Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 06:05
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hoppas att du har fel, annars lär Greta få rejäla problem. Juridiskt är man dock inte ansvarig för vad ens kille eller ens man gör, och det gäller så klart även vad ens ex gör.

Man är bara juridiskt ansvarig för sina egna gärningar!

Fast inom politiken handlar väldigt mycket om ytan, om förpackningen. Förtroende är svårt att få och kan förloras snabbt, om man handlar olämpligt/oetiskt!

Greta får rejäla problem!?!? Jo tjena! Ungfan är ju undantagen alla former av kritik och hon dyrkas mer eller mindre som en klimatgud. I Sverige har hon inget att oroa sig oavsett om hon låter en kriminell neger fila i hennes springa. Bara se vadsom hände med Özz Nujjen och hans svarta löner till den dömde terroristen från drottninggatan...inte ett skit hände! Några samvetsartiklar från några av mediehusen...men något större drev och jakt på Özz blev det inte av.
2022-04-30, 06:10
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Med andra ord är hon oumbärlig. Vilket betyder att hela F4F står och faller pladask om Greta ( vilket jag verkligen inte hoppas) skulle tex bli sjuk och inte kan delta i intervjuer. Självklart måste man från början se till att det finns ersättare om hon skulle vara frånvarande. Det kan ju inte vara så komplicerat. Dom får väl träna som Greta har gjort. Finns dessutom intervjuer som mest varit pinsamma som hon gjort. Bla när hon blev intervjuad om gruvan.Hon verkade ha dålig koll vad hon pratade om. För mig är Greta endast en bricka i ett spel. Inget annat. Nu är det tyst om henne här i Sverige och jag tror faktiskt att många tycker det är skönt

Ja verkligen! Hoppas vi slipper henne i fortsättningen. Hennes organisation F4F borde dessutom terrorklassas och förbjudas i alla sammanhang. Promotar man skiter på facebook och liknande så åtalas man i enligthet med dom nya terrorlagarna om samröre med terrororganisation. Nu får det fan vara slut med detta jävla trams dom ägnar sig åt. Limmar fast sig i gator och gud vet vad dom hittar på. Bort med skiten! Och Greta behöver väl knappast larva sig för "klimatet" längre? Hon är väl rejält avlönad av "stiftelsen" som hennes föräldrar driver för att kunna snika åt sig privata bidrag och slippa betala skatt för dom.
2022-04-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Nu är hon plötsligt ”aktiv i sjukvården” också. Utveckla gärna! Är hon verkligt skicklig överläkare/kirurg månntro? Eller är det ytterligare en häxtitel hon fått av de svampkäkande indianerna i Kanada kanske?

Ja, Inspiratoeren, det får du gärna vidareutveckla. På vilket sätt är hon aktiv i sjukvården, mer än att hon gjorde reklam för coronavaccinet?

Har hon tid med det, hon som håller på att rädda planeten/klimatet, skriver en bok med 100+ andra stora tänkare och deltar i återkommande internationella förhandlingar på hög nivå, samtidigt som hon ska gå ut gymnasiet med höga betyg och bli adlad till klimatprinsessa av påven himself? Låter det inte som om hon tigger om utmattningsdepression och framtida problem?
2022-04-30, 10:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, Inspiratoeren, det får du gärna vidareutveckla. På vilket sätt är hon aktiv i sjukvården, mer än att hon gjorde reklam för coronavaccinet?

Har hon tid med det, hon som håller på att rädda planeten/klimatet, skriver en bok med 100+ andra stora tänkare och deltar i återkommande internationella förhandlingar på hög nivå, samtidigt som hon ska gå ut gymnasiet med höga betyg och bli adlad till klimatprinsessa av påven himself? Låter det inte som om hon tigger om utmattningsdepression och framtida problem?
Greta är naturligtvis en renässansmänniska med multibla talanger. Det finns få sådana kvar i moderna tider.
En jesuitpräst föreslog ju att ge Greta ett vatkanskt diplomatpass, inte en sån dum ide. Men Greta tackar säkert nej till det.
2022-04-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta är naturligtvis en renässansmänniska med multibla talanger. Det finns få sådana kvar i moderna tider.
En jesuitpräst föreslog ju att ge Greta ett vatkanskt diplomatpass, inte en sån dum ide. Men Greta tackar säkert nej till det.

