Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tror att det var mest artisterna som gjorde att det kom så mycket folk. Sen att corona restriktionerna nyligen har tagits bort.

Ja, konserter med populära artister brukar locka till sig folk. Den här var väl gratis också? Och precis som du skriver är folk glada över att få komma ut igen, det ser man på bland annat på idrottsevenemang.

På nyheterna sa de ikväll att resorna till höstlovet är i princip slutsålda. All flygskam är som bortblåst, eller också trotsar folk den och åker ändå. Hjälper det inte att Greta får så mycket gratisreklam och mediautrymme? Varför tappar MP väljare hela tiden?

Fast det är klart, alla som gick och lyssnade på den här konserten har säkert slutat flyga för länge sen och åker enbart kollektivtrafik. Veganer är de också och handlar enbart secondhand. Man måste ju ”treat the crisis as a crisis” som Greta säger och våra CO2-släpp måste ner till noll. Då utgår jag från att alla hennes fans lever som hon predikar (inte som hon lever, för det är uppenbarligen något annat).

Ett absolut måste är att de inser problemet med att IT också är väldigt energikrävande och förslagsvis därför slutar upp med sociala medier omedelbart. Där har Greta och hennes följarskara något att tänka på.
2021-10-17, 03:41
Medlem
kukflashs avatar
Hur många ton koldioxid släppte festivalen ut egentligen? Lär väl ha gått åt en jävla massa ström. Lägg även till folk/artister som åkt dit enbart för att se henne. Miljövänligt minsann. Hon kan köra Skype-möte nästa gång.
2021-10-17, 05:57
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Fullt party pågår.
Greta öppnar med att rickrolla publiken.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ublik-for-fors

Tyvärr så hypade Inspiratoeren hennes sång och danskunskaper till absurdum, så sen när det väl kommer klipp så kan jag inte annat än att bli besviken.
Under medel skulle jag säga.
Vissa inlägg från hennes svans har ju fått mig att plocka fram skämskudden.

Hur går det för henne att bo själv, jag gissar att Svante kommer över dagligen och ser till att hon äter osv.
Eller är det ett LSS-boende?
2021-10-17, 07:13
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Tyvärr så hypade Inspiratoeren hennes sång och danskunskaper till absurdum, så sen när det väl kommer klipp så kan jag inte annat än att bli besviken.

Hur går det för henne att bo själv, jag gissar att Svante kommer över dagligen och ser till att hon äter osv.
endeEller är det ett LSS-bo?
De borde väl vara en grotta i skogen. Utan ström och vatten, mat får hon genom bär och gräs, på vintern så får hon skjuta hare med slangbella eller pilbåge, tillverkad av en enbuske i samma skog.
Då först blir hon trovärdig så kommunist hon är
2021-10-17, 07:32
Medlem
Citat:

Nej, sången och dansen var förfärlig. Ser ut som Glada Hudik-teatern eller lyteskomik. Kanske låter det bättre när hon sjunger ballader och gör piruetter för Inspiratoeren? Hon hade väl högsta betyget i musik från Kringlaskolan också så det var säkert bara igår hon var kass.

Kommentarerna i Aftonbladet om Greta och hennes ”fakta” ovanpå det: Var får folk allt från? De har åtminstone inte läst på själva. Tar bara för givet att Greta har rätt. Säger hon något så bara måste det ju vara sant.
2021-10-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
De borde väl vara en grotta i skogen. Utan ström och vatten, mat får hon genom bär och gräs, på vintern så får hon skjuta hare med slangbella eller pilbåge, tillverkad av en enbuske i samma skog.
Då först blir hon trovärdig så kommunist hon är

Ja, vad menas egentligen med ”Uproot the system?” Att Greta ska ha tre hästar, två hundar och en alldeles egen lägenhet i bostadsbristens (och bostadslösas) Stockholm? Att Svante ska glida omkring på Kungsholmen med sin Tesla och Peg Parnevik flygpendla fram och tillbaka över Atlanten?

Tyvärr har vi nästan inga riktiga journalister som ställer riktiga frågor. Istället blir det hyllningar av typen ” tack Greta för att du synliggör klimatkrisen och kämpar för samernas rättigheter (och tar upp abortfrågan, att du bara orkar och hinner ha så många strängar på din lyra <3)! Och dessutom sjunger du så bra - inte undra på det med en mor som är operadiva <3

Hur Greta ska kunna få någon trovärdighet vete gudarna. Men även om journalisterna jobbar för henne tycks vanliga människor bli mer och mer kritiska. Och norska Nobelkommittén ville kanske inte göra ett val som de anar kommer att bli kritiserat och ifrågasätt i åratal efteråt. De har ju redan tidigare fattat en del märkliga beslut.
2021-10-17, 07:53
Medlem
Citat:

Men snälla nån, ser du inte hennes ”verkligt avancerade” danssteg? 😅
Är det nån mer än jag som kräktes lite i munnen av att se detta spektakel? Skämskudden räckte inte till på långa vägar kan jag säga.
2021-10-17, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Är det nån mer än jag som kräktes lite i munnen av att se detta spektakel? Skämskudden räckte inte till på långa vägar kan jag säga.

