Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Vad löjligt, jag har inte skrivit att jag inte vet vem Soros är. Jag skrev att han inte korrekturläser Gretas manus. Det vet inte du heller, vem som skriver vad hon ska tycka och säga!
Snälla Greven. Jag är ett Greta fan!
Jag ironiserade mot alla dessa haters som du också har upptäckt.
Och idioten som jag syftade till. Det är jag - i hatarnas ögon. de som tjatar om någon som verkar heta Soros. Inte du!
De flesta av Gretas anhängare har nog pyst härifrån. Tråden har blivit ett "tillhåll" nämligen, av obskyra typer som hatar, konspirerar och baktalar Greta. Och är bittra över att deras åsikter hamnat i bakvattnet och t.o.m. svartlistats. Så man får förstå dom.
Inte lätt att vara Gretahatare, eller som en del själv säger: Vi är bara kritiska till vad hon säger och hur hon utnyttjas.
Och sen låtsas dom till råga på allt tycka synd om henne.
Så en sån här staty vid ett universitet är ett hån för dom.
Nu tycker en debattör att vi ska byta ut statyn över Karl den XII mot en av Greta också.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...staty-av-greta
Efter ett års arbete är konstnären Christine Charlesworths Greta-staty nu nästan färdig. Den 30 mars kommer hennes bronsskapelse att avtäckas på universitetet i Winchester i södra England.
Under fjolåret var Christine Charlesworth en av flera skulptörer som fick presentera sina idéer för en framtida staty över klimataktivisten. Ursprungligen skulle Greta Thunberg avbildas sittandes iklädd sin karakteristiska gula regnjacka. I slutversionen är svensken i stället stående med hanen utsträckt mot betraktaren.
Kanske lite Karl den XII över den då.
Och det är ett krig som hon har och fortfar utkämpar. Med svåra fiender. Men med stort och fint mål.
Amen.