Jag visste inte att ”multibla talanger” var vanligare förr. Alltid lärorikt att läsa på Flashback

Men varför är du säker på att hon kommer att tacka nej till att kanoniseras till katolsk klimatprinsessa? Vore inte det ett smart sätt att få uppmärksamhet och hyllas av typ en miljard katoliker över hela världen?
2022-04-30, 15:27
Medlem
Citat:
Jag visste inte att ”multibla talanger” var vanligare förr. Alltid lärorikt att läsa på Flashback

Men varför är du säker på att hon kommer att tacka nej till att kanoniseras till katolsk klimatprinsessa? Vore inte det ett smart sätt att få uppmärksamhet och hyllas av typ en miljard katoliker över hela världen?
Skillnaden mot idag är att under Renässansen var den samlade kunskapsmängden inte större än att en enskild individ kunde tillgodogöra sig lejonparten av den tidens vetande. Det är av lätt insedda skäl inte möjligt idag. Det finns dock rykten om en ung kvinna från Sverige som redan vid 15 års ålder besatt mer kunskap än en hel skrälldus professorer från otaliga discipliner har sammanlagt. Hon har dessutom perfekt gehör, en underbart vacker sångröst, dansar som en gudinna, och är även aktiv i vårdsvängen. (Antagligen som Florence Nightingale, fast mycket bättre.) Den unga kvinnan går tydligen under varumärket Greta™.
2022-04-30, 16:02
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Vatikanen överväger att ge en prinsesstitel till Greta, som i så fall blir klimatprinsessa på riktigt. Om påven adlar henne, kommer hon att tillhöra den sällsynta så kallade svarta adeln, och kommer då att kunna vara påvens personliga representant. Då lär hon som sändebud dock helt få avstå från sådana här upptåg.

Greta frågade kort innan vägblockaden startade om min åsikt, och jag avrådde henne från att delta. Jag var även rädd för hennes personliga säkerhet och trodde och tror att det finns bättre sätt att motverka bilismen. Men Greta är ibland en liten arg mycket ung rebell, som går sin egen väg!

Tror dock att hon hade släppt förbi en ambulans, tänk på att hon själv är aktiv i sjukvården! Efteråt försökte hon försvara sig med att vägblockaden bara pågick en kortare stund och mest var symbolisk. Men det är rätt att hon då fick en hel del kritik!

Du är bra sjuk du.
Påven ger sällan ut några titlar.
I modern tid fick JFK en.
Ett krav är att man är troende katolik.
Du vet inte ett smack om allt du skriver om.
Jag betade dig tidigare i tråden och du begrep det inte ens.
Antagligen har du aldrig ens träffat Greta™ annat än under dina THC rusiga drömmar.
Nu blev jag trött igen.
2022-04-30, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Skillnaden mot idag är att under Renässansen var den samlade kunskapsmängden inte större än att en enskild individ kunde tillgodogöra sig lejonparten av den tidens vetande. Det är av lätt insedda skäl inte möjligt idag. Det finns dock rykten om en ung kvinna från Sverige som redan vid 15 års ålder besatt mer kunskap än en hel skrälldus professorer från otaliga discipliner har sammanlagt. Hon har dessutom perfekt gehör, en underbart vacker sångröst, dansar som en gudinna, och är även aktiv i vårdsvängen. (Antagligen som Florence Nightingale, fast mycket bättre.) Den unga kvinnan går tydligen under varumärket Greta™.

Dessutom är hon författare till ett antal kioskvältare (och fler är på gång), invigd och helgad, hedersdoktor, fotomodell, humanist och kapabel att cykla på en tvåhjuling, möjligen även på en enhjuling. Enligt hennes gode vän och vapendragare, Inspiratoeren, dessutom en potentiell medlare i Israel-Palestina-konflikten och talar flytande franska. (Däremot är den spanska grammatiken lite för svår och hennes kunskaper i kinesiska redan bortglömda.)

Det förpliktigar att vara Renässansmänniska. Men, käre Osynlige.Man, det är inget som du eller jag kommer att få uppleva.