En skämsmadrass är ett minimum …

Först Blah Blah Blah-talet i Italien med den märkligt stirrande blicken och nu detta obalanserade uppträdande.

Vad blir det i Glasgow?
2021-10-17, 08:13
Medlem
Citat:

Jo du, skämskudden åkte fram. Samma typ av skämskudde som om en politiker skulle gjort detta, typ Stefan Löfven! När någon totalt ”o-cool” ska försöka sig på något och bjuda på sig själv.
2021-10-17, 08:45
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, vad menas egentligen med ”Uproot the system?” Att Greta ska ha tre hästar, två hundar och en alldeles egen lägenhet i bostadsbristens (och bostadslösas) Stockholm? Att Svante ska glida omkring på Kungsholmen med sin Tesla och Peg Parnevik flygpendla fram och tillbaka över Atlanten?

Tyvärr har vi nästan inga riktiga journalister som ställer riktiga frågor. Istället blir det hyllningar av typen ” tack Greta för att du synliggör klimatkrisen och kämpar för samernas rättigheter (och tar upp abortfrågan, att du bara orkar och hinner ha så många strängar på din lyra <3)! Och dessutom sjunger du så bra - inte undra på det med en mor som är operadiva <3

Hur Greta ska kunna få någon trovärdighet vete gudarna. Men även om journalisterna jobbar för henne tycks vanliga människor bli mer och mer kritiska. Och norska Nobelkommittén ville kanske inte göra ett val som de anar kommer att bli kritiserat och ifrågasätt i åratal efteråt. De har ju redan tidigare fattat en del märkliga beslut.

När jag ser Gretas "uproot the system" och tänker på hur mycket beroende av systemet som finns i Gretas liv så tänker jag samtidigt på stora filosofer med liknande tankegångar, t.ex. Vladimir Lenin, Andreas Baader och Jean-Paul Sartre. Två av de ovannämnda försökte "uproota" systemet, en av dem lyckades. Men levde han själv som han lärde? Njae... Hade någon av dem någon större trovärdighet? Inte det heller. Hindrade det dem från att agera? Nix!

Just nu är Greta trovärdig i mångas ögon - och framför allt i sina egna ögon. Så länge hon har nomenklaturans stöd så lär allt som talar för Greta upprepas in i absurdum. Allt som skulle kunna sänka hennes trovärdighet kommer att förtigas. Hennes eget koldioxidavtryck t.ex. talas det inte om.

EDIT: nu har jag tittat på Gretas framträdande: helt i linje med mina förväntningar, efter att ha läst inspiratoerens utgjutningar om hennes talanger.
Senast redigerad av AcchiaHe 2021-10-17 kl. 08:50.
2021-10-17, 09:00
Medlem
wwrs avatar
Efter galan igår så toppar Greta just nu Expressen med en dålig bild från hennes sång- och dans-nummer, bredvid en mycket bättre bild på en bonde med IS-skägg som fått barn i åskväder (Sång och dans är ju inte hennes områden.)

http://imgur.com/a/nF12rxV

Från Italien och Tyskland kommer däremot rapporter i världspressen om hennes klatschiga tal där hon härmar världsledarna och myntar begrepp som "blah, blah, blah" för att beskriva politikernas bristande miljöengagemang.

Allt medan Expressen och andra tidningar skriver artiklar om hur lite svenskar känner till Greta och därmed antyder att vårt miljöengagemang skulle vara dåligt.

Allt handlar om att Sverige skall läggas ned. Greta deltar i Den Stora Gröna Blåsningen där svenskar skall odugligförklaras och våra miljöpengar flyttas till EU.
Senast redigerad av wwr 2021-10-17 kl. 09:52.
2021-10-17, 09:03
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nej, sången och dansen var förfärlig. Ser ut som Glada Hudik-teatern eller lyteskomik. Kanske låter det bättre när hon sjunger ballader och gör piruetter för Inspiratoeren? Hon hade väl högsta betyget i musik från Kringlaskolan också så det var säkert bara igår hon var kass.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Jo du, skämskudden åkte fram. Samma typ av skämskudde som om en politiker skulle gjort detta, typ Stefan Löfven! När någon totalt ”o-cool” ska försöka sig på något och bjuda på sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
EDIT: nu har jag tittat på Gretas framträdande: helt i linje med mina förväntningar, efter att ha läst inspiratoerens utgjutningar om hennes talanger.
Jag har inte tittat på Greta™:s sång och dans, men recensionerna ovan tycks överlag vara en smula svala. Hur ser det ut på landets kultursidor, var det verkligen ingen som tyckte att hon gjorde bra ifrån sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in