Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad jag vet står tidningen Syre nära miljörörelsen!
Efter Berlinmurens fall och Sovjetunionens kollaps togs miljörörelsen över av hemlösa vänsterextremister. Att Greta™ (på grund av sin ålder) och hennes föräldrar (på grund av vakuum i huvudet) inte känner till den saken är begripligt. Vilken är din ursäkt?
2022-05-30, 16:07
Medlem
Citat:
Greta är fortfarande en av världens mest populära personer!

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-inspirerande/

I Sverige har hon rasat ner till plats 70. Ett rejält fall Svenskarna har för länge sedan genomskådat både hennes bakomliggande team och hennes roll som skådespelerska.
Tittade nyligen på F4F på instagram Hennes namn står inte ens med på listan över personer som ska hålla tal på fredag. Men vem vet,hon kör väl kanske en "överraskning" och rappar ihop med hennes stora idol 1.cuz. Dags för skämskudden igen på fredag 😜
2022-05-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, så enkelt är det ju faktiskt, inte minst i ljuset av att ungdomar i hennes ålder ofta har ett lite större sömnbehov.

Sömnbrist kan också påverka immunförsvaret, koncentrationsförmågan och mycket annat.

Men det är klart, om man har tagit på sig ansvaret för att ”rädda klimatet” innan det är alldeles för sent så får man väl offra lite av sin hälsa. När ska hon annars hinna läsa rapporter, hon som är fullt upptagen med skolstrejker och twittrande på dagarna?
Ja, Greta har berättat om att hon ofta sover 12--14 timmar, när hon väl unnar sig att sova utan väckarklocka. Det här har hon berättat om även offentligt, så jag avslöjar här ingen hemlighet.

Naturligtvis innebär detta att Greta som så många unga går omkring med en större farligare sömnskuld på vardagarna, då så många tonåringar som Greta själv har ett ökat sömnbehov som de inte tar tillräcklig hänsyn till på vardagarna. Sedan är det många unga som Greta som sover riktigt rejält på helgerna, men tyvärr kompenserar detta bara delvis den biologiska sömnskulden.

Det är helt riktigt att sömnbrist påverkar både immunförsvaret och koncentrationsförmågan negativt. Eftersom Greta deltar i verkligt viktiga internationella samtal och överläggningar på hög nivå är detta inte alls lyckat. Har föreslagit henne att hon som en tidigare fransk president ska börja med att sova några timmar efter lunch. Han gjorde detta för att bättre orka med viktiga överläggningar på kvällen! Men då skulle hon antagligen få ta gymnasieskolan på fyra år istället för på vanliga tre år, vilket jag har rekommenderat henne att göra. Hennes nuvarande kombination av studier och ideellt arbete är extremt krävande. Man behöver som ledare må bra för att fatta bra beslut säger jag återigen åt Greta!

Greta vill i första hand vara en miljö- och klimataktivist, men när viktiga avgöranden står på spel och/eller när det gäller unik representation på hög nivå, som bara hon själv har behörighet till, tvingas hon ibland kompromissa och halvt motvilligt acceptera även internationella uppgifter som ledare. Det är ingen lätt balansgång hon får gå, det är oftast utsatt att vara på toppen, även om det även förstås finns fördelar som gratis fina middagar och påkostade resor. Greta konstaterar att hon själv valt sin roll och inte kan skylla det valet på någon annan. Sedan har jag och andra velat vara och vill vara ett kunnigt vänligt stöd för henne!

Enligt den nya undersökningen som jag länkade till är hon idag världens sjätte mest populära person, ett extremt svårslaget rekord i att vara ytterst berömd! Däremot stämmer det säkert att hon inte alls är lika populär i Sverige. Greta har själv med glimten i ögat sagt, att man sällan är profet hemma! Mera privat gillar hon att skoja och vi har glatt retats med varandra!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-30 kl. 20:34.
2022-05-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ja, Greta har berättat om att hon ofta sover 12--14 timmar, när hon väl unnar sig att sova utan väckarklocka. Det här har hon berättat om även offentligt, så jag avslöjar här ingen hemlighet.

Naturligtvis innebär detta att Greta som så många unga går omkring med en större farligare sömnskuld på vardagarna, då så många tonåringar som Greta själv har ett ökat sömnbehov som de inte tar tillräcklig hänsyn till på vardagarna. Sedan är det många unga som Greta som sover riktigt rejält på helgerna, men tyvärr kompenserar detta bara delvis den biologiska sömnskulden.

