekt och beundran, som kommit så långt trots alla sina betydande svårigheter och funktionsnedsättningar.

Kom dock ihåg att Greta talat om att hennes Asperger även varit en tillgång, som ofta hjälpt henne att vara laserfokuserad! Greta har betonat att samhället till stor del avgör om ens läggning är en tillgång eller en belastning. Hon har även betonat att Asperger är en läggning!
2021-06-30, 17:22
Medlem
Citat:

Att hon råkat vara på rätt plats och tid.Det tror jag tyvärr inte på.Det är osannolikt i mina små öron. Jag tror att Malena Svante mm mm ligger bakom detta.Den uppfattningen har dom flesta jag har pratat med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in