Trevlig helg alla!
2022-04-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Du är bra sjuk du.
Påven ger sällan ut några titlar.
I modern tid fick JFK en.
Ett krav är att man är troende katolik.
Du vet inte ett smack om allt du skriver om.
Jag betade dig tidigare i tråden och du begrep det inte ens.
Antagligen har du aldrig ens träffat Greta™ annat än under dina THC rusiga drömmar.
Nu blev jag trött igen.
Det är den högsta påvliga orden, the Supreme Order of Christ, som är reserverad för enbart katoliker, vanligtvis enbart för katolska statschefer. Motsvarande begränsningar gäller EJ för adliga titlar, påven är helt fri att adla vem han vill, även icke-katoliker!

Påven är enväldig som statschef, han får råd och har kardinalerna som sina främsta rådgivare, men fattar ensam sina beslut! Ta reda på mera innan du skriver!

Däremot är det helt riktigt att sådana här utmärkelser är numera mycket sällsynta, därför skrev jag ju att den svarta adeln är sällsynt.

I övrigt kan jag bara konstatera, att när argumenten tryter så höjs tonläget! Föredrar själv en saklig debatt.

Greta har ett starkare stöd i Vatikanen och bland annat en kardinal vill gärna att hon får prinsesstiteln, så om hon själv vill ta emot den, tror jag att hon kommer att få den. Beslut i Vatikanen kan dock ta rätt lång tid, man är noggrann, och vill ha väl förberedda beslut! Det ingår bakgrundskontroller i beslutsunderlaget för en utnämning.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 16:44.
2022-04-30, 16:56
Medlem
Citat:

Dessutom är hon författare till ett antal kioskvältare (och fler är på gång), invigd och helgad, hedersdoktor, fotomodell, humanist och kapabel att cykla på en tvåhjuling, möjligen även på en enhjuling. Enligt hennes gode vän och vapendragare, Inspiratoeren, dessutom en potentiell medlare i Israel-Palestina-konflikten och talar flytande franska. (Däremot är den spanska grammatiken lite för svår och hennes kunskaper i kinesiska redan bortglömda.)

Det förpliktigar att vara Renässansmänniska. Men, käre Osynlige.Man, det är inget som du eller jag kommer att få uppleva.

Trevlig helg alla!
Trots hennes flytande franska valde hon att tala på engelska inför franska nationalförsamlingen. Det beundrar jag henne för, jag hade aldrig vågat tala engelska där! (Och till skillnad från Greta™ så talar jag faktiskt obehindrad franska.)

Glöm inte att fira Konungens födelsedag med att kasta in valfri religiös bok i majbålet.
2022-04-30, 16:56
Medlem
Citat:

Jag har redan berättat om hur hon är aktiv som kamratstödjare och solstråle inom sjukvården, och i samarbete med stiftelsen Min stora dag då delar ut presenter till svårt sjuka barn som är inlagda.

-Hon välkomnar initiativet, att förmå Socialstyrelsen att bli aktiv i klinatfrågorna.

Greta betonar att klimat- och miljökrisen är ett existentiellt hot även mot människors liv och hälsa,
vad gäller till exempel luftföroreningar och värmeböljor.

Greta behöver bli ännu bättre på att säga Nej till nästan allt!

Hon är hela tiden nära att bli utbränd, väldigt mycket hänger på hennes smala magra axlar, även om hon gör sitt bästa, för att journalisterna ska intervjua andra. Vad gäller internationella toppmöten är det ofta dock bara hon som blir insläppt och hon är då vår enda möjliga representant. Hon tycker dock att hon får föga framgång på dessa toppmöten med all greenwashing.

Greta funderar nu på en ny ledningsstrategi för F4F.

Eftersom det lär finnas en forskare här, bör du kunna ge några goda tips här. Som forskare är man oftast arbetsledare, åtminstone för sina studenter, och behöver då tänka på ett gott ledarskap. Relevanta synpunkter för ett gott ledarskap välkomnas!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-04-30 kl. 17:12.
2022-04-30, 17:05
Medlem
Citat:
Jag har redan berättat om hur hon är aktiv som kamratstödjare och solstråle i sjukvården, och i samarbete med stiftelsen Min stora dag delar ut presenter till svårt sjuka barn som är inlagda.

-Hon välkomnar initiativet, att förmå Socialstyrelsen att bli aktiv i klinatfrågorna.

Greta betonar att klimat- och miljökrisen är ett existentiellt hot även mot människors liv och hälsa, vad gäller till exempel luftföroreningar och värmeböljor.

Hur ofta gör hon det. Är det en gång om året eller flera ggr i månaden.Hur många besök per år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in