Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Greta funderar nu på en ny ledningsstrategi för F4F.

Eftersom det lär finnas en forskare här, bör du kunna ge några goda tips här. Som forskare är man oftast arbetsledare, åtminstone för sina studenter, och behöver då tänka på ett gott ledarskap. Relevanta synpunkter för ett gott ledarskap välkomnas!
Ledningsstrategi? Men F4F var ju bara ett nätverk, utan ledare, där var och en bara representerar sig själv? Det går fort i hockey.

Varför skulle man som forskare dra in sina studenter? Studenterna kan nästan ingenting, och är något man måste dras med om man har undervisningsplikt.
2022-04-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Trots hennes flytande franska valde hon att tala på engelska inför franska nationalförsamlingen. Det beundrar jag henne för, jag hade aldrig vågat tala engelska där! (Och till skillnad från Greta™ så talar jag faktiskt obehindrad franska.)

Glöm inte att fira Konungens födelsedag med att kasta in valfri religiös bok i majbålet.
Greta har aldrig sagt att hon talar flytande franska.

Som jag förut berättade fick hon en hel del problem med att följa med i en avancerad diskussion på franska mellan forskare. Jag hängde inte alls med och bad då Greta att översätta det viktigaste, men då sa hon att det var svårt att förstå snabbt talad franska.

Forskarna märkte till slut att Greta hade svårt att hänga med, då hon var tyst och inte ställde några frågor.

Några av dem kunde dock ett annat främmande språk, dock inte engelska, och Greta blev gladare och började ställa frågor och hängde med betydligt bättre. Har även hört henne någon gång ge längre intervjusvar på detta språk, men eftersom hon inte berättat offentligt att hon kan detta språk bra, kan jag inte säga mera!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 17:43.
2022-04-30, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ledningsstrategi? Men F4F var ju bara ett nätverk, utan ledare, där var och en bara representerar sig själv? Det går fort i hockey.

Varför skulle man som forskare dra in sina studenter? Studenterna kan nästan ingenting, och är något man måste dras med om man har undervisningsplikt.
F4F är idag bara ett nätverk, men Greta har insett att vi behöver någon form av en samordnande internationell funktion i framtiden. Det gäller att undvika dubbelarbete och att arbetet mest koncentreras på att släcka akuta brasor! Greta är ingen formell ledare, det är hon noga med att påpeka, däremot är hon ju en informell ledare. Tror att det i alla fall finns några riktigt kreativa elever!
2022-04-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Hur ofta gör hon det. Är det en gång om året eller flera ggr i månaden.Hur många besök per år
Tror att ditt andra alternativ stämmer bäst! Greta verkar vara ordentligt aktiv i Min stora dag!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 17:38.
2022-04-30, 21:13
Medlem
Citat:
Jag har redan berättat om hur hon är aktiv som kamratstödjare och solstråle inom sjukvården, och i samarbete med stiftelsen Min stora dag då delar ut presenter till svårt sjuka barn som är inlagda.

-Hon välkomnar initiativet, att förmå Socialstyrelsen att bli aktiv i klinatfrågorna.

Greta betonar att klimat- och miljökrisen är ett existentiellt hot även mot människors liv och hälsa,
vad gäller till exempel luftföroreningar och värmeböljor.

Greta behöver bli ännu bättre på att säga Nej till nästan allt!

Hon är hela tiden nära att bli utbränd, väldigt mycket hänger på hennes smala magra axlar, även om hon gör sitt bästa, för att journalisterna ska intervjua andra. Vad gäller internationella toppmöten är det ofta dock bara hon som blir insläppt och hon är då vår enda möjliga representant. Hon tycker dock att hon får föga framgång på dessa toppmöten med all greenwashing.

Greta funderar nu på en ny ledningsstrategi för F4F.

Eftersom det lär finnas en forskare här, bör du kunna ge några goda tips här. Som forskare är man oftast arbetsledare, åtminstone för sina studenter, och behöver då tänka på ett gott ledarskap. Relevanta synpunkter för ett gott ledarskap välkomnas!

