Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Enligt Greta™ utrotas 200 arter varje dag. Problemet är bara att ingen vet vilka dessa arter är. Det finns inga som helst tecken på att de någonsin funnits.

nån som vet var GRETA fått antalet "about 200" ifrån?
2022-01-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vecka 173, snörda kängor.
https://pbs.twimg.com/media/FGPQlsFX...jpg&name=small
det där kan vara dold kardborre med fejksnörning som GRETA har på bilden som du aspiegooglat fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag fattar fortfarande inte vad detta har med skaller om Greta att göra?
Vill du diskutera Amazonas djurhållning balsaträ och vindkraftverk gör det det i rätt tråd då. Hur svårt kan det vara?

Greta och miljörörelsen pratar om netto noll, net zero. Läs på lite om skillnaden innan du upprepar dig igen.

Vilken svans tillhör du?

EDIT: jag delade in dina frågeställningar efter citat. Sådant fattar alla som har varit inblandade i diskussioner på flashback sedan tidigare. Kanske du fick lära dig nåt.

EDIT2. Dessutom är det kutym och god heder att man inte editerar inlägget till oignkännliget som man själv ska citera. Det tyder på grav ohederlighet på forum som detta.
det fetade:

i klimatkontexter betyder noll utsläpp förstås netto noll. Och att globalt komma ner till noll är i praktiken mycket svårt eller visar sig kanske omöjligt. Med andra ord, aspig invändning från din sida.
2022-01-16, 22:27
Medlem
wwrs avatar
Gretas "demonstrationer" verkar bestå av 8-10 utlänningar, olika varje gång. Man kan misstänka att det är besökande turister som är nyfikna och övertalats utgöra shills i klimatskojeriet.

Det här är inte sant. Hon står i FN:s talarstol och gapar så hon nästan tuppar av om att jorden snart går under. (Och alla politiker håller med.) Men vad gör hon? - Skrapar ihop ett tiotal turister med skyltar varje fredag.
Senast redigerad av wwr 2022-01-16 kl. 22:41.
2022-01-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
nån som vet var GRETA fått antalet "about 200" ifrån?
Jag är nästan säker på att Greta™ har fått det från Extinction Rebellion, som i sin tur har fått det från "forskning" av Paul Ehrlich et al. Ehrlich är värd en egen googling med tanke på att han har framfört en hel skrälldus katastrofscenarier ända sedan 1968. (Ingen av katastroferna har behagat infinna sig.) Det är sådana tokstollar som Greta™ syftar på, när hon uppmanar oss till att "listen to the science". Hon själv tvekar inte heller inför att ange preciserade tider för när apokalypsen skall infinna sig om vi inte gör bot och bättring. Hon är dock inte beredd att avstå från egen bekvämlighet för att undvika att profetian uppfylls.

(Jag ber läsovana om ursäkt för om ovanstående text uppfattas som omöjligt lång att plöja igenom.)
2022-01-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
i klimatkontexter betyder noll utsläpp förstås netto noll. Och att globalt komma ner till noll är i praktiken mycket svårt eller visar sig kanske omöjligt. Med andra ord, aspig invändning från din sida.
Kanske? Kanske? Lilla Greta™ får gärna förklara hur världens energikonsumtion skall gå från 85% fossilt till noll. Jag är idel öra! Det här visar bara hur makalöst okunniga de är inom Team Greta™. De efterfrågar något som är lika realistiskt som att vilja dela ut privata enhörningar till alla som vill ha en. De lever i en fantasivärld. Och med tanke på att Greta™ har fyllt 19 år så kan hon inte ursäktas med sin ålder längre.
2022-01-16, 22:59
Medlem
Citat:
Jag är nästan säker på att Greta™ har fått det från Extinction Rebellion, som i sin tur har fått det från "forskning" av Paul Ehrlich et al. Ehrlich är värd en egen googling med tanke på att han har framfört en hel skrälldus katastrofscenarier ända sedan 1968. (Ingen av katastroferna har behagat infinna sig.) Det är sådana tokstollar som Greta™ syftar på, när hon uppmanar oss till att "listen to the science". Hon själv tvekar inte heller inför att ange preciserade tider för när apokalypsen skall infinna sig om vi inte gör bot och bättring. Hon är dock inte beredd att avstå från egen bekvämlighet för att undvika att profetian uppfylls.

