Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-25, 12:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Idag har Greta och Fridays for Future klimatdemostrerat. Bussar stoppades så kollektiva resenärer tvingades ta egen bil runt. Förbjud biltrafik var demonstrationens budskap.
2022-03-25, 19:39
Medlem
Världen lyssnar inte längre på Greta

https://www.aftonbladet.se/a/lV5kOo

Det verkar som att Gretas popularitet har minskat rejält i Sverige

Sen läste jag också på Sydsvenskan att ca
2.500 kom i Stockholm idag.
2022-03-25, 19:41
Medlem
Duerfs avatar
Hon är som en barnskådis. Nu är hon på väg att bli helt ointressant även för de som masturbatoriskt hyllat henne tidigare.
2022-03-25, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Hon är som en barnskådis. Nu är hon på väg att bli helt ointressant även för de som masturbatoriskt hyllat henne tidigare.
tycker ändå hon är rätt skön och uppoffrande i egenskap av adlad innerstadsbo. hennes revolutionära ambitioner håller jag högst ambitionella och genuina. hon hade lika gärna kunnat sippra wienerbröd i smögen utan minsta motstånd. men hon förefaller istället som genuin, följsam och målmedveten, trots sin gynsamma bakgrund. den största prestationen hennes ringa ålder till trots. en sannerligen beslutsam aktivist. med ett omatchat inflytande i modern tid. Det är med en klump i halsen jag tvingas beundra främst hennes mod och välvilja om än inte på något sätt jag för den delen ännu ifrågasätter hennes ännu suspekta samröre och egentligt individuella intentioner.
för att avsluta uppmuntrande å hennes vägnar anser jag hennes mod sällan övertäffad, det skulle väl väl vsra Jeanne D'arc som förvisso inte i närheten bemötte ett lika kaotiskt motstånd.

må gud skydda ärkeängeln Greta. som i egenskap av en ung kvinna tog det mest obehagliga klivet över bekvämlighetströskeln, för din och min skull.
2022-03-25, 23:52
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Vem har "hyllat" henne? Har du något exempel? Att tycka att hon har rätt i sak är inte att hylla.
2022-03-26, 00:40
Medlem
Gnomegirls avatar
Är det sant att hon är gravid??
Och vem är isåfall pappan? Hoppas verkligen inte att det är Svante för då skulle det bli ett jäkla hallå.

Såg detta (i mina ögon helt absurda) rykte på ett annat forum i kombination med en nytagen bild där hon till synes lagt på sig lite vikt.
Så nog blir man lite nyfiken iallafall. Kan det vara den där negerrapparen med vit mask som varit där och doppat?

MVH/Gnomegirl.
2022-03-26, 02:07
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vem har "hyllat" henne? Har du något exempel? Att tycka att hon har rätt i sak är inte att hylla.

DN som gjorde henne till chefredaktör för en dag?

Ärkebiskop Antje Jackelén som hävdade att "hon faktiskt är profetisk på samma sätt som de gammaltestamentliga profeterna var ihärdiga med sitt budskap".
2022-03-26, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Men snälla … hur har du kunnat missa det? Greta som skulle ”rädda planeten” och var ”Jesu efterträdare” och allt. Du har ju läst gubbarna här i tråden och deras litanior. (Bara som ett litet tips - Greta har inte alls ”rätt i sak”. Läs ett par böcker så kanske polletten trillar ner även hos dig.)

Nu har hon skitit i det blå skåpet så att det dånar. Anklaga Sveriges sosseregering för att vara rasistisk, hur smart är? Kommentarerna är inte nådiga på hennes Twitter. Det känns verkligen som om opinionen börjar svänga. Och när hon blir ombedd att förklara sig så försöker hon slingra sig med att hennes uttalande tagits ur sitt sammanhang (!)

I Oisin Cantwells artikel från igår sägs att hon hördes ropa ”vad fan håller ni på med?” i klimatdemonstrationen. Med det språkbruket och med ”you can shove the climate crisis up your ass” lär hon inte bli inbjuden att hålla fler anföranden i FN eller COP. De vill förstås inte ha obalanserade och oförutsägbara deltagare som dessutom anklagar dem för att bara prata blablabla.

Greta tycks ha hittat hem, till västerrörelsen. (Kanske börjar hon röka gräs och kasta sten på meningsmotståndare också, som västerpack ofta är så förtjusta i.) Någon gång om året kommer de säkert fortsätta att gå ut och veva i en så kallad klimatstrejk.

Men stackars Greta är nog ganska slut. Hon kommer aldrig att varken ”rädda klimatet” eller ”rädda planeten”. Och att skolstrejka (eller låtsas skolstrejka) en dag i veckan har efter 3,5 års tid visat sig meningslöst. Antingen kan hon testa med att öka till 2, 3, 4 eller 5 dagar eller lägga ner helt. Nu har det hur som helst förlorat nyhetens behag.

Nu har Greta själv förlorat nyhetens behag. Dessutom gått från att vara en liten gullig tjej som offrade sig själv (hur då?) till att vara aggressiv och svamla med marxistiska termer. Hon har inte precis utnyttjat sin berömmelse på bästa sätt. Men hon trodde kanske att hennes resor till Jokkmokk skulle ge resultat?
2022-03-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Världen lyssnar inte längre på Greta

https://www.aftonbladet.se/a/lV5kOo

Det verkar som att Gretas popularitet har minskat rejält i Sverige

Sen läste jag också på Sydsvenskan att ca
2.500 kom i Stockholm idag.
Höga företrädare för Socialdemokraterna, Moderaterna och Sverigedemokraterna har avfärdat Greta™. De representerar två tredjedelar av väljarna. Och nu har även Cantwell, en av de tyngsta opinionsbildarna på Aftonbladet konstaterat det uppenbara: Greta™:s tid i rampljuset är över, publiken har tröttnat på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men snälla … hur har du kunnat missa det? Greta som skulle ”rädda planeten” och var ”Jesu efterträdare” och allt. Du har ju läst gubbarna här i tråden och deras litanior. (Bara som ett litet tips - Greta har inte alls ”rätt i sak”. Läs ett par böcker så kanske polletten trillar ner även hos dig.)

