2022-07-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Du verkar ha hamnat i fel tråd, det här är skvallertråden om Greta Thunberg, inte här "Gullar vi med Greta Thunberg-tråden".
Motsatsen verkar vara "här hatar vi på Greta Thunberg" - det är inget vettigt skvaller som hatarna kommer med här direkt...idiotier om hur hon ser ut, hur tonsäker hon är m.m..vad fan är det att komma med? Visserligen tycker ju jag hon är hur söt som helst, men det är ändå jättekorkat att dra upp en sådan meningslös sak om någon!
Det där "skvallret" om att hon skulle vara släkt med Rotschild-familjen t.ex...bara lögnaktig konspirationsteori!....som många andra "skvaller"!
2022-07-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Om Greta nu inte är populär i dom kretsar du umgås i, så är hon i alla fall populär i dom bättre kretsarna! Greta är en ikon för miljö- och klimatarbetet! Hurra för henne, denna unga, engagerade, fina tjej!
Jag vet inte vilket pack du tänker på.Men förmodligen extremvänstern.Du kan väl ta med dig ett plakat att du är ett stort fan av henne.Så får du väl se hur många som hänger på.
Om inte annat lär vi få se resultatet i valet och det ser mörkt ut just nu.Sorry
2022-07-13, 19:42
Medlem
BigFatCones avatar
Den dagen Greta faktiskt börjar leva som en som är rädd för att världen ska gå under, så kommer jag kanske att lyssna på henne. Nu är, som sagts tusen gånger tidigare, bara en privilegierad snorunge som inte har en aning om hur arbetande folk har det, och vars föräldrar uppenbarligen inte klarade av henne.

Greta är av eliten, inte av folket. Vad "eliten"* alltid missar, är att folket föredrar att lyssna på människor som faktiskt är av folket. Det blir ju som när Anne Ramberg skulle relatera till att vara fattig, bara pannkaka.

För Greta innebär det nämligen inte någon livsstilsförändring. Att soppan kostar som den gör, det lider man inte riktigt av i Erman-Thunbergs tax bracket. Inte heller att mjölken kostar 14 spänn på sina ställen. Eller att om man missbedömde in väskas storlek så spelar det ingen roll att påsjäveln kostar sju.

*Jag gillar inte den svepande generaliseringen som det här antyder, men just här funkar den.
2022-07-13, 19:54
Medlem
Citat:
Motsatsen verkar vara "här hatar vi på Greta Thunberg" - det är inget vettigt skvaller som hatarna kommer med här direkt...idiotier om hur hon ser ut, hur tonsäker hon är m.m..vad fan är det att komma med? Visserligen tycker ju jag hon är hur söt som helst, men det är ändå jättekorkat att dra upp en sådan meningslös sak om någon!
Det där "skvallret" om att hon skulle vara släkt med Rotschild-familjen t.ex...bara lögnaktig konspirationsteori!....som många andra "skvaller"!
Men fixa en ny Greta tråd. Den kan ju tex heta Vi som avgudar Greta.Inte så svårt va
2022-07-13, 20:04
Bannlyst
Känns som hon inte fått så mycket uppmärksamhet efter pandemin, skönt
2022-07-13, 20:54
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Det går inte att ta dig på allvar när du drar upp hundar och hästar t.ex...du som människa är den stora miljöskurken, skyll inte på några andra arter!

Du verkar inte särskilt påläst.

I princip samtliga hästar (närmare 500000 st i Sverige) är nöjeshästar i Sverige.
Inget annat djur åker bil så mycket som svenska hästar, och räknar man med metanutsläppen från gödselstackar och otaliga fodertransporter så är hästen värsta klimatboven.

En häst som används inom ridsport släpper ut tre gånger mer koldioxid än en tio år gammal dieselbil som kör 1500 mil om året. Sug på det klimatfanatiker.

Hästbranschen släpper ut mer än inrikesflyget:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-klimatproblem

Så Greta lever absolut inte som hon lär. Hon är full av skit.

Den dagen klimatfanatikerna slutar med hästar kommer jag ta dom på allvar.
2022-07-13, 20:55
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Nä nu jävlar! Av dom mest korkade Greta-hatarna är du med i ledningen!!...vad fan...hon är miljöaktivist och du snöar in på hennes sångröst...förbluffande idiotiskt! Gretas arbete KAN INTE bli bortglömt...för glöms det bort, blir man påmind om det i alla fall till slut, varken man vill det eller inte!

