Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-03, 18:49
  #39673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hon ser ut att vara kär.

1.cuz uppträdde där idag,kanske honom hon kärat ner sig i 😊
2022-06-03, 18:52
  #39674
Avstängd
Giant Squids avatar
Lite rörliga bilder ifrån SVT nyheter. Dom hade tur med vädret.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...nar-till-panik
2022-06-03, 19:06
  #39675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite rörliga bilder ifrån SVT nyheter. Dom hade tur med vädret.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...nar-till-panik

”Klimatstrejkare uppmanar till panik”

Jaha, fast Greta själv är ju nästan alltid på gott humör, enligt henne själv.

Vore det inte lämpligt om hon gick tillbaka till ”I want you to feel the fear I feel every day” istället för att flina upp sig?

Förklara att hon minsann känner panik innan hon uppmuntrar andra till det.

(För övrigt undrar jag hur mycket klimatvetenskap eller -historia något av äcklen har läst. Något säger mig att deras kunskaper är väldigt rudimentära. Däremot ”tror” och ”känner” de en massa olika saker. Men som sagt - dom hade i alla fall tur med vädret )
2022-06-03, 19:19
  #39676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?
Greta Thunberg är en tonåring i behov av hjälp.
2022-06-03, 19:23
  #39677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Klimatstrejkare uppmanar till panik”

Jaha, fast Greta själv är ju nästan alltid på gott humör, enligt henne själv.

Vore det inte lämpligt om hon gick tillbaka till ”I want you to feel the fear I feel every day” istället för att flina upp sig?

Förklara att hon minsann känner panik innan hon uppmuntrar andra till det.

(För övrigt undrar jag hur mycket klimatvetenskap eller -historia något av äcklen har läst. Något säger mig att deras kunskaper är väldigt rudimentära. Däremot ”tror” och ”känner” de en massa olika saker. Men som sagt - dom hade i alla fall tur med vädret )

Hahahaha ja hon är på ett strålande humör borta är snacket från henne att husen brinner och att det är panik 😊
Att hon håller sig i bakgrunden tyder mycket på att hon har lagt ner,nu får dom andra kämpa medan hon ler med hela ansiktet. Teamet har dragit och både hon och hennes familj har dragit in många miljoner Inte konstigt att Greta är glad
2022-06-03, 19:54
  #39678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite rörliga bilder ifrån SVT nyheter. Dom hade tur med vädret.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...nar-till-panik

Sällan man ser så många misfits och miffon på en och samma gång. Alla ser ut att vara i stort behov av både psykolog och psykofarmaka. Greta vet vi ju har en diagnos, så kaka söker maka antar jag.
2022-06-03, 21:17
  #39679
Moderator
oilslicks avatar
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
Då "vi" har haft fem-tio år på oss sen 70-talet så är det väl ett smärre mirakel att jorden fortfarande finns kvar.

Greta borde ha lyft den bedriften istället för att sura i vanlig ordning.
Sen vad skulle hon rent praktiskt tillföra dom fiktiva möten hon deltar i nästan dagligen om jag fattade Inspiratoeren rätt?
2022-06-03, 21:19
  #39680
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
Då "vi" har haft fem-tio år på oss sen 70-talet så är det väl ett smärre mirakel att jorden fortfarande finns kvar.

Greta borde ha lyft den bedriften istället för att sura i vanlig ordning.
Sen vad skulle hon rent praktiskt tillföra dom fiktiva möten hon deltar i nästan dagligen om jag fattade Inspiratoeren rätt?
Jo men det är ju så att alla kan säga att dom har haft ett möte och Greta var med. Greenwashing helt enkelt.
2022-06-03, 21:47
  #39681
Medlem
[quote=oilslick|80467594]https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
Då "vi" har haft fem-tio år på oss sen 70-talet så är det väl ett smärre mirakel att jorden fortfarande finns kvar.

Greta borde ha lyft den bedriften istället för att sura i vanlig ordning.
Sen vad skulle hon rent praktiskt tillföra dom fiktiva möten hon deltar i nästan dagligen om jag fattade Inspiratoeren rätt?[/QUOTE
Att hon skulle delta i internationella möten på hög nivå flera ggr i veckan finner jag som helt osannolikt. Hon har skolan att sköta,läsa forskningsrapporter,läsa mejl,ta hand om sina djur
2022-06-03, 22:11
  #39682
Medlem
[quote=tindraninni|80467953]
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
Då "vi" har haft fem-tio år på oss sen 70-talet så är det väl ett smärre mirakel att jorden fortfarande finns kvar.

