Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-14, 11:09
Medlem
Knasen54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Du får ursäkta en trög gammal boomer, men vad står FFF för? Fucked For Fame(???)
Är också lite gammal. Men står inte FFF för "Fridays For Future"?
2022-07-14, 11:29
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Både hon och klasskompisen Andreas Magnusson ifrån FFF går fortfarande på Globala.

Tack för info!
2022-07-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det var första gången på väldigt länge som det kom intressant skvaller i den här tråden. Det skulle förklara varför det nästan inte finns några observationer av Greta™, om hon går på en gymnasieskola som ligger 100 meter från föräldrahemmet. Det väcker även frågan till liv om hennes egna lägenhet; existerar den i sinnevärlden? Det är olagligt att inte vara folkbokförd på den adress man bor.
Ja den skolan tycker jag verkar mest troligt att hon går på och på särskolegymnasiet.
Sen är det precis som du säger att frågan är om lägenheten ens finns.Hon står fortfarande efter snart ett år skriven på föräldrahemmets adress
2022-07-14, 11:39
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
"Klister av sina hästar"?? Jävla äckel!! Om man ska göra klister av någon, för att förbättra klimatet, så är klister av dig bättre, och så klistrar man upp affischer för Miljöpartiet med dig!
Du är helt genomvidrig i ditt Greta-hat, jag fattar inte hur du kan med! Du har alltså spytt ur dig ovidkommande dynga och dessutom försökt sprida lögnaktiga konspirationsideér om henne...du är verkligen cancerogen av dig så det förslår, skäms din fuling!!!!!

Man gör klister av hästar. Sorry om du fick ett brysk uppvaknande från din fantasivärld fylld med regnbågar och enhörningar.

Ovidkommande dynga?

Greta tjatar klimat och nöjeshästar är en av Sverige största klimatbovar. Samtidigt har hon själv tre st som genererar lika mycket koldioxid som tio dieselbilar.

Lär dig argumentera istället för att göra personangrepp.

Idiot.
2022-07-14, 11:57
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Håll Greta utanför, hon står säkert över sånt snack! Men när det gäller dom jag räknar som sämre i dom här sammanhangen, så är det iaf inte dig jag tänker på, det verkar inte som att du har skrivit rent elakt strunt, rackat ner på ovidkommande saker. Jag har sett oerhört vidriga texter i tråden...skrivna av pack jag räknar som sämre typer!

Säg inte det! Jag har också rackat ner på hennes hundar och att familjen använder riktiga djurhudar (av ko) att sitta på. ;-)

Det är en sak att förespråka att man ska jobba för klimatet - vilket är lovvärt. Lika lovvärt som att utföra jobbet ifråga. En helt annan sak är att låta sig fotograferas hemma på svindyra fåtöljer gjorda av kohud - bara onödigt provocerande. Likadant när man har tagit sig besväret att under stort ståhej segla till USA (för att minska koldioxidavtryck) - och sedan låter man sig bli skjutsad i en ICE-bil när man har tillgång till en lånad Tesla. Också lite halvprovocerande.

Därmed säger inte jag att Greta ska leva asketiskt, utan bil, utan el och utan importerad mat - men är villig att framföra kritik när hon och hennes anhängare inte uppmärksammar dissonansen mellan ord och handling.
2022-07-14, 11:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen54
Är också lite gammal. Men står inte FFF för "Fridays For Future"?

Har inte de bytt från FFF till F4F? FFF lät ju lite mera som F-ckF-ckF-ck, misstänker jag. F4F är nog något neutralare.
2022-07-14, 12:02
Medlem
Knasen54s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Har inte de bytt från FFF till F4F? FFF lät ju lite mera som F-ckF-ckF-ck, misstänker jag. F4F är nog något neutralare.
Du har en poäng 🤔
2022-07-14, 12:13
Medlem
Citat:
Säg inte det! Jag har också rackat ner på hennes hundar och att familjen använder riktiga djurhudar (av ko) att sitta på. ;-)

Det är en sak att förespråka att man ska jobba för klimatet - vilket är lovvärt. Lika lovvärt som att utföra jobbet ifråga. En helt annan sak är att låta sig fotograferas hemma på svindyra fåtöljer gjorda av kohud - bara onödigt provocerande. Likadant när man har tagit sig besväret att under stort ståhej segla till USA (för att minska koldioxidavtryck) - och sedan låter man sig bli skjutsad i en ICE-bil när man har tillgång till en lånad Tesla. Också lite halvprovocerande.

Därmed säger inte jag att Greta ska leva asketiskt, utan bil, utan el och utan importerad mat - men är villig att framföra kritik när hon och hennes anhängare inte uppmärksammar dissonansen mellan ord och handling.