Dom två andra småtjejerna med flätor som grät i FN är redan bortglömda.
Greta är en parentes redan idag.
2022-07-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Du verkar inte särskilt påläst.

I princip samtliga hästar (närmare 500000 st i Sverige) är nöjeshästar i Sverige.
Inget annat djur åker bil så mycket som svenska hästar, och räknar man med metanutsläppen från gödselstackar och otaliga fodertransporter så är hästen värsta klimatboven.

En häst som används inom ridsport släpper ut tre gånger mer koldioxid än en tio år gammal dieselbil som kör 1500 mil om året. Sug på det klimatfanatiker.

Hästbranschen släpper ut mer än inrikesflyget:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-klimatproblem

Så Greta lever absolut inte som hon lär. Hon är full av skit.

Den dagen klimatfanatikerna slutar med hästar kommer jag ta dom på allvar.

Gnälla på hästarna kan du visst med att göra, din fåne! Som jag redan har skrivit; du som människa i den rika världen ska inte koncentrera dig på andra arter än din egen, när det är fråga om hotet mot miljön och klimatet! Du är så fruktansvärt korkad när du blandar in djuren, och att blanda in människor från t.ex Indien m.m också....det är sådana som du som är problemet!
En sak är det att inte föda upp hästar och andra djur för att förtrycka dom visserligen!!

Fattar bara inte irritationen mot Greta just...hon själv skulle troligtvis inte skriva så som jag gör, (om vad jag tycker om sådana typer som gretahatare)...men jag irriterar mig på äkta pack! Hon står över sånt, det är min bedömning! Slutligen från mig;...stick in under en mossig sten och stanna där!
2022-07-13, 21:41
Medlem
Hm, ni som undrar vilken skola hon går på.
Ni har haft funderingar på Södermalm.
Tyvärr så är det enligt många personer som har gått på St: Eriks gymnasiet som har sett henne flertal gånger i matsalsalen på detta gymnasium. Det vill säga vårterminen 2022.
Och de har fått intryck att hon går på särgymnasiet på denna skola, som finns där. Som hon kan få en egen "intrigerad utbildning".
Samt ett stenkast från hennes föräldras bostad
2022-07-13, 21:51
Medlem
Citat:
Gnälla på hästarna kan du visst med att göra, din fåne! Som jag redan har skrivit; du som människa i den rika världen ska inte koncentrera dig på andra arter än din egen, när det är fråga om hotet mot miljön och klimatet! Du är så fruktansvärt korkad när du blandar in djuren, och att blanda in människor från t.ex Indien m.m också....det är sådana som du som är problemet!
En sak är det att inte föda upp hästar och andra djur för att förtrycka dom visserligen!!

Fattar bara inte irritationen mot Greta just...hon själv skulle troligtvis inte skriva så som jag gör, (om vad jag tycker om sådana typer som gretahatare)...men jag irriterar mig på äkta pack! Hon står över sånt, det är min bedömning! Slutligen från mig;...stick in under en mossig sten och stanna där!
Som jag tidigare skrev så är det väl självklart viktigt att leva som man lär.Gör man inte det så slutar folk att lyssna på henne.Hon kan inte säga saker som hon själv inte lever upp till. Alla människor tycker inte som du,men det känns inte som att du förstår det
Om du nu lider av ständig ångest pga klimatet,så måste du respektera att dom allra flesta människor inte tycker som du. För min del får du gärna tro att husen brinner och att jorden snart går under.Tycker mest att det är tragiskt att vissa människor mår så dåligt.
2022-07-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Tyvärr så är det enligt många personer som har gått på St: Eriks gymnasiet som har sett henne flertal gånger i matsalsalen på detta gymnasium. Det vill säga vårterminen 2022.
Och de har fått intryck att hon går på särgymnasiet på denna skola, som finns där. Som hon kan få en egen "intrigerad utbildning".
Det var första gången på väldigt länge som det kom intressant skvaller i den här tråden. Det skulle förklara varför det nästan inte finns några observationer av Greta™, om hon går på en gymnasieskola som ligger 100 meter från föräldrahemmet. Det väcker även frågan till liv om hennes egna lägenhet; existerar den i sinnevärlden? Det är olagligt att inte vara folkbokförd på den adress man bor.
2022-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Tack så mycket för informationen Ja det här förklarar en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in