Det är helt riktigt att sömnbrist påverkar både immunförsvaret och koncentrationsförmågan negativt. Eftersom Greta deltar i verkligt viktiga internationella samtal och överläggningar på hög nivå är detta inte alls lyckat. Har föreslagit henne att hon som en tidigare fransk president ska börja med att sova några timmar efter lunch. Han gjorde detta för att bättre orka med viktiga överläggningar på kvällen! Man behöver som ledare må bra för att fatta bra beslut säger jag återigen åt Greta!

Greta vill i första hand vara en miljö- och klimataktivist, men när viktiga avgöranden står på spel och/eller när det gäller unik representation på hög nivå, som bara hon själv har behörighet till, tvingas hon ibland kompromissa och halvt motvilligt acceptera även internationella uppgifter som ledare. Det är ingen lätt balansgång hon får gå, det är oftast utsatt att vara på toppen, även om det även förstås finns fördelar som gratis fina middagar och påkostade resor. Greta konstaterar att hon själv valt sin roll och inte kan skylla det valet på någon annan. Sedan har jag och andra velat vara och vill vara ett kunnigt vänligt stöd för henne!

Enligt den nya undersökningen som jag länkade till är hon idag världens sjätte mest populära person, ett extremt svårslaget rekord i att vara ytterst berömd! Däremot stämmer det säkert att hon inte alls är lika populär i Sverige. Greta har själv med glimten i ögat sagt, att man sällan är profet hemma! Mera privat gillar hon att skoja och vi har glatt retats med varandra!

Unik representation på hög nivå. Hur ofta är det? Per vecka? eller per månad?

Istället för att skoja bort varför intresset har rasat,är det inte mognare att hon sätter sig ner och funderar på varför? Vad beror det på borde hon fundera på.
2022-05-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Unik representation på hög nivå. Hur ofta är det? Per vecka? eller per månad?

Istället för att skoja bort varför intresset har rasat,är det inte mognare att hon sätter sig ner och funderar på varför? Vad beror det på borde hon fundera på.
Minst ett par gånger i veckan får du räkna med. Många internationella möten är Greta dock bara med på digitalt. Vissa möten på högre nivå genomförs dock bara fysiskt, mycket på grund av av goda säkerhetsskäl. Givetvis behöver Greta överväga vad det lägre intresset i Sverige beror på och vilka anledningar som går att positivt påverka. Greta har dock sagt att det är oundvikligt med ett visst dalande intresse, när hon inte längre är aktivist på heltid, utan i hög grad prioriterar sin utbildning.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-30 kl. 21:16.
2022-05-30, 21:17
Medlem
Citat:
Minst ett par gånger i veckan får du räkna med. Många internationella möten är Greta dock bara med på digitalt. Vissa möten på högre nivå genomförs dock bara fysiskt, mycket på grund av av goda säkerhetsskäl. Givetvis behöver Greta överväga vad det lägre intresset i Sverige beror på och vilka anledningar som går att positivt påverka. Greta har dock sagt att det är oundvikligt med ett visst dalande intresse, när hon inte längre är aktivist på heltid, utan i hög grad prioriterar sin utbildning.

Märkligt att detta inte uppmärksammas i media
2022-05-30, 21:24
Medlem
Citat:

Samtidigt ska hon studera,gå ut med hunden,rida,läsa forskningsrapporter, svara på mejl Hm...Jaha du, fast hon har ju superduper krafter så det fixar hon galant
2022-05-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Samtidigt ska hon studera,gå ut med hunden,rida,läsa forskningsrapporter, svara på mejl Hm...Jaha du, fast hon har ju superduper krafter så det fixar hon galant
Nej, Greta är ofta mycket sliten och sover alltså ofta alldeles för lite. Därför mitt förslag om att hon ska ta reducerad studiefart och läsa ett extra år på gymnasieskolan.

Idag bränner hon ofta sitt ljus i bägge ändar, fast hon tänker lite mera på att koppla av ibland. Även Greta har en viss självbevarelsedrift som tur är! Vad gäller Gretas möten sker många i det tysta utan närvaro av media, så det är inte konstigt att de ej rapporteras. Detta är avsiktligt då många viktigare internationella möten försvåras av om de blir offentliga. Då ska så många deltagare i mötet verka starka inför hemmaopinionen och inför de egna väljarna!

