Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hon kan börja med att ändra på den felaktiga informationen på F44 hemsida
För det är lögn
F4F ska det stå

Ett råd till
Gå inte i föräldrarnas spår och bli lika illa som dom två
Vara sig själv inte till någon som föräldrar och andra vuxna kräver

Alla högtflygande framtidsyrken är sjukt överdrivna.Om det är du eller hon som håller på så vet jag inte
Men viktigast av allt Håll dig på jorden
Man är lika mycket värd i mina ögon om man tex jobbar som lokalvårdare.
Gå till skolan och gör läxorna, var med kompisar på fritiden,gå ut med hunden
Thats it.
2022-05-08, 16:12
Medlem
Citat:
F4F ska det stå

Ett råd till
Gå inte i föräldrarnas spår och bli lika illa som dom två
Vara sig själv inte till någon som föräldrar och andra vuxna kräver

Alla högtflygande framtidsyrken är sjukt överdrivna.Om det är du eller hon som håller på så vet jag inte
Men viktigast av allt Håll dig på jorden
Man är lika mycket värd i mina ögon om man tex jobbar som lokalvårdare.
Gå till skolan och gör läxorna, var med kompisar på fritiden,gå ut med hunden
Thats it.
Greta är verkligt nyfiken och vill därför plugga vidare efter gymnasieskolan, med vad har hon dock ännu inte bestämt, även om hon alltså har vissa funderingar. Det kan hända att hon börjar med naturvetenskapligt basår.

-Jag tror inte att Greta ser ned på så kallat enklare arbeten, men hon älskar att lära sig! Vi får se vad som händer! Greta har att hantera både sina egna och andras höga förväntningar. Hon gillar ju som tur är att vara ute i naturen.

Hon får fortfarande erbjudanden om avancerade och sällsynta utbildningar, som dock skulle vara mycket mer krävande för henne, än att kanske bli sjuksköterska och diplomat. Väldigt viktigt dock att hon väljer ett liv som passar henne, som du är inne på. Lagom är bäst!
2022-05-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är verkligt nyfiken och vill därför plugga vidare efter gymnasieskolan, med vad har hon dock ännu inte bestämt, även om hon alltså har vissa funderingar. Det kan hända att hon börjar med naturvetenskapligt basår.

-Jag tror inte att Greta ser ned på så kallat enklare arbeten, men hon älskar att lära sig! Vi får se vad som händer! Greta har att hantera både sina egna och andras höga förväntningar. Hon gillar ju som tur är att vara ute i naturen.

Hon får fortfarande erbjudanden om avancerade och sällsynta utbildningar, som dock skulle vara mycket mer krävande för henne, än att kanske bli sjuksköterska och diplomat. Väldigt viktigt dock att hon väljer ett liv som passar henne, som du är inne på. Lagom är bäst!

Vad eller vem är det som hindrar henne att ändra och skriva korrekt information på F4Fs hemsida
2022-05-08, 16:52
Medlem
Citat:
Vad eller vem är det som hindrar henne att ändra och skriva korrekt information på F4Fs hemsida
De främst unga aktivisterna är noga med att säga att Greta bara har en enda röst. Vad som ska stå på hemsidan beslutas kollektivt. De juridiska rättigheterna som Greta hade gällande varumärkena, är enligt uppgift överlåtna av henne till stiftelsen och därmed till stiftelsens styrelse, även om Greta kan om detta stämmer legalt ta tillbaka sina rättigheter och skriftligt upphäva överlåtelsen. Tills så har skett lär hon inte på egen hand kunna ingripa rörande hemsidan.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-08 kl. 17:01.
2022-05-08, 17:23
Medlem
Citat:
De främst unga aktivisterna är noga med att säga att Greta bara har en enda röst. Vad som ska stå på hemsidan beslutas kollektivt. De juridiska rättigheterna som Greta hade gällande varumärkena, är enligt uppgift överlåtna av henne till stiftelsen och därmed till stiftelsens styrelse, även om Greta kan om detta stämmer legalt ta tillbaka sina rättigheter och skriftligt upphäva överlåtelsen. Tills så har skett lär hon inte på egen hand kunna ingripa rörande hemsidan.

En annan sak kom jag att tänka på
Att som 19 åring vara så kontrollerad av bla sina föräldrar,hur står hon ut med det.
Att inte hon exploderar till slut. Eller kan det vara så att hon är så van vid detta sedan barndomen att hon inte reagerar.
2022-05-08, 17:28
Medlem
Citat:
En annan sak kom jag att tänka på
Att som 19 åring vara så kontrollerad av bla sina föräldrar,hur står hon ut med det.
Att inte hon exploderar till slut. Eller kan det vara så att hon är så van vid detta sedan barndomen att hon inte reagerar.
Greta har redan exploderat genom att långa tider svälta intensivt. Annars är vanans makt stor, många barn/unga accepterar att bli dominerade av någon som de älskar.
2022-05-08, 17:37
Medlem
Citat:
Greta har redan exploderat genom att långa tider svälta intensivt. Annars är vanans makt stor, många barn/unga accepterar att bli dominerade av någon som de älskar.

Ja tyvärr ligger till så hos en hel del barn/unga
Väldigt tragiskt är det
2022-05-08, 17:46
Medlem
Greta har i alla fall fått låna en fin välutrustad lägenhet i Stockholms city, som bör ha gett henne lite mer självständighet, även om Svante ofta hälsar på henne!
2022-05-08, 18:40
Medlem
Citat:
Greta har i alla fall fått låna en fin välutrustad lägenhet i Stockholms city, som bör ha gett henne lite mer självständighet, även om Svante ofta hälsar på henne!
Så hon har brutit kontakten med mamma och lillasyster?
2022-05-08, 19:42
Medlem
Om ledare inte mår bra så kan de inte fatta bra beslut! Gäller även Greta som informell internationell ledare!

Så väldigt viktigt att man som ledare unnar sig pauser, vila och avkoppling och ser till att man vårdar sin hälsa och tar väl hand om sig själv!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-08 kl. 19:45.
2022-05-08, 22:57
Medlem
Ett av Gretas bästa tal som hölls i Vancouver i Canada. Hon hoppas kunna resa hit igen, det var ett fint minne för henne!

https://youtu.be/ZdyBpfYvxs4
2022-05-08, 23:06
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ett av Gretas bästa tal som hölls i Vancouver i Canada. Hon hoppas kunna resa hit igen, det var ett fint minne för henne!

https://youtu.be/ZdyBpfYvxs4
Hon åkte väl tåg hoppas jag annars är Hon en liten hycklerska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in