Citat:
Är du så dum som det verkar? Jag använder inte sugrör men även om jag hade gjort det så hade det numera varit omöjligt för mig att skaffa sådana i plast. Om du tror att ett sådant förbud minskar stormar och skyfall i världen så förstår jag om du ingår i Gretas i övrigt snabbt krympande beundrarskara. Vad jag däremot gör är att betala mycket pengar (både i skatt och som konsument) för meningslösa symbolhandlingar.
Citat:
Där tror jag du har helt fel. Många journalister avskyr de många skottlossningarna som tar livet av alltför många! Däremot tror jag man vill ge Greta visst skäligt rådrum, innan hon ska behöva kommentera den tragiska saken. Minns att hon är mycket ung!
Trots allt handlar det om en kille som hon kan ha haft känslor för och gillat, och då är så klart det inträffade tragiskt även för henne. Minns att han ställde upp i klimataktioner, så jag tror att han trots sin trasiga kriminella bakgrund, var uppriktigt miljö- och klimatintresserad. Greta har en väldigt känslig näsa för om folk här är bristfälligt engagerade och uppriktiga!
Om han nu är inblandad i ett mordförsök, är det givetvis ändå helt oacceptabelt och verkligt allvarligt!
I så fall har han helt brutit mot det förtroende som Greta visade honom och som jag alltså tyckte var fel att hon visade honom! Greta kan här ha blivit blåst av honom! Hon måste dock stå för sina egna val, som hon idag har fullt ansvar för, då hon idag är myndig och juridiskt vuxen.
Trots allt handlar det om en kille som hon kan ha haft känslor för och gillat, och då är så klart det inträffade tragiskt även för henne. Minns att han ställde upp i klimataktioner, så jag tror att han trots sin trasiga kriminella bakgrund, var uppriktigt miljö- och klimatintresserad. Greta har en väldigt känslig näsa för om folk här är bristfälligt engagerade och uppriktiga!
Om han nu är inblandad i ett mordförsök, är det givetvis ändå helt oacceptabelt och verkligt allvarligt!
I så fall har han helt brutit mot det förtroende som Greta visade honom och som jag alltså tyckte var fel att hon visade honom! Greta kan här ha blivit blåst av honom! Hon måste dock stå för sina egna val, som hon idag har fullt ansvar för, då hon idag är myndig och juridiskt vuxen.
”Många journalister avskyr …” Tror du inte att alla gör det?
Det känns som om Greta inte förekommer lika ofta i medierna längre. Vet du om det är hennes eget val?