Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Undrar om du inte tänker på när hon höll tal i södra Polen? Det var i så fall alldeles i början av hennes karriär, så hösten 2018.

Då fick hon hålla tal sent på kvällen inför gles publik, vilket dock svenska medier försökte dölja.

Dit reste hon med farsan Svante i elbil + (diesel?)färja från Ystad, glatt laddandes kärran med el från polsk kolkraft (gissar jag) nere i Polen. Samma kolkraft som gett befolkningen så mycket lungbesvär och ohälsa. Men hellre det än att hoppa på ett plan som skulle lyfta i vilket fall som helst.

Det var där hon träffade Luisa Neubauer (läste jag någonstans men allt som skrivs är ju inte sant). And the rest is history.

Men snart borde även alla andra förstå att hon är en bluff. Hennes osammanhängande pladder om kolonialism blir kanske spiken i kistan. Bättre om hon går tillbaka att bli ”covid-ambassadör” eller kanske engagerar sig i Ukraina-konflikten? Retweetade hon inte ”Free Navalnyi” häromåret btw? Och den viktiga frågan; bör Sverige ansöka om Natomedlemskap?
Så det var Polen, my bad. Men just att Greta™ talade inför en tom lokal, samtidigt som statstelevisionen låtsades något annat, visar ju hur statspropagandan fungerar. Dokumentärfilmaren som följde Greta™ måste ha fått sin inkomst från någonstans under tiden. Förskott från statstelevisionen? Det är både skrämmande och fascinerande hur många som går på propagandan trots att den är så genomskinlig. Och nepotismen är allestädes närvarande. Om hon inte vore dotter till mamma Magdalena så hade Greta™ aldrig blivit utvald till klimatflicka. Jag kommer osökt att tänka på hur en fullständigt outbildad Lisa Bjurwald (hon lyckades inte ens ta studenten) fick skriva ledare på både SvD och DN, och där uppvisa sina grava kunskapsbrister. Lilla 15-åriga Greta™ utnämndes till både klimatexpert och profet. Det är något infantilt över Sverige.
2022-02-17, 12:44
Medlem
Giant Squids avatar
Trots tidigare ätstörningar så utförde Greta inte bara en utan två resor över atlanten med segelbåt. På överresan så spenderade hon 15 dagar i en tävlingsbåt helt utan komfort. Ingen toa, enbart trangiakök för matlagning. Jag vet många fullvuxna män som hade dragit sig för en sådan strapats. Så särskilt bräcklig tycker jag inte hon är. Nog pallar hon med en 21 minuters tågresa till skolan om det krävs.

Redan när hon skulle hålla sitt tal i Davos 2019 så visade Greta prov på sina färdigheter. När de andra talarna på WEF låg inne på sina hotellrum (som jag antar att alla talare erbjuds även Greta) så valde Greta att sova i tält, trots att det var -15.
Hon campade på det sk, Arctic Base Camp, tillsammans med en grupp vetenskapsmän och kvinnor som nu gjort detta läger med tillhörande event till en tradition. Vanessa Nakate fick sova där när hon var i Davos 2020.
Professor Bruce Forbes var även där, som forskar i Global Norths urbefolkningar och framförallt klimatförändringarnas betydelse för renarna. Kanske Greta snappade upp en del därifrån?

https://mobile.twitter.com/gretathun...09414564270081
Senast redigerad av Giant Squid 2022-02-17 kl. 12:47.
2022-02-17, 12:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Greta skjutsades i Tesla till konferensen i Madrid med, har för mig att det var samma visa där, bilen full i skräp.
Du menar 20 minuters resan ifrån övernattningsstället till COP eventet. Haha Give me a break...
2022-02-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Trots tidigare ätstörningar så utförde Greta inte bara en utan två resor över atlanten med segelbåt. På överresan så spenderade hon 15 dagar i en tävlingsbåt helt utan komfort. Ingen toa, enbart trangiakök för matlagning. Jag vet många fullvuxna män som hade dragit sig för en sådan strapats. Så särskilt bräcklig tycker jag inte hon är. Nog pallar hon med en 21 minuters tågresa till skolan om det krävs.

