Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har inte tittat på Greta™:s sång och dans, men recensionerna ovan tycks överlag vara en smula svala. Hur ser det ut på landets kultursidor, var det verkligen ingen som tyckte att hon gjorde bra ifrån sig?

Du missade inget viktigt Sången var katastrof. Har inte heller läst något om att hon gjorde det bra. Det var så pinsamt så man skämdes.Någon sångkarriär lär det aldrig bli för hennes del,inte heller dans.
2021-10-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Du missade inget viktigt Sången var katastrof. Har inte heller läst något om att hon gjorde det bra. Det var så pinsamt så man skämdes.Någon sångkarriär lär det aldrig bli för hennes del,inte heller dans.
Nu blev jag ju tvungen att titta (och lyssna) ändå. Det lät precis som när en gravt berusad person sjunger med i musiken på en fest. Dansen var bättre, hon höll faktiskt takten en stor del av tiden. Men sången var falsk från början till slut, riktigt illa var det. Hon skulle behöva bättre handlers som stoppar henne från dylika blamager.
2021-10-17, 10:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
OK sång och dans trots att hon verkade nervös och kanske inte haft tid att repetera så mycket.
2021-10-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
OK sång och dans trots att hon verkade nervös och kanske inte haft tid att repetera så mycket.

Tror inte att det hjälper när det var så falskt rakt igenom.
2021-10-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu blev jag ju tvungen att titta (och lyssna) ändå. Det lät precis som när en gravt berusad person sjunger med i musiken på en fest. Dansen var bättre, hon höll faktiskt takten en stor del av tiden. Men sången var falsk från början till slut, riktigt illa var det. Hon skulle behöva bättre handlers som stoppar henne från dylika blamager.

Ja absolut skulle hon behöva det
2021-10-17, 10:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Tror inte att det hjälper när det var så falskt rakt igenom.
Det tror jag.
2021-10-17, 10:41
Medlem
Citat:
Det tror jag.

Inte jag,då hon inte kan sjunga 😊
2021-10-17, 11:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Inte jag,då hon inte kan sjunga 😊
Hon hade väl högsta betyg i musik? Hon hade högsta betyg i allt utom svenska och gymnastik, men menade att hon kunde fått högsta även där om hon varit i skolan på fredagarna.
2021-10-17, 11:55
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Hon hade väl högsta betyg i musik? Hon hade högsta betyg i allt utom svenska och gymnastik, men menade att hon kunde fått högsta även där om hon varit i skolan på fredagarna.

Tack för ett gott skratt.
Det gör det hela faktiskt ännu sämre.
Jag antar att hennes musiklärare skäms ögonen ur sig nu.
Det verkar inte ha varit så höga krav på hennes skola.

Från vilken skola är dom höga betygen, hennes resursskola?
2021-10-17, 11:58
Medlem
Citat:

Va 😊 Den musikläraren måste varit tondöv 😊😊😊
2021-10-17, 12:08
Medlem
Giant Squids avatar
Bra uppladdning inför nästa vecka då det ska demonstreras i Stockholm. Säkert så värvade Greta några till deltagare.
Sen bär det utav till Glasgow. Fredagen den 5 november så har F4F Scottland meddelat statskontoret att ca 8000 deltagare kan dyka upp. På lördagen 6 så har COP26 koalitionen beräknat till statskontoret att de räknar med 50 000 demonstranter. Förutom Glasgow så kommer det demonstreras i London och 20 städer till.
2021-10-17, 12:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Jo du, skämskudden åkte fram. Samma typ av skämskudde som om en politiker skulle gjort detta, typ Stefan Löfven! När någon totalt ”o-cool” ska försöka sig på något och bjuda på sig själv.

Sedan får man tänka på att hon befann sig i en miljö med många kända, "coola" och professionella artister. Då kommer ju skillnaderna fram extra mycket, om man inte behärskar konsten. (Hur många här skulle vilja vara den som går upp på scen efter Loreen, inför en stor publik? )

Om det var bra eller dåligt att ta risken att uppträda vet jag inte. Det är ju modigt av henne att försöka gå bortom sina gränser. De flesta brukar uppskatta folk som bjuder lite på sig själva, även om resultatet inte blir helt perfekt.

Det finns en anledning till varför de valde just den här låten:

Citat:
I en gemensam kommentar till Aftonbladet säger Greta Thunberg och Andreas Magnusson om kuppen:

"Vi har ett internt skämt inom Fridays for future där vi alltid rick-rollar (spelar låten ’Never gonna give you up’) till varandra. Vi ville ge andra aktivister en rolig överraskning eftersom vi vet att de har arbetat så hårt med den här konserten. Vi är trots allt i grund och botten tonåringar som skojar med varandra, inte bara arga barn som media ofta porträtterar oss som."

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ublik-for-fors

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in