(Jag ber läsovana om ursäkt för om ovanstående text uppfattas som omöjligt lång att plöja igenom.)

Jag tror jag har hittat källan, en bok från 1995, som jag gärna länkar i morgon kväll. Har även hittat några andra intressanta artiklar om det lilla osjälviska barnet vars aktivism helt och hållet finansieras av hennes kärleksfulla föräldrar.
2022-01-16, 23:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad gör Greta nu på dagarna`?

Hon går väl i tvåan på gymnasiet? Jullovet är precis över så hon borde ha fullt upp med sina studier.
2022-01-17, 00:46
Medlem
Citat:

googling:

- Inget såpass specifikt om P. Ehrlich.

- https://principia-scientific.com/the...tions-per-day/
The Origin of Greta Thunberg’s ‘200 species extinctions per day’
Där nämns troligen samma bok från 1995 av "Adam Rogers of United Nations", som MidlifeMommy skriver om.

- https://www.bbc.co.uk/newsround/48041537
"One million species face extinction, says UN"
enligt "a research group within the United Nations".
Med GRETAs tioårsgräns blir det nånstans omkring 200 arter per dag (nja, 270).

Det kommer från FN.

Citat:
Kanske? Kanske? Lilla Greta™ får gärna förklara hur världens energikonsumtion skall gå från 85% fossilt till noll. Jag är idel öra! Det här visar bara hur makalöst okunniga de är inom Team Greta™. De efterfrågar något som är lika realistiskt som att vilja dela ut privata enhörningar till alla som vill ha en. De lever i en fantasivärld. Och med tanke på att Greta™ har fyllt 19 år så kan hon inte ursäktas med sin ålder längre.
haha, ja omöjligt med GRETAs och gretasektens korta tidsperspektiv, och kanske omöjligt även på mycket längre sikt.
Senast redigerad av SandraHson 2022-01-17 kl. 00:52.
2022-01-17, 08:59
Medlem
Giant Squids avatar
Då har tv programmet Allt för Sverige haft premiär för i år och en av deltagarna har tydligen varit med och demonstrerat med Greta tidigare, måste varit när Greta var i USA.

Citat:
Sharon Fabriz
63 år, Sacramento, Kalifornien – Västergötland
Lärare som riktat in sig på medborgerliga rättigheter och Förintelsen. Det är viktigt för henne att protestera mot orättvisor och hon har deltagit i en demonstration ihop med Greta Thunberg.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lla-deltagarna

Greta själv dök ju upp som ett inslag redan 2019 i programmet.

Citat:
I veckans ”Allt för Sverige” dyker Greta Thunberg upp.
Deltagarna ska strejka med klimataktivisten.

I söndagens avsnitt av ”Allt för Sverige” är deltagarna på plats i Stockholm. De får en rejäl överraskning då de ska klimatstrejka på Mynttorget. Detta blir uppskattat och i programmet dyker plötsligt Greta Thunberg, 16, upp.

– Jag blir så taggad av aktivistsaker. Att vi får vara delaktiga i det är grymt, säger Melissa Walls, 39.

”Har varit otroligt”
När deltagarna slår sig ner utanför riksdagen blir de upprymda då de ser Greta Thunberg sitta där.

– Att se henne i egen hög person och prata och interagera med eleverna har varit otroligt, säger Jennifer Buhrow, 38.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lt-for-sverige
2022-01-17, 18:13
Medlem
CalzoneItalias avatar
Är det någon som har lite fina bilder på Greta?
2022-01-17, 19:25
Medlem
Citat:
Finns inga
2022-01-17, 19:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
https://www.theguardian.com/environm...g-else-matters

Denna bild symboliserar hur klimatrörelsen rasifierats. Greta vill egentligen vara svart. Demonstrationerna leds numera av den svarta flickan Nakate. Greta var "för vit för en demo"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in