Citat:
Ursprungligen postat av
Cancerogen
Du verkar inte särskilt påläst.
I princip samtliga hästar (närmare 500000 st i Sverige) är nöjeshästar i Sverige.
Inget annat djur åker bil så mycket som svenska hästar, och räknar man med metanutsläppen från gödselstackar och otaliga fodertransporter så är hästen värsta klimatboven.
En häst som används inom ridsport släpper ut tre gånger mer koldioxid än en tio år gammal dieselbil som kör 1500 mil om året. Sug på det klimatfanatiker.
Hästbranschen släpper ut mer än inrikesflyget:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-klimatproblem
Så Greta lever absolut inte som hon lär. Hon är full av skit.
Den dagen klimatfanatikerna slutar med hästar kommer jag ta dom på allvar.
Gnälla på hästarna kan du visst med att göra, din fåne! Som jag redan har skrivit; du som människa i den rika världen ska inte koncentrera dig på andra arter än din egen, när det är fråga om hotet mot miljön och klimatet! Du är så fruktansvärt korkad när du blandar in djuren, och att blanda in människor från t.ex Indien m.m också....det är sådana som du som är problemet!
En sak är det att inte föda upp hästar och andra djur för att förtrycka dom visserligen!!
Fattar bara inte irritationen mot Greta just...hon själv skulle troligtvis inte skriva så som jag gör, (om vad jag tycker om sådana typer som gretahatare)...men jag irriterar mig på äkta pack! Hon står över sånt, det är min bedömning! Slutligen från mig;...stick in under en mossig sten och stanna där!