Vem är det som tagit initiativ till att Socialstyrelsen ska engagera sig i klimatfrågor? Risken är kanske att de gör samma fel som Greta själv och blandar samman miljö och klimat, där luftföroreningar är miljörelaterade (och kan minskas genom t.ex utbyggd kärnkraft) medan värmeböljor är klimatrelaterade och lite lever sitt eget liv.

Det hjälper hur som helst inte att vifta med plakat, införa flygskatter eller gräva ner koldioxid under marken för svindlande summor. Inte heller att heja på Parisavtalet, som ger Kina fria händer att bygga ut kolkraften medan vi tvingas använda sugrör av papper i cellofanomslag. Fast nu har tydligen CO2-ökningen trappats av så det kanske hjälpte med skolstrejkerna trots allt …

Citat:

Som jag förut berättade fick hon en hel del problem med att följa med i en avancerad diskussion på franska mellan forskare. Jag hängde inte alls med och bad då Greta att översätta det viktigaste, men då sa hon att det var svårt att förstå snabbt talad franska.

Forskarna märkte till slut att Greta hade svårt att hänga med, då hon var tyst och inte ställde några frågor.

Några av dem kunde dock ett annat främmande språk, dock inte engelska, och Greta blev gladare och började ställa frågor och hängde med betydligt bättre. Har även hört henne någon gång ge längre intervjusvar på detta språk, men eftersom hon inte berättat offentligt att hon kan detta språk bra, kan jag inte säga mera!

Och Osynlige.Mannen har heller inte påstått att det kom från Greta själv.

Däremot är jag ganska så säker på att du skrev i något sammanhang med beundrande tonfall att du hade hört när Greta deltog i en vetenskaplig diskussion på just franska. Jag läser inte allt här och måste ha missat den gången då du berättade om hennes svårigheter att förstå. Glad att det är utrett nu

Däremot har jag lite svårt att förstå allt hysch-hysch. Så Greta behärskar ytterligare ett språk men använder det mest i smyg? Andra människor brukar vara stolta över sina språkkunskaper men inte hon, inte. Det är också ett språk som hon tycks kunna bättre än franska, trots att hon gått i Franska skolan (enligt en av olika uppgifter) och är bundis med president Macron.
2022-04-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vem är det som tagit initiativ till att Socialstyrelsen ska engagera sig i klimatfrågor? Risken är kanske att de gör samma fel som Greta själv och blandar samman miljö och klimat, där luftföroreningar är miljörelaterade (och kan minskas genom t.ex utbyggd kärnkraft) medan värmeböljor är klimatrelaterade och lite lever sitt eget liv.

Det hjälper hur som helst inte att vifta med plakat, införa flygskatter eller gräva ner koldioxid under marken för svindlande summor. Inte heller att heja på Parisavtalet, som ger Kina fria händer att bygga ut kolkraften medan vi tvingas använda sugrör av papper i cellofanomslag. Fast nu har tydligen CO2-ökningen trappats av så det kanske hjälpte med skolstrejkerna trots allt …

Och Osynlige.Mannen har heller inte påstått att det kom från Greta själv.

Däremot är jag ganska så säker på att du skrev i något sammanhang med beundrande tonfall att du hade hört när Greta deltog i en vetenskaplig diskussion på just franska. Jag läser inte allt här och måste ha missat den gången då du berättade om hennes svårigheter att förstå. Glad att det är utrett nu

Däremot har jag lite svårt att förstå allt hysch-hysch. Så Greta behärskar ytterligare ett språk men använder det mest i smyg? Andra människor brukar vara stolta över sina språkkunskaper men inte hon, inte. Det är också ett språk som hon tycks kunna bättre än franska, trots att hon gått i Franska skolan (enligt en av olika uppgifter) och är bundis med president Macron.
Tror att man bäst kan förklara detta med att Greta trots att hon är en väldigt offentlig person, är mån om att hålla vissa bitar av sitt liv för sig själv. Ja, detta språk använder hon mest i smyg.

Sedan tror jag att Greta ibland vill retas även här, alltså i skyddet av sitt privatliv. Tycker att hon gick lite väl långt, när jag inte fick lov av Greta att berätta vilken skola hon gick på, även sedan uppgiften om detta hade publicerats i en tidning. Men det var hennes eget val.