Nu har hon skitit i det blå skåpet så att det dånar. Anklaga Sveriges sosseregering för att vara rasistisk, hur smart är? Kommentarerna är inte nådiga på hennes Twitter. Det känns verkligen som om opinionen börjar svänga. Och när hon blir ombedd att förklara sig så försöker hon slingra sig med att hennes uttalande tagits ur sitt sammanhang (!)

I Oisin Cantwells artikel från igår sägs att hon hördes ropa ”vad fan håller ni på med?” i klimatdemonstrationen. Med det språkbruket och med ”you can shove the climate crisis up your ass” lär hon inte bli inbjuden att hålla fler anföranden i FN eller COP. De vill förstås inte ha obalanserade och oförutsägbara deltagare som dessutom anklagar dem för att bara prata blablabla.

Greta tycks ha hittat hem, till västerrörelsen. (Kanske börjar hon röka gräs och kasta sten på meningsmotståndare också, som västerpack ofta är så förtjusta i.) Någon gång om året kommer de säkert fortsätta att gå ut och veva i en så kallad klimatstrejk.

Men stackars Greta är nog ganska slut. Hon kommer aldrig att varken ”rädda klimatet” eller ”rädda planeten”. Och att skolstrejka (eller låtsas skolstrejka) en dag i veckan har efter 3,5 års tid visat sig meningslöst. Antingen kan hon testa med att öka till 2, 3, 4 eller 5 dagar eller lägga ner helt. Nu har det hur som helst förlorat nyhetens behag.

Nu har Greta själv förlorat nyhetens behag. Dessutom gått från att vara en liten gullig tjej som offrade sig själv (hur då?) till att vara aggressiv och svamla med marxistiska termer. Hon har inte precis utnyttjat sin berömmelse på bästa sätt. Men hon trodde kanske att hennes resor till Jokkmokk skulle ge resultat?
Låt mig ta Greta™:s ord ur sitt sammanhang:

"Läget är mycket värre i dag än för tre år sedan när vi började demonstrera."

Vad Greta™ säger är med andra ord att hennes eget och andras engagemang i klimatfrågan har varit fullständigt verkningslöst. (Det har hon helt rätt i, användningen av fossila bränslen minskar inte, den ökar kraftigt. Greta™ har dessutom varit en ganska dålig pedagog eftersom vissa av hennes följare inte vet att naturgas är ett fossilt bränsle.) Det måste kännas bittert att kämpa i tre år och inse att det var spilld möda. Och att dessutom nu förlora det älskade rampljuset lindrar knappast smärtan. Vad som är än värre är att inflödet av pengar till stiftelsen kommer att sina. Familjen Thunberg/Ernman får kanske förlita sig på den yngre dottern Beata Mona Lisa för försörjningen?

Jag tror inte att Greta™ kommer att börja med droger, hon är nog mer lagd åt straight edge. Och stenkastningen brukar det vara unga män som står för. Frågan är dock om Greta™ kommer att klippa lugg halvvägs upp i pannan och färga håret turkos? (Att hon tillhör extremvänstern finns det väl inte längre någon som tvivlar på?)
2022-03-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4zkin
tycker ändå hon är rätt skön och uppoffrande i egenskap av adlad innerstadsbo. hennes revolutionära ambitioner håller jag högst ambitionella och genuina. hon hade lika gärna kunnat sippra wienerbröd i smögen utan minsta motstånd. men hon förefaller istället som genuin, följsam och målmedveten, trots sin gynsamma bakgrund. den största prestationen hennes ringa ålder till trots. en sannerligen beslutsam aktivist. med ett omatchat inflytande i modern tid. Det är med en klump i halsen jag tvingas beundra främst hennes mod och välvilja om än inte på något sätt jag för den delen ännu ifrågasätter hennes ännu suspekta samröre och egentligt individuella intentioner.
för att avsluta uppmuntrande å hennes vägnar anser jag hennes mod sällan övertäffad, det skulle väl väl vsra Jeanne D'arc som förvisso inte i närheten bemötte ett lika kaotiskt motstånd.

må gud skydda ärkeängeln Greta. som i egenskap av en ung kvinna tog det mest obehagliga klivet över bekvämlighetströskeln, för din och min skull.

Det hjälper att ha en kändisförälder och världens media runt sig som motivation.
2022-03-26, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Däremot går det bra för Greta som människa. Hon är kort och smal jämfört med syster. Förmodligen svalts hon som liten för att passa in i rollen som klimathelgon. Hon tvingades använda sin skådespelarträning till att spela upp sina "diagnoser". Men nu äter hon normalt, ler och skrattar, har pojkvän, är duktig i skolan och allt ser bra ut för henne som människa. Nätverken har släppt henne ur sina klor. Grattis Greta!

Jaså? Vem är den lyckligt lottade?
2022-03-26, 13:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4zkin
Jaså? Vem är den lyckligt lottade?
Jag lägger mig inte i sådant. Men det sägs så och det finns visst bild.
Senast redigerad av wwr 2022-03-26 kl. 14:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in