Greta borde ha lyft den bedriften istället för att sura i vanlig ordning.
Sen vad skulle hon rent praktiskt tillföra dom fiktiva möten hon deltar i nästan dagligen om jag fattade Inspiratoeren rätt?[/QUOTE
Att hon skulle delta i internationella möten på hög nivå flera ggr i veckan finner jag som helt osannolikt. Hon har skolan att sköta,läsa forskningsrapporter,läsa mejl,ta hand om sina djur

Precis, och ovanpå det har hon ett stort sömnbehov och sover gärna 12-14 timmar per dag. Dessutom uppdaterar hon sina sociala medier och redigerar 100+ medförfattares bidrag till en bok som snart ska gå i tryck. (Hade hon inte spetsundervisning i matte också?) Sist men absolut inte minst talar hon DAGLIGEN med människor som lever i ett helvete för att temperaturen har stigit med 1,1–1,2 grader, och det kan nog bli både känsloladdade och långvariga samtal.

Till skillnad från Greta har jag ingen högintelligent matematikbegåvning och det är kanske därför jag inte kan få ekvationen att gå ihop. Jag ser inte riktigt hur hon dessutom ska kunna klämma in brödbak, pusselläggande, instrumentspelande och att rädda F4F-ungdomar och deras familjer från en annars säker död i Ryssland, Ukraina och Afghanistan.

Det kanske ligger något i spekulationen om att hon har börjat med ångestdämpande psykosmedicin eftersom hennes arbetsbörda onekligen låter lite … omänsklig?
2022-06-03, 22:16
  #39683
Medlem
[quote=tindraninni|80467953]
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
https://www.dn.se/sverige/greta-thun...se-forandring/
Då "vi" har haft fem-tio år på oss sen 70-talet så är det väl ett smärre mirakel att jorden fortfarande finns kvar.

Greta borde ha lyft den bedriften istället för att sura i vanlig ordning.
Sen vad skulle hon rent praktiskt tillföra dom fiktiva möten hon deltar i nästan dagligen om jag fattade Inspiratoeren rätt?[/QUOTE
Att hon skulle delta i internationella möten på hög nivå flera ggr i veckan finner jag som helt osannolikt. Hon har skolan att sköta,läsa forskningsrapporter,läsa mejl,ta hand om sina djur
Jag skrev att antalet möten naturligtvis varierar en del. Att Greta långa perioder arbetat väldigt hårt är det dock inget tvivel om. Kanske Greta kommer att återigen göra några offentliga skärmdumpar från sina olika möten.

Hon verkar dock för tillfället vara mycket försiktig och ha en låg profil, men hon kan komma starkt återigen!

Vad gäller Gretas tal på sin födelsedag om att avslöja sina hemligheter på den lokala puben, var detta naturligtvis främst ett skämt, men det är inte alls säkert att det bara var ett skämt.

Greta har en tendens att skämta även i allvarliga situationer. Bli inte förvånad om hon väljer att ha en presskonferens i framtiden just på den lokala puben!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-06-03 kl. 22:20.
2022-06-03, 22:24
  #39684
Medlem
[quote=MidlifeMommy|80468221]
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni

Precis, och ovanpå det har hon ett stort sömnbehov och sover gärna 12-14 timmar per dag. Dessutom uppdaterar hon sina sociala medier och redigerar 100+ medförfattares bidrag till en bok som snart ska gå i tryck. (Hade hon inte spetsundervisning i matte också?) Sist men absolut inte minst talar hon DAGLIGEN med människor som lever i ett helvete för att temperaturen har stigit med 1,1–1,2 grader, och det kan nog bli både känsloladdade och långvariga samtal.

Till skillnad från Greta har jag ingen högintelligent matematikbegåvning och det är kanske därför jag inte kan få ekvationen att gå ihop. Jag ser inte riktigt hur hon dessutom ska kunna klämma in brödbak, pusselläggande, instrumentspelande och att rädda F4F-ungdomar och deras familjer från en annars säker död i Ryssland, Ukraina och Afghanistan.

Det kanske ligger något i spekulationen om att hon har börjat med ångestdämpande psykosmedicin eftersom hennes arbetsbörda onekligen låter lite … omänsklig?

Ja nåt har hon fått i sig om hon har så många bollar i luften. Detta är så sjuk så hälften kunde räckt. Hon ska dessutom hinna sköta lägenheten,äta och umgås med sina kompisar.
I fantasins underbara värld finns det inga hinder alls,det är bara att köra på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in