Greta säger glatt, att än behöver hon inte ta hänsyn till de egna väljarna. Nytt är att hon nu dock säger att de juridiska vägarna utformas genom politiska beslut, och att man alltså måste ha ett politiskt uppdrag för att stifta lagar. Greta verkar öppna på dörren på glänt en aning för möjliga politiska uppdrag för henne i framtiden! Hon är dock väl medveten om att om hon i framtiden väljer att verka även för ett parti, stöter hon lätt bort dem som inte gillar detta parti! Ännu verkar Greta här vilja avvakta, men hon är ju mycket ung!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-30 kl. 22:28.
2022-05-30, 22:31
Medlem
https://dagensopinion.se/artikel/het...rg-tillbaka-r/

Greta Thunberg är tillbaka! På plats sju kliver Greta Thunberg in. Två inlägg, som väckte sammanlagt drygt 23 000 reaktioner, räckte. Vad gäller antalet reaktioner per postning ligger Greta Thunberg i en klass för sig, och hade mer än sex gånger fler reaktioner per postning än Susanna Silfverskiöld. Då har också Greta Thunberg drygt 5 miljoner följare. Tvåa på topptio-listan är Hanif Bali med 191 560 följare. Gäller alltså Twitter!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-30 kl. 22:34.
2022-05-30, 23:16
Medlem
Citat:

Det är helt riktigt att sömnbrist påverkar både immunförsvaret och koncentrationsförmågan negativt. Eftersom Greta deltar i verkligt viktiga internationella samtal och överläggningar på hög nivå är detta inte alls lyckat. Har föreslagit henne att hon som en tidigare fransk president ska börja med att sova några timmar efter lunch. Han gjorde detta för att bättre orka med viktiga överläggningar på kvällen! Men då skulle hon antagligen få ta gymnasieskolan på fyra år istället för på vanliga tre år, vilket jag har rekommenderat henne att göra. Hennes nuvarande kombination av studier och ideellt arbete är extremt krävande. Man behöver som ledare må bra för att fatta bra beslut säger jag återigen åt Greta!

Men hallå! Sådär (det fetade) kan du ju inte tolka den artikeln du länkade till om undersökningen du syftar på. Frågan var ställd till 1000 Sun-läsare (dvs britter) om vem de ansåg var världens mest inspirerande kvinna. Dvs Greta blev sjätte mest inspirerande kvinnan för britterna. Det är inte alls samma sak som att vara världens sjätte mest populära person. Ok att Expressen också översätter/tolkar helt fel, men att så totalt feltolka en källa är bara dåligt.

Obs förresten att undersökningen högst troligt hade 8 svarsalternativ, dvs Greta fanns med på en väldigt kort lista. (räknar man samman de 8 namn som nämns får de 99,6 proc tot, och de 0,4 som fattas är troligt avrundningsfel). Att bli nr 6 av 8 deltagare i en "populäritetstävling" är liksom ingen merit. Speciellt inte när hon var enda miljöalternativet och bara fick 4,3 procent av rösterna.

ursprungskällan: https://www.thesun.co.uk/fabulous/18...man-landslide/
Senast redigerad av Burkgurka 2022-05-30 kl. 23:27.
2022-05-30, 23:46
Medlem
Citat:
Nej, Greta är ofta mycket sliten och sover alltså ofta alldeles för lite. Därför mitt förslag om att hon ska ta reducerad studiefart och läsa ett extra år på gymnasieskolan.

Idag bränner hon ofta sitt ljus i bägge ändar, fast hon tänker lite mera på att koppla av ibland. Även Greta har en viss självbevarelsedrift som tur är! Vad gäller Gretas möten sker många i det tysta utan närvaro av media, så det är inte konstigt att de ej rapporteras. Detta är avsiktligt då många viktigare internationella möten försvåras av om de blir offentliga. Då ska så många deltagare i mötet verka starka inför hemmaopinionen och inför de egna väljarna!