Problemet med att berätta om Gretas "hemliga" språk är att man då förstår att Greta varit en hel del i ett land, som huvudförfattaren Malena valde att inte berätta om i familjens gemensamma bok, Scener ur hjärtat. Så jag gissar att "hemligheten" mera är Gretas föräldrars än hennes egen!

Det var XR som tog initiativet till att nu försöka aktivt engagera Socialstyrelsen i klimatkrisen.

Till sist jesuitprästen som Bläckfisken talade nyligen om, föreslog framför allt att Greta skulle vara en företrädare för påven, särskilt på klimatkonferensen i Glasgow. Även förslaget om att påven skulle utnämna Greta till prinsessa handlar till stor del om att skapa möjlighet för henne att vara påvens representant.

Så dessa två förslag har mycket gemensamt och kan lätt kombineras!

https://www.dagen.se/nyheter/2021/10...imattoppmotet/
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 22:16.
2022-04-30, 22:12
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
.
Jag liksom många andra kan dricka utan att ha varken is i eller sugrör och plastlock på muggen. Stormar blir våldsammare och skyfall blir häftigare i världen och ditt problem är att du inte kan dricka utan sugrör.
2022-04-30, 22:15
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Vad tycker Greta om att hennes klimatvänlige rapparkompis har åkt in för mordförsök?
2022-04-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad tycker Greta om att hennes klimatvänlige rapparkompis har åkt in för mordförsök?
Sådana känsliga frågor överlåter jag med varm hand till Gretas skickliga tunga att svara på, när och om hon finner det lämpligt.

Ännu verkar inga av de etablerade tidningarna skrivit något, så jag antar att Greta har börjat med att säga, Inga kommentarer, medan hon funderar och tar reda på mera.

Kom ihåg att misstänkt, även häktad, är långtifrån detsamma som dömd. I Sverige anses man som oskyldig tills domstol har fällt sin dom!

Varken jag eller någon annan är eller har varit talesperson för Greta! Hon har bara tillfälligtvis haft en ideell presskontakt.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 22:30.
2022-04-30, 22:34
Medlem
1754s avatar
Citat:
Sådana känsliga frågor överlåter jag med varm hand till Gretas skickliga tunga att svara på, när och om hon finner det lämpligt.

Ännu verkar inga av de etablerade tidningarna skrivit något, så jag antar att Greta har börjat med att säga, Inga kommentarer, medan hon funderar och tar reda på mera.

Kom ihåg att misstänkt, även häktad, är långtifrån detsamma som dömd. I Sverige anses man som oskyldig tills domstol har fällt sin dom!

Varken jag eller någon annan är eller har varit talesperson för Greta! Hon har bara tillfälligtvis haft en ideell presskontakt.

Självklart ställer media inga frågor om Gretas kriminella kompis hon poserar med i kavla upp kampanjen. Dessa gängkriminella är ju medias gullegrisar.
2022-04-30, 22:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Haha, du har nog betydligt skickligare tunga än Greta, hon kan nog inte säga mycket utan instruktioner 🙂
2022-04-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Självklart ställer media inga frågor om Gretas kriminella kompis hon poserar med i kavla upp kampanjen. Dessa gängkriminella är ju medias gullegrisar.
Där tror jag du har helt fel. Många journalister avskyr de många skottlossningarna som tar livet av alltför många! Däremot tror jag man vill ge Greta visst skäligt rådrum, innan hon ska behöva kommentera den tragiska saken. Minns att hon är mycket ung!

Trots allt handlar det om en kille som hon kan ha haft känslor för och gillat, och då är så klart det inträffade tragiskt även för henne. Minns att han ställde upp i klimataktioner, så jag tror att han trots sin trasiga kriminella bakgrund, var uppriktigt miljö- och klimatintresserad. Greta har en väldigt känslig näsa för om folk här är bristfälligt engagerade och uppriktiga!

Om han nu är inblandad i ett mordförsök, är det givetvis ändå helt oacceptabelt och verkligt allvarligt!

I så fall har han helt brutit mot det förtroende som Greta visade honom och som jag alltså tyckte var fel att hon visade honom! Greta kan här ha blivit blåst av honom! Hon måste dock stå för sina egna val, som hon idag har fullt ansvar för, då hon idag är myndig och juridiskt vuxen.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 22:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in