Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Ja så är det, det finns nackdelar med alla energikällor. Kärnkraften är mycket kostsam att bygga och att underhålla. Vi i rika västvärlden måste helt enkelt sänka vår levnadsstandard för att kunna leva hållbart. Och som Greta brukar säga: "Lyssna inte på mig. Lyssna på forskarna."
Lev som du lär då, din hycklare.
Börja med att kasta ut datorn/telefonen/surfplattan eller vad du nu använder för att logga in på Flashback. Därefter kan du flytta ut till en stuga i skogen och odla din egen mat.
Innan du gjort detta kan du lägga ner din moralpredikan.
Precis som Greta, så är hennes supportrar världshistoriens största hycklare. Alla andra ska sänka sin standard, men själva ska de ha varenda pryl ett högteknologiskt samhälle kan erbjuda som egentligen inte är nödvändigt för att överleva.
På sin höjd gör de lite godhetssignalering på Twitter med en Caffe Latte i ena handen, och den senaste mobilen i den andra, och tror att de räddar världen i sin hybris och vanföreställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Schysst att du länkar till "Klimatupplysningen", jag behövde det till en annan tråd.
"Klimatupplysningen, har beskrivits som ”navet i den svenska förnekelserörelsen”"
Jag tror inte Greta räknar med att en trollkarl ser till att kossan hamnar på din tallrik. Greta räknar säkert med hela produktionskedjan.
Haha, pajas.
Klimatupplysningen drivs utav:
Ingemar Nordin, professor i filosofi
Sten Kaijser, professor i matematik
Lena Krantz, arkeolog
Peter Stilbs, professor i fysikalisk kemi vid KTH
Per Welander, civilingenjör i elektroteknik
Elsa Widding, civilingenjör, med erfarenhet från Vattenfall och regeringskansliet
Johan Montelius, lektor KTH
samt ett antal till personer.
Kompetensen i den här gruppen är alltså något du bara kan drömma om.