Greta säger glatt, att än behöver hon inte ta hänsyn till de egna väljarna. Nytt är att hon nu dock säger att de juridiska vägarna utformas genom politiska beslut, och att man alltså måste ha ett politiskt uppdrag för att stifta lagar. Greta verkar öppna på dörren på glänt en aning för möjliga politiska uppdrag för henne i framtiden! Hon är dock väl medveten om att om hon i framtiden väljer att verka även för ett parti, stöter hon lätt bort dem som inte gillar detta parti! Ännu verkar Greta här vilja avvakta, men hon är ju mycket ung!

Men har hon inte redan reducerad studiegång? Så tolkade iaf jag det när Aftonbladet skrev att hon läste ”samhällsvetenskapliga ämnen”. Inte mycket om spetsutbildningen i matematik där inte, men varför ska man å andra sidan tro på en skitblaska som Aftonbladet?

Citat:
https://dagensopinion.se/artikel/het...rg-tillbaka-r/

Greta Thunberg är tillbaka! På plats sju kliver Greta Thunberg in. Två inlägg, som väckte sammanlagt drygt 23 000 reaktioner, räckte. Vad gäller antalet reaktioner per postning ligger Greta Thunberg i en klass för sig, och hade mer än sex gånger fler reaktioner per postning än Susanna Silfverskiöld. Då har också Greta Thunberg drygt 5 miljoner följare. Tvåa på topptio-listan är Hanif Bali med 191 560 följare. Gäller alltså Twitter!

Efter en snabbtitt på hennes Twitter verkar det röra sig om den kommande boken med 100+ skrivande vänsterpatrask och som påstås vara ”created by Greta Thunberg”. Hur nu det gick till, hon som redan innan hade häcken så full att det går ut över både sömnen och matintaget. Personligen tror jag att hon lika lite har skapat den där boken som att hon grundade F4F. (Just den förkortningen används f.ö. av andra så hoppas att ni inte gör intrång på någon annans varumärke.)

När man ser bokomslaget blir man förbannad. Ser ut som om man har trollat bort den rekordartade värmeperioden på 1930-talet och den långa efterföljande svalare perioden, allt i ett mycket ruttet försök att ge intryck av att temperaturen bara stiger … och stiger … och stiger …

Om Greta är så påläst och duktig i klimatfrågor som ni påstår så kan hon inte undgå att veta att omslagsbilden ljuger. Varför tillåter hon den i så fall?

Jag säger det igen: När journalisterna börjar ställa frågor till Greta, då j…vlar blir det åka av. Då får du nog trösta henne med många koppar varm choklad och smekta bort tårarna från hennes runda barnakinder. Men det gör du nog så gärna ..?
2022-05-31, 00:44
Medlem
Jag tröstar gärna Greta, inte minst med varm drickchoklad, men är även beredd att säga åt henne att skärpa sig!

Själv tyckte och tycker jag att det nya bokprojektet borde senareläggas, och boken borde som tidigast komma ut straxt före jul! Detta brukar vara bästa utgivningsdatum för en ny bok eller en ny CD-skiva.

Dels behöver vi verkligen en framgångsrik medling för våra svåra problem i F4F, dels är Greta som sagt mycket pressad av invecklade internationella problem. Greta har sett sin roll som opinionsbildare som viktigast, men jag ser ofta hennes roll som informell internationell ledare som viktigast!

Dels blir Greta lätt stressad och pressad och då är det helt fel med ett preliminärt utgivningsdatum i höst för boken! Som det är nu planerat är jag livrädd för att Greta kommer att halvt slita ut sig på att skriva klart boken i sommar, istället för att då få vila och ladda upp batterierna!

Greta borde istället skriva i lugn och ro på sina avsnitt i boken och redigera de övrigas inlägg även i lugn och ro tills hon är nöjd med dem. Förlaget har fått bestämma för mycket är mitt preliminära intryck! Undrar om inte det hade varit bättre för Greta att ge ut boken själv, då hon egentligen vill ta många beslut själv, men att grunda ett nytt eget förlag tar så klart betydande tid och energi!

Greta vill ofta skriva om sina texter flera gånger, vilket tar tid även för henne. Ofta har hon varit klar med sina större verkligt fina tal först i allra sista minuten, vilket gett betydande stress!

I motsats till nästan alla på hennes höga nivå saknar hon idag vad jag vet helt egen sekreterarhjälp, vilket är verkligt upprörande!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-31 kl. 01:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in