Hade hon köpt möblerna från början? Stod det att det var äkta djurskinn? Och så åter igen, att dra upp t.ex.hundar (undantaget djurindustrin, där djur utnyttjas och torteras, sånt ska bort!) när man tillhör homo sapiens själv, det är så förbannat korkat så klockorna stannar! Men dom som iaf är dom värsta typerna bland Gretahatare man kan reta sig på, det är dom jävlarna som hånar henne vidrigt elakt för helt ovidkommande grejer!
2022-07-14, 12:37
Medlem
Giant Squids avatar
FFFs stora Europaträffs workshops och seminarier kommer att hållas vid Turins Universitet och i parken som ansluter, Colleta Park, kommer man kunna tälta samt så kommer det finnas matställen och en konsertplats där italienska artister kommer framträda. Man har inga sponsorer istället har man crowdfundat ekonomin, även för att kunna hjälpa mindre bemedlade FFFare som reser långväga. Talare från bl,a Uganda och Amazonas regnskogar.

Allmänheten är välkommen att delta, sen blir det en öppen final fredagen den 29de med en demo antar jag.
En folkfest.

Citat:
Thousands of young activists from many countries are expected, but the most awaited guest is certainly Greta Thunberg.
Citat:
“On a logistical and safety level we are organized to preserve and protect this person both from overly diehard fans and from haters of various kinds. On a political level we try to be a horizontal movement in which everyone's voice has the same importance, so Greta will live and speak exactly like any other climate activist who will be present that week ”.
https://www.ecodallecitta.it/greta-t...ture-a-torino/
2022-07-14, 12:44
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Hade hon köpt möblerna från början? Stod det att det var äkta djurskinn? Och så åter igen, att dra upp t.ex.hundar (undantaget djurindustrin, där djur utnyttjas och torteras, sånt ska bort!) när man tillhör homo sapiens själv, det är så förbannat korkat så klockorna stannar! Men dom som iaf är dom värsta typerna bland Gretahatare man kan reta sig på, det är dom jävlarna som hånar henne vidrigt elakt för helt ovidkommande grejer!

Hon kunde ha valt annan bakgrund att bli fotograferad på. Som jag säger - provocerande om man är emot att djur används i köttindustrin och själv frivilligt stoltserar med restprodukter från densamma. Detta oavsett om Greta har köpt fåtöljerna eller inte. Och ja, Ekerö Möbler (eller vad de nu heter numera) uppger att det är äkta kohud.
Samma sak med att åka ICE-bilar eller fossildrivna fartyg (eller för den delen använda flygplan): oavsett vem som köpt och/eller äger respektive färdmedel så är det oftast passagerarens fria vilja som styr valet av färdmedel (undantaget bl.a. barn och fågtransporter).
2022-07-14, 12:47
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
DU ska inte snacka om personangrepp gjorda av andra! DU tillhör det värsta sortens skitsnackare! När det gäller djur som utnyttjas och torteras så ska den industrin BORT, men att nämna hennes djur som klimathotare av dig, som är en homo sapiens, det är vidrigt löjligt!!
Greta har ingen anledning att hålla käften om vad hon tycker om miljö- och klimathotet! Greta har gjort det som dom flesta inte vågar...har åkt runt i världen och pratat för publik, till makthavare...det är riktiga takter det! Hon gör så gott hon kan..det är bara idiotiskt att nagelfara henne in i minsta löjliga detalj som du gör! ...och att sprida lögnaktiga konspirationsteorier sen...blaaaa!!

Du har ju tappat det helt. Sök hjälp.

Gamla hästar gör man gelatin av och mycket annat. Varken utnyttjas eller torteras då hästen är stendöd.

Gretas hästar är relevanta för det visar med all tydlighet att Greta är en hycklare av rang.
Hennes koldioxidutsläpp är mångfalt högre än mina och de flesta andras, ändå har hon mage att stirra på oss med sina otäcka mongoloida ögon säga åt oss andra att skärpa oss.

Hon är en hycklare och en falsk profet.
Du är grundlurad.
2022-07-14, 13:06
Medlem
Citat:
Hon kunde ha valt annan bakgrund att bli fotograferad på. Som jag säger - provocerande om man är emot att djur används i köttindustrin och själv frivilligt stoltserar med restprodukter från densamma. Detta oavsett om Greta har köpt fåtöljerna eller inte. Och ja, Ekerö Möbler (eller vad de nu heter numera) uppger att det är äkta kohud.
Samma sak med att åka ICE-bilar eller fossildrivna fartyg (eller för den delen använda flygplan): oavsett vem som köpt och/eller äger respektive färdmedel så är det oftast passagerarens fria vilja som styr valet av färdmedel (undantaget bl.a. barn och fågtransporter).
Hon hade säkert inte gått och köpt en sådan möbel i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in