Redan när hon skulle hålla sitt tal i Davos 2019 så visade Greta prov på sina färdigheter. När de andra talarna på WEF låg inne på sina hotellrum (som jag antar att alla talare erbjuds även Greta) så valde Greta att sova i tält, trots att det var -15.
Hon campade på det sk, Arctic Base Camp, tillsammans med en grupp vetenskapsmän och kvinnor som nu gjort detta läger med tillhörande event till en tradition. Vanessa Nakate fick sova där när hon var i Davos 2020.
Professor Bruce Forbes var även där, som forskar i Global Norths urbefolkningar och framförallt klimatförändringarnas betydelse för renarna. Kanske Greta snappade upp en del därifrån?

Har för mig att det var då pappa Svante fick övertalat Greta att det var för kallt att sova i tält i den kylan.Han fick till slut in henne på ett hotell och sova där istället
2022-02-17, 13:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Har för mig att det var då pappa Svante fick övertalat Greta att det var för kallt att sova i tält i den kylan.Han fick till slut in henne på ett hotell och sova där istället
Det är nog sådan info du fått ifrån inspiratoeren här i tråden tidigare, att hon bara sov där en natt. Och sedan på hotell. Det kan stämma, men det kanske var uppgjort att hon bara skulle sova där en natt.
Insoiratoerens info får man ta med en stor nypa salt.
2022-02-17, 13:20
Medlem
Citat:
Det är nog sådan info du fått ifrån inspiratoeren här i tråden tidigare, att hon bara sov där en natt. Och sedan på hotell. Det kan stämma, men det kanske var uppgjort att hon bara skulle sova där en natt.
Insoiratoerens info får man ta med en stor nypa salt.

Det stämmer som du säger,det var inspiratoeren som skrev om det.
Ja man får ta det med en nypa salt,det håller jag med dig om
2022-02-17, 13:42
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Greta valde att åka tunnelbana även i New York trots att hon säkert haft ett gäng Teslor till förfogande.

Citat:
Jag gissar bara, men vi vet att åtminstone att Arnold fixade en Tesla till Greta när hon var i Nordamerika. Greta hade ganska många erbjudanden om lite allt möjligt när hon var i New York. T,ex ett av Manhattans största modehus erbjöd Greta med aktivist kompisar tillgång till alla deras lokaler, inklusive marketingavdelningen om de ville göra skyltar och så. Greta tackade troligen nej till detta, samt så vet vi att hon åkte tunnelbana.

När hon anlände till Lissabon dock så undrade folk hur hon skulle ta sig därifrån till Madrid. Och eftersom jag befann mig där vid tillfället så vet jag ifrån Portugisisk media att det var flera erbjudanden till Greta att få låna en elbil. Det var lite logistiska funderingar med laddstolpar minns jag. Själv erbjöd jag att paxa en om hon hade passerat förbi min region.Men hon tåg tåget istället.

Bom dia, o senhor Polvo/Squidet! ;-)
OK, så erbjudandet om att använda ett modehus lokaler är samma som "ett gäng Teslor"? Eller "låna en elbil" i Lissabon - skulle det vara likvärdigt med Greta hade ett gäng Teslor till sitt förfogande i New York? Är det så jag ska tolka dig eller hur menar du? Jag frågade faktiskt vart du tog "ett gäng Teslor i New York" ifrån för att veta vilken information jag kan ha missat. Du svarar med modehus och Lissabon. Varför blandar du bort korten?
2022-02-17, 13:45
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vanlig MSM skrev över huvud taget aldrig om vilken skola hon gick på förrän hon hade haft skolavslutning i nian - då var DN där och gjorde ett hejdundrande idolreportage. Först då nämndes det vilken skola det handlade om, nämligen Kringlaskolan. Innan dess hade det varit en förborgad hemlighet trots att MSM:s redaktioner och reportrar naturligtvis visste.

Det kunde de säkert försvara med "integritetsskäl",. men en viktigare orsak var förstås att man ville göra det svårare att kontrollera förutsättningarna för Gretas s k skolstrejk.

Och ja, Kringlaskolan är hårt nischad på elever med bokstavsdiagnoser, autism och/eller psykosociala diagnoser. I synnerhet i de övre årskurserna.

Å andra sidan... det är passerat. Vi får nöja oss med att Gretas omgivning inte hade rent mjöl i påsen och that's it. Vad som hände i Gretas grundskola då hjälper inte oss idag.
2022-02-17, 13:54
Medlem
Citat:

Så nu är den officiella versionen att Greta™ pyntade för årskort med SJ, för att slippa sitta 45 minuter på Södertäljependeln? Ja det låter ju sannolikt. Anordnade Södertälje kommun även en tillfällig busshållplats vid skolans entré för Greta™:s skolgång?

Om man istället för lögner använder logik, utkristalliseras ett helt annat scenario. Stockholms kommun gick med på att betala skolpeng för Greta™:s skolgång i Södertälje. Varför? Därför att föräldrarna lyckades övertyga kommunen om att Kringlaskolan bättre kunde möta Greta™:s behov, än den tidigare resursskolan i Bergshamra. Och har Stockholms kommun gått med på skolpengen så går den även med på skolskjuts med TAXI, pga att föräldrarna har lyckats överdriva Greta™:s besvär tillräckligt för att kommunen skulle gå med på det.

Men om du vill fantisera om att Greta™ (osedd) åkte SJ-tåg Stockholm-Södertälje så varsågod. Tyvärr är det nog ingen som tror dig. (Årskort med SJ kostar mer än om Svante hade kört henne.)
2022-02-17, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Å andra sidan... det är passerat. Vi får nöja oss med att Gretas omgivning inte hade rent mjöl i påsen och that's it. Vad som hände i Gretas grundskola då hjälper inte oss idag.
Det har varit en del av DN:s och Greta-lobbyns narrativ hela tiden att framställa henne som å ena sidan en vanlig skolflicka/tonåring, i någon mening "the girl next door", å andra sidan som ett geni. Både "en av oss" (särskilt tydligt eftersom man siktar på en kvinnlig publik i den här frågan) och en unik, ja världshistorisk gestalt. I det bygget var det naturligtvis viktigt att ge sken av att hon gick på en vanlig skola och att hennes toppbetyg var likvärdiga med motsvarande betyg på en normal högstadieskola.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-02-17 kl. 14:13.
2022-02-17, 14:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Bom dia, o senhor Polvo/Squidet! ;-)
OK, så erbjudandet om att använda ett modehus lokaler är samma som "ett gäng Teslor"? Eller "låna en elbil" i Lissabon - skulle det vara likvärdigt med Greta hade ett gäng Teslor till sitt förfogande i New York? Är det så jag ska tolka dig eller hur menar du? Jag frågade faktiskt vart du tog "ett gäng Teslor i New York" ifrån för att veta vilken information jag kan ha missat. Du svarar med modehus och Lissabon. Varför blandar du bort korten?
Detta är ett diskussionsforum på Flashback, ingen doktorsavhandling. Du får tolka det hur du vill. Jag gav dig ett svep över situationen som rådde.
Frågan är i vilket sammanhang något utav dessa återanvända mobbingämnena spelar någon roll.
Nu är det snart bara en månad kvar tills Greta och världen har nästa globala klimatdemo, så det kommer färska Greta nyheter , oroa er inte.
2022-02-17, 14:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du menar 20 minuters resan ifrån övernattningsstället till COP eventet. Haha Give me a break...
Hon åkte från Lissabon vill jag minnas, drygt 60 mil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in