Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Många människor har gjort mycket,samlat in pengar,skänkt och handlat till dom behövande,deltagit i fredsdemostrationer mm.
Det jag personligen skulle vilja se är att Greta med familj visar i handling på sin godhet och inte bara i ord. Greta kan upplåta sin lägenhet till flyktingar tex och även i deras sommarhus.
Det är bara att sätta lite fart. Då blir dom mer trovärdiga i alla fall i mina och många andras ögon.
Absolut så är det.
Greta framställs som ”god” och att hon ”skänker bort en miljon” när det handlar om pengar som hennes stiftelse har tilldelats för att ges vidare. Men när det gäller att tumma på den egna bekvämligheten, däremot…
Kommer ihåg när hennes mor vevade som mest om ”Allas Lika Värde” och folk skrev till henne på Facebook och frågade varför hon inte överlät deras lantställe åt flyktingar. Vet minst en person som blev blockerad på grund av frågan. Långt senare lånade de faktiskt ut det till en syrisk familj under en period, enligt hennes bok.
Nu är det flyktingkris igen så jag förutsätter att de lånade ut huset redan från början. Och handen på hjärtat behöver Greta kanske inte en egen lägenhet just nu. Varför inte flytta tillbaka till sitt flickrum i etagevåningen när bevisligen många har en svår sits ..?
Det hade, som du skriver, förstås ökat hennes trovärdighet. Men jag undrar om Greta själv förstår det. Hon tror att man ”räddar planeten” genom att dela inlägg på sociala medier till höger och vänster och vifta med skyltar lite då och då.
Smartare än så är hon nog tyvärr inte. Så blir det kanske om vuxenvärlden har hyllat en som en ny Jesusgestalt.