Citat:
Så det var Polen, my bad. Men just att Greta™ talade inför en tom lokal, samtidigt som statstelevisionen låtsades något annat, visar ju hur statspropagandan fungerar. Dokumentärfilmaren som följde Greta™ måste ha fått sin inkomst från någonstans under tiden. Förskott från statstelevisionen? Det är både skrämmande och fascinerande hur många som går på propagandan trots att den är så genomskinlig. Och nepotismen är allestädes närvarande. Om hon inte vore dotter till mamma Magdalena så hade Greta™ aldrig blivit utvald till klimatflicka. Jag kommer osökt att tänka på hur en fullständigt outbildad Lisa Bjurwald (hon lyckades inte ens ta studenten) fick skriva ledare på både SvD och DN, och där uppvisa sina grava kunskapsbrister. Lilla 15-åriga Greta™ utnämndes till både klimatexpert och profet. Det är något infantilt över Sverige.
Undrar om du inte tänker på när hon höll tal i södra Polen? Det var i så fall alldeles i början av hennes karriär, så hösten 2018.
Då fick hon hålla tal sent på kvällen inför gles publik, vilket dock svenska medier försökte dölja.
Dit reste hon med farsan Svante i elbil + (diesel?)färja från Ystad, glatt laddandes kärran med el från polsk kolkraft (gissar jag) nere i Polen. Samma kolkraft som gett befolkningen så mycket lungbesvär och ohälsa. Men hellre det än att hoppa på ett plan som skulle lyfta i vilket fall som helst.
Det var där hon träffade Luisa Neubauer (läste jag någonstans men allt som skrivs är ju inte sant). And the rest is history.
Men snart borde även alla andra förstå att hon är en bluff. Hennes osammanhängande pladder om kolonialism blir kanske spiken i kistan. Bättre om hon går tillbaka att bli ”covid-ambassadör” eller kanske engagerar sig i Ukraina-konflikten? Retweetade hon inte ”Free Navalnyi” häromåret btw? Och den viktiga frågan; bör Sverige ansöka om Natomedlemskap?
Då fick hon hålla tal sent på kvällen inför gles publik, vilket dock svenska medier försökte dölja.
Dit reste hon med farsan Svante i elbil + (diesel?)färja från Ystad, glatt laddandes kärran med el från polsk kolkraft (gissar jag) nere i Polen. Samma kolkraft som gett befolkningen så mycket lungbesvär och ohälsa. Men hellre det än att hoppa på ett plan som skulle lyfta i vilket fall som helst.
Det var där hon träffade Luisa Neubauer (läste jag någonstans men allt som skrivs är ju inte sant). And the rest is history.
Men snart borde även alla andra förstå att hon är en bluff. Hennes osammanhängande pladder om kolonialism blir kanske spiken i kistan. Bättre om hon går tillbaka att bli ”covid-ambassadör” eller kanske engagerar sig i Ukraina-konflikten? Retweetade hon inte ”Free Navalnyi” häromåret btw? Och den viktiga frågan; bör Sverige ansöka